Dat gaat ook niet veranderen.Ik blijf wel een duidelijk verschil horen in het droge, strakke laag van mijn Hypexen en BILL
Aan de slag met Bill
Moderator: Beheerdersteam
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Aan de slag met Bill
- Dalojan
- In memoriam †
- Berichten: 555
- Lid geworden op: do 12 aug 2010, 19:30
- Locatie: Oosterwolde
- Contacteer:
Re: Aan de slag met Bill
Inderdaad leuke stappen op het gebied van microcontrollers. Veel PIC's hebben ook een AD convertor ingebouwd dus heb je de mogelijkheid de hoogspanning te meten en pas te schakelen als die echt weg is, el zo veilig voor de mooie KT88's. Misschien ook een leuke optie om op een LCD dan de spanningen en stromen te laten zien, de PIC zit er dan immers toch in. Heeft die ook wat te doen als je gewoon zit te luisteren. Zelf doe ik vrij veel met PIC's , programmeer die met de 'onbekend maakt onbemind' programmeer taal JAL. Voordeel is dat er veel software modules standaard aanwezig zijn, de compiler niets kost, het goed werkt makkelijk te leren is. Als incircuit programmer gebruik ik een Wisp648 die ook in de betaalbare categorie zit, en het in circuit programmeren erg handig is. Je hoeft de PIC dus niet uit de schakeling te halen om hem te programmeren.dirklammers schreef:Als de ugt erg warm wordt dan loopt er waarschijnlijk behoorlijk wat DC door.De voedingstrafo is na een avondje spelen lekker warm, maar gewoon goed vast te houden. De UGT's warmen nauwelijks op. Het zit wel goed dus.Of hij oscilleert op een onhoorbare frequentie...
Ik blijf wel een duidelijk verschil horen in het droge, strakke laag van mijn Hypexen en BILL. Binnenkort eens in triode proberen.
Als ik BILL weer open maak, dan plaats ik wel gelijk 4 relais zodat ik extern kan schakelen tussen penthode / triode. Ja, uiteraard NADAT de HSP is uitgeschakeld![]()
Misschien wel een leuk projectje voor mijn nieuwe stappen op het PIC-terrein.
Schakelaar om - > HSP schakelt af -> na enkele seconden wachttijd (elco's leeg) relais om naar triode -> HSP schakelt weer in.
Schakelaar terug: idem, maar dan andersom.
Groeten,
Dalojan
