Ik wil ze afwerken met een alkyd-hars verf omdat dit wat sterker en krasbestendige zou zijn als acryl. Bovendien zijn mijn ervaringen met acryl verf nier echt fenomenaal te noemen. Nu wat vraagjes waar ik mee rond loop.
- Ik heb gelezen dat alcyd-hars lak in lichte kleuren (de mijne wordt hoogglans wit) als ze wijnig zonlicht vangen (binnen) kan vergelen. Is dit echt zo'n probleem of zal dit wel los lopen?
- Ik wilde voor de laatste lak laag(en) Owatrol bijmengen omdat ik heb gelezen dat hier goede resultaten mee te behalen valt. Maar nu heeft iemand mij verteld dat dit bij de laatste generatie (lees minder milieu/gezondheid belastend) niet meer goed mengt en niet kan. Maar ik zou zeggen de basis is nog steeds alcyd-hars?? Iemand ervaringen mee?
-Van die gene heb ik ook gehoord dat hij goede ervaringen heeft met GAMMA kras-vrij?? verf heeft.
-Iemand ervaring met GAMMA alkyd verf of een andere goede suggestie die zijn geld waard is? Het liefst geef ik niet al te veel uit, maar als iets echt het meergled waard is dan overweeg ik dat zeker.
Ik ben nu aan het gronden met GAMMA grondferf ok alkyd basis.