Dat was nog een smerig klusje die voedingstrafo omwisselen. Er zitten best veel draadjes aan zo'n ding

En die zijn allemaal keurig netjes afgewerkt ergens in de versterker. Pft.
Vanavond was alles weer aangesloten (bijna dan, zie verder ....) en de versterker ingeschakeld. Mmmmm, wel erg stil die versterker. Geen hoogspanning ! Oké, wel AC-hoogspanning. Maar waarom dan geen DC ?!
Tja, dan blijkt er toch nog een zwart draadje los te hangen ..... vanaf de - van de diodes

Nee, dan komt het nooit goed.
En jawel hoor, DC hoogspanning aanwezig. Hé !!! Brom ??? Dat was er toch niet meer de laatste keer.
Opnieuw

want inderdaad had ik gelijk de DC-gloei van de 6SN7 wat netter aangesloten en toen gelijk maar vergeten de - van de DC-gloei nog even aan aarde te leggen.
Haastige spoed ..... Nu dus weer een bromvrije BILL met de juiste spanningen:
B+ 472V
B++ 454V
B+++ 344V.
Ik vind het keurig.
Prima service van AE om een nieuwe trafo te sturen. Ja, dat gaat natuurlijk nooit snel genoeg, maar dat is mijn ongeduld
Morgen maar eens speelklaar opstellen. Wordt vervolgd, maar het gaat nu echt naar een afronding
Dirk