Phonodude on steroids

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

democles

Re: Phonodude on steroids

Bericht door democles »

Mooie printjes Fokko,,

De onderkant is dus volledig ,,ground plane,, als ik het goed begrijp.

Ben benieuwd hoe dit gaat klinken. :wink:
Laatst gewijzigd door democles op za 23 mar 2013, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
sjons

Bericht door sjons »

Hoeveel printjes heb je wel niet? Of bestel je er altijd een paar extra, voor het breken :lol:
democles

Bericht door democles »

sjons schreef:
Hoeveel printjes heb je wel niet? Of bestel je er altijd een paar extra, voor het breken :lol:
Heb mijn commentaar verwijderd,die van , sjons, was niet gepast om het te laten staan.[heeft ook niets te maken met dit onderwerp,weg,gesjonst zeg ik dan maar :-# ]

NEXT............. :evil:
sjons

Bericht door sjons »

democles schreef:
sjons schreef:
Heb mijn commentaar verwijderd,die van , sjons, was niet gepast om het te laten staan.[heeft ook niets te maken met dit onderwerp,weg,gesjonst zeg ik dan maar :-# ]

NEXT............. :evil:
Que? Ik ben nu even kwijt wat je er eerst had staan democles, maar volgens mij reageerden wij allebeide op Fokko, en niet op elkaar... Of heb ik iets gemist waardoor ik nu het probleem niet meer zie? Wat mij betreft hoef je niet dingen "weg-te-sjonsen" zoals je dat zo leuk noemt... :twisted: Sterker nog, ik heb liever dat men de boel wat laat staan, anders ben je erg snel de complete context kwijt, en slaan de meeste berichten erna nergens meer op... Maar goed, on-topic:

Ik doelde i.i.g. op die stapel plaatjes daar links in de foto... W8, ff m'n paint-skillz opvijzelen...
Die Dus
Die Dus
Ik kan het door de pixels niet erg goed zien, maar wat ik ervan maak is dat daar genoeg materiaal ligt om 5 phonodudes te maken...
democles

Bericht door democles »

Oke, das beter..

Dacht dat je het had over de opmerking,die ik had over de ondersteuning van de print.

Schoot me in het verkeerde keelgad,dat de printen dan wat breekbaarder werden :oops:

Maar goed,bijgelegt,bij deze :wink:

Misverstand dus,sorry
Fokko
Contacteer:

Bericht door Fokko »

Buizen in combinatie met printen blijft verwarrend ;)

Ik heb inderdaad tien printen liggen, inderdaad vijf Phonodudes. Ik ga ze zelf bouwen en als ik zeker ben dat alles goed werkt, de printen dan tegen kostprijs verkopen (€10,-- incl verzending p/s). Ik moet dit ook nog even met Triode Dick en de ontwerper van de voeding overleggen voordat ik op verkopen overga. Er wordt geen winst gemaakt, maar ik wil geen misverstanden.

De soldeerbout staat hier al aardig te dampen. Ik mis nog wat weerstanden, deze zal ik binnenkort even bestellen. Over de hoogspanningsvoeding moet ik ook nog even nadenken. Ik denk dat ik de 6x4 ga vervangen door een ez80 om de spanningsval te minimaliseren, maar toch nog een buisje in de voeding te houden ;)
Bijlagen
IMG_20130324_161127.jpg
sjons

Bericht door sjons »

democles schreef:
Oke, das beter..
Dacht dat je het had over de opmerking,die ik had over de ondersteuning van de print.
Schoot me in het verkeerde keelgad,dat de printen dan wat breekbaarder werden :oops:
Maar goed,bijgelegt,bij deze :wink:
Misverstand dus,sorry
Nu weet ik het weer, en ja, daar doelde ik inderdaad niet op ;-)
En geen probleem; dat is altijd het moeilijke aan communicatie op deze manieren, het belangrijkste mist altijd (de non-verbale communicatie dus).

Fokko schreef:
... Ik ga ze zelf bouwen en als ik zeker ben dat alles goed werkt, de printen dan tegen kostprijs verkopen (€10,-- incl verzending p/s). ...
Net zoals Vin... (heuh, hij's weg?), heuh, wat ik dus zeggen wou, ik heb dan eventueel ook wel interesse in een setje (toch? L+R), dus mocht het inderdaad zover komen, houd ik mij aanbevolen...
Vinculum
Contacteer:

Bericht door Vinculum »

Tja ik dacht later dat ik het beter per pb kon doen. Inmiddels dus gedaan en ik wil graag een setje. De genoemde prijs is per kanaal overigens. Dus €20 voor een complete dude (de printen dan).
sjons

Bericht door sjons »

Nog enige vooruitgang hier?

Ik ben inmiddels ook in het bezit van een setje printen, en druk bezig met het verzamelen van de onderdelen. Aangezien ik een van de leveranciers op Fokko z'n BOM niet meer vertrouw wou ik de kiwames bij acoustic dimension bestellen, maar die hebben een minimum bestelaantal van 10. Zijn er toevallig ook meer mensen die deze dude bouwen en de kiwames nog moeten aanschaffen? (ik weet dat vinculum afgehaakt is)

En Fokko, had je ook al een idee hoe je de bestukte printjes gaat inbouwen?
Dan

Bericht door Dan »

sjons schreef:

Ik ben inmiddels ook in het bezit van een setje printen, en druk bezig met het verzamelen van de onderdelen. Aangezien ik een van de leveranciers op Fokko z'n BOM niet meer vertrouw wou ik de kiwames bij acoustic dimension bestellen, maar die hebben een minimum bestelaantal van 10. Zijn er toevallig ook meer mensen die deze dude bouwen en de kiwames nog moeten aanschaffen? (ik weet dat vinculum afgehaakt is)

Is deze leverancier wat voor je? http://www.hificollective.co.uk/components/kiwame.html
Fokko
Contacteer:

Bericht door Fokko »

Het gaat allemaal minder snel dan ik zou willen :wink:

De printjes zijn klaar, en ik heb de hoog+gloeispanning erop gehad. Ik heb de regulators afgesteld op 280volt. Ik wacht nu nog op een plaat waar ik alles op kan monteren. Deze komt in een 2u 400mm diepe modushop behuizing. De plaat was al klaar, maar deze was wat te groot geknipt. Ik moet weer langs het bedrijf omdat 4mm RVS316 zelf niet te bewerken is.

Wat betreft de weerstanden. De PRP heb ik genomen omdat deze goed verkrijgbaar was bij Hificollective. Je zou ook kunnen overwegen om met Hificollective te mailen. Ik had een fout gemaakt in mijn adres, maar kreeg een erg vriendelijke mailtje terug. Anders kun je ook andere weerstanden nemen (>=1/4watt).
Bijlagen
phono.jpg
Dan

Bericht door Dan »

Dan schreef:
sjons schreef:

Is deze leverancier wat voor je? http://www.hificollective.co.uk/components/kiwame.html
Hmmm.... ik zie dat ik beter eerst de rest van het topic kan lezen... :oops:
sjons

Bericht door sjons »

Wat betreft HFC, ik ben een kleine week aan het emailen geweest, en het enige antwoord daarweg is "het licht vast aan jou eigen pc, want wij kunnen niks vinden". Nou weet ik dat een Trojan:JS/BlacoleRef.CZ op je site best vervelend kan zijn, maar met zo'n houding gaat zo'n site heel snel op mijn nooit-meer-bezoeken lijstje, en gaan mijn centjes ook heel hard naar andere leveranciers...

Maar goed, voor de twee bordjes moet ik alleen nog een bestellingkje doen bij tubetown, al zit ik nog wel even met de diodes, want die staan niet in de BOM. En Fokko, wat is dat derde printje daar rechts precies? :-? Ach, ik stuur nog wel even een PB'tje...

/Edit: oh, en mocht er iemand zijn die deze printen ook heeft en de kiwames en prp nog moet bestellen? Ik heb (met een week of 2/3) één setje in de aanbieding, voor waarschijnlijk zo'n 14/15 euro incl. postzegel...
democles

Bericht door democles »

wat is dat derde printje daar rechts precies?
Ik denk de DC gloei voeding waarschijnlijk............... :wink:

Vroeg het me ook af,wat het was.
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Wat zijn ongeveer de totale kosten voor dit moois.
sjons

Bericht door sjons »

Zweitse schreef:
Wat zijn ongeveer de totale kosten voor dit moois.
Voor printjes en alle onderdelen die daarop zitten zit ik nu op zo'n €160,- en ik moet de voeding nog. Buisjes heb ik ook nog niet meegerekend, maar als je een beetje zoekt kan je die ook voor zo'n €5,- tot €10,- p.s. wel vinden. Ik heb dan wel Fokko z'n lijstje redelijk opgevolgd, dus misschien kan je nog wat besparen door hier en daar goedkopere componenten te nemen, maar dat zal niet veel zijn...
Fokko
Contacteer:

Bericht door Fokko »

De gloeivoeding is een Sigma11, dit is een shuntvoeding. Compleet over de top in deze opstelling, maar ik had hem nog liggen. Het zijn allemaal buisjes met indirecte gloeidraad, hierdoor is deze voeding niet heel erg kritisch. Een mooie LM317 doet hier ook prima.
Fokko
Contacteer:

Bericht door Fokko »

Vandaag eindelijk weer eens tijd om wat te knutselen. De Phonodude draait! Nog een klein puntje waren de condensatoren. Ik had de aanname gedaan dat de pluspolen intern doorverbonden waren. Dit was helaas niet het geval. Gelukkig eenvoudig weten te repareren.
Bijlagen
2013-06-08 15.48.58.jpg
980453_10201218890371942_1994586885_o.jpg
Fokko
Contacteer:

Bericht door Fokko »

Heerlijk die vakantie. Zeeën van tijd, een mooi moment om projecten af te ronden.

De phonodude is zo goed als klaar. Alleen de knop op het front moet nog werkend worden gemaakt. De Phonodude klinkt prachtig, geen brom, dus erg tevreden met het resultaat.

Ik kreeg via de PM nog een vraag over de bouw van de Phonodude voor de minder ervaren bouwer. Ik ga bezig om een handleiding te bouwen.
Bijlagen
2013-07-31 13.37.28.jpg
Fokko
Contacteer:

Bericht door Fokko »

De printen van de boven- en onderkant. Hoge resolutie kan ik mailen voor wie dat wil.
Bijlagen
Bovenkant
Bovenkant
Onderkant
Onderkant
klbob

Bericht door klbob »

Dag allen,

Ik ben bezig met de Phonodude van Fokko, maar loop tegen problemen aan.
Wie heeft er een schema van de voeding?

Fokko zelf kan ik niet bereiken vandaar mijn vraag hier.

Marcel.
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

Is 't dit wat je zoekt ?
Maida21.jpg
Anne
Plaats reactie