Maar eens even een paar inhoudelijke puntjes langs lopen :
Mooi initiatief, en ik help er graag aan mee. ik vermoed dat voor Arno het grootste struikelblok op elektronische gebied ligt.
Het is moeilijk, maar niet onmogelijk...
- - luidspreker, kan ik geen zinnige uitspraken over doen, behalve dan dat een hifi speaker in mijn ogen niet geschikt is.
Een muziek instrument heeft veel meer dynamiek dan een audio signaal op een muziek drager.
PA speakers zijn over het algeheel degelijker gebouwd.
- - eindversterking, UCD module met bijbehorende voeding. punt. Arno heeft er met deze ervaring mee, en ze duiken regelmatig hier gebruikt op.
- - Behuizing, zou een makkie moeten zijn, gezien zijn kennis van CNC, en kunde als meubelmaker.
- - Voorversterking, en effecten, hier ligt denk ik, het moeilijkste punt.
Ik wilde eerst voorstellen om een Boss GE7 en een Boss Digital Reverb pedaaltjes te nemen en die op een floorboard te bouwen, maar dat kan helemaal niet.
Die werken namelijk op gitaar element niveau, en Arno werkt met een microfoon.
Als eerste is dus een (goede) microfoon voor versterker nodig.
Dan de EQ, voor een behoorlijke regeling zijn toch wel minimaal 5 banden nodig, anders kunnen we net zo goed een Baxandall laag-hoog regeling nemen.
Henkjan stelde een MiniDSP voor...een saxofonist die eerst een laptop moet starten voor die een moppie kan spelen....'t moet niet gekker worden...
Eigenlijk is er hiervoor een alles-in-een-oplossing nodig, die zijn er wel, en wel in de vorm van zogeheten "channel strips".
Dat is een kastje met een microfoon (buizen) voor versterker, toonregeling, en vaak ook een compressor-limiter. het geheel verpakt in een 19" kastje
Dit zijn professionele apparaten met jammer genoeg een bijbehorende professionele prijs.
Niet iets dat voor een paar tientjes te krijgen is.
Ja, wel van Behringer, maar dan je net zo goed een alles in ding als het bovengenoemde combo pakken.
De galm is nog wel het makkelijkste, ik zou een gebruikte Alesis picoverb of een Lexicon MPX100 nemen, goedkoop, goed klinkend, makkelijk in te stellen en betrouwbaar,
Van de laatste staan er altijd wel een paar op Markplaats