Vervangen of niet?
Moderator: Beheerdersteam
Vervangen of niet?
Een hele goede avond allen,
Ik ben Yoerie uit Hoogeveen en momenteel ben ik de trotse eigenaar van deze speakers
24cm(diep)x16cm(breed)x37cm(hoog)
En ze klinken fenomenaal goed, helemaal als je beseft dat het maar 4" breedbandertjes zijn.
Ik heb ze met mazzel via marktplaats van een audiofiel uit Zwolle vandaan en draaien op een Harman&Kardon 347.
De ontwerpen en/of bouwer weet ik niet helaas.
Nou is de conus van eentje een beetje gedeukt en de ander is ook niet helemaal glad meer. En ik zat te denken aan eventuele vervangers voor in de toekomst maar is dit dan ook nodig?
Ze klinken ontzettend goed, helemaal ik combinatie met mijn Mordaunt-Short sub maar hebben die conussen plus de leeftijd (circa 10 jaar oud) ook invloed op de helderheid en de pure klank?
Er is dus wel aandacht aan besteed maar nou wil het zo zijn dat deze breedbanders al een flinke poos uit de handel zijn. Ik weet natuurlijk wel dat je er niet zomaar elk speakertje dat past erin kan doen maar als iemand iets weet over vervangers of een site met vervangers dan wil ik dat graag weten!
Ik ben Yoerie uit Hoogeveen en momenteel ben ik de trotse eigenaar van deze speakers
En ze klinken fenomenaal goed, helemaal als je beseft dat het maar 4" breedbandertjes zijn.
Ik heb ze met mazzel via marktplaats van een audiofiel uit Zwolle vandaan en draaien op een Harman&Kardon 347.
Nou is de conus van eentje een beetje gedeukt en de ander is ook niet helemaal glad meer. En ik zat te denken aan eventuele vervangers voor in de toekomst maar is dit dan ook nodig?
Ze klinken ontzettend goed, helemaal ik combinatie met mijn Mordaunt-Short sub maar hebben die conussen plus de leeftijd (circa 10 jaar oud) ook invloed op de helderheid en de pure klank?
Er is dus wel aandacht aan besteed maar nou wil het zo zijn dat deze breedbanders al een flinke poos uit de handel zijn. Ik weet natuurlijk wel dat je er niet zomaar elk speakertje dat past erin kan doen maar als iemand iets weet over vervangers of een site met vervangers dan wil ik dat graag weten!
Laatst gewijzigd door ygkremer op do 18 apr 2013, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Re: Vervangen of niet?
lijkt me niet nodig het te vervangen, al is het niet de vifa bgs119 die in de originele Hobby Hifi Picolino zat.
gezien de infrezing past volgens mij een visaton b80 perfect, zo uit mijn hoofd. Heb dat ooit al eens uitgezocht voor iemand met opgeblazen units.
het filter in jouw boxen lijkt ook anders dan de picolino, maar de kast niet.
die unit klinkt erg homogeen maar niet erg helder, accepteren als compromis voor muzikaliteit
gezien de infrezing past volgens mij een visaton b80 perfect, zo uit mijn hoofd. Heb dat ooit al eens uitgezocht voor iemand met opgeblazen units.
het filter in jouw boxen lijkt ook anders dan de picolino, maar de kast niet.
die unit klinkt erg homogeen maar niet erg helder, accepteren als compromis voor muzikaliteit
Het Drentse Hoogeveen? Welkom 
Kan je verder niet helpen, maar moest het even melden
Kan je verder niet helpen, maar moest het even melden
Aha dan zal ik daar ook eens even op zoeken, mischien dat daar wel een duidelijke vervanger voor is. En het filter is inderdaad aangepast door iemand met verstand en niet helder zeg je? Persoonlijk vind ik ze best wel helder eigenlijk. Maar goed ik heb ook te weinig vergelijkings materiaal gehoord denk ik.
Ik kan een ander, vergelijkend type altijd proberen maar de filters zijn inderdaad aangepast aan dit type driver dus dat zou wel eens een probleempje kunnen worden. Kon ik de bouwer maar vinden dan had ik wel een aantal vraagjes aan hem
Ja inderdaad die Hoogeveen haha bedankt! En bedankt voor de melding
Ik kan een ander, vergelijkend type altijd proberen maar de filters zijn inderdaad aangepast aan dit type driver dus dat zou wel eens een probleempje kunnen worden. Kon ik de bouwer maar vinden dan had ik wel een aantal vraagjes aan hem
Ja inderdaad die Hoogeveen haha bedankt! En bedankt voor de melding
- Vinculum
- Contacteer:
Dit lijkt inderdaad op een Picolino. Leuk speakertje en zeker de moeite waard.
Maar waarom zijn die gespannen draden in die kast geplaatst?? Die snap ik niet.
Er is ook een Picolino 2. Dit is een nieuwere versie met een nieuwere driver.
Maar waarom zijn die gespannen draden in die kast geplaatst?? Die snap ik niet.
Er is ook een Picolino 2. Dit is een nieuwere versie met een nieuwere driver.
Ik denk om dempingsmateriaal op een bepaalde plek te houden.Vinculum schreef:Maar waarom zijn die gespannen draden in die kast geplaatst?? Die snap ik niet.
- bartsegers
+1, slimme manier wat mij betreft.Ivo schreef:Ik denk om dempingsmateriaal op een bepaalde plek te houden.Vinculum schreef:Maar waarom zijn die gespannen draden in die kast geplaatst?? Die snap ik niet.
ygkremer schreef:Een hele goede avond allen,
Ik ben Yoerie uit Hoogeveen en momenteel ben ik de trotse eigenaar van deze speakers :
http://img.photobucket.com/albums/v444/ ... AG0452.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v444/ ... AG0457.jpg
Nou heb ik al even gekeken en dit is wat er in zat :
http://img.photobucket.com/albums/v444/ ... AG0446.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v444/ ... AG0445.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v444/ ... AG0449.jpg
Kleine hint, op de antwoordpagina staat een bepaalde tekst...:
Zelfbouwaudio schreef:Afbeeldingen graag als bijlage bij het bericht voegen, en dus niet op een andere website.
Touwtjes zijn inderdaad om het wegzakken van de flinke bos demping te voorkomen. En ze staan nog flink op spanning moet ik zeggen!
Zelf heb ik niet de kennis om een filter aan te passen, diep technisch gezien dan, maar ik ga de visatons toch bestellen. Eens kijken hoe dat gaat klinken. En anders bouw ik daar wel een nieuwe voor
Sorry voor de foto's maar t kost zoveel tijd zo
Ben toch wel erg nieuwschierig of de visaton mooi gaat klinken op dit filter maar we zullen horen...
Zelf heb ik niet de kennis om een filter aan te passen, diep technisch gezien dan, maar ik ga de visatons toch bestellen. Eens kijken hoe dat gaat klinken. En anders bouw ik daar wel een nieuwe voor
Sorry voor de foto's maar t kost zoveel tijd zo
Ben toch wel erg nieuwschierig of de visaton mooi gaat klinken op dit filter maar we zullen horen...
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Bedankt dat je die tijd er alsnog instak.ygkremer schreef:Sorry voor de foto's maar t kost zoveel tijd zo![]()
Als je toch liever de drivers vervangt, zou je eens kunnen vragen of Asterduc nog een setje heeft liggen. Hij bouwde ook eens een variant op de Pico Lino met een Vifa MG10SD09-08, die volgens hem in Duitsland gekend is als 10BGS119/8. Op zijn website staat nog steeds dat hij een groot aantal speakers te koop heeft, dus wie weet.[/url]
Bij Aquablue Diyparadiso staat de MG10SD09 trouwens nog in de prijslijst. De lijst kán verouderd zijn, maar ze verkopen daar vaker drivers die elders al lang uit beeld zijn.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Daar ben ik wel benieuwd naar want die hebben drivers in de lijst staan die al 10 jaar uit productie zijn. Lijkt me sterk dus...Marp schreef:Bij Aquablue Diyparadiso staat de MG10SD09 trouwens nog in de prijslijst. De lijst kán verouderd zijn, maar ze verkopen daar vaker drivers die elders al lang uit beeld zijn.
Ik heb ze allebei even een mailt gestuurd met de vraag of ze die drivers nog hebben liggen dus even afwachten nog..
Dat topic heb ik ook doorgelezen maar nu ben ik wel heel nieuwschierig naar de plaatjes ervan want die staan er niet meer op
De speaker van je plaatje is natuurlijk wel orgineel en na een barbeque doe ik ook gekke dingen hoor maar weet niet of je ze na een weekje nog zo vrolijk laat liggen... De maden verpesten het geluid denk ik een beetje haha.
Bedankt voor de hulp allemaal alvast, ik ga toch eerst achter orginelen aan alvorens de visatons te bestellen. Zowieso vind ik de gele driver veel mooier en helemaal als ik de kast spierwit ga maken! Komen ze mooi uit denk ik.
Dat topic heb ik ook doorgelezen maar nu ben ik wel heel nieuwschierig naar de plaatjes ervan want die staan er niet meer op
De speaker van je plaatje is natuurlijk wel orgineel en na een barbeque doe ik ook gekke dingen hoor maar weet niet of je ze na een weekje nog zo vrolijk laat liggen... De maden verpesten het geluid denk ik een beetje haha.
Bedankt voor de hulp allemaal alvast, ik ga toch eerst achter orginelen aan alvorens de visatons te bestellen. Zowieso vind ik de gele driver veel mooier en helemaal als ik de kast spierwit ga maken! Komen ze mooi uit denk ik.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Ik ben benieuwd. Het zou leuk zijn als je nog een stelletje vindt.
Dat is een gegeven waaraan je weinig kan ontlenen. Als één winkel moet worden genoemd waar het afgelopen decennia mensen naar buiten liepen met "niet-meer-leverbare" luidsprekers, is het wel deze. De kans is reëel dat ze die Vifa ook niet meer hebben, maar dat weet je slechts als je het hebt gevraagd.wouter schreef:Daar ben ik wel benieuwd naar want die hebben drivers in de lijst staan die al 10 jaar uit productie zijn. Lijkt me sterk dus...
Aquablue Diyparadiso :
ja sorry, maar ik sta gewoon achter met mijn updating
mvg benny
M.a.w. Ik ben geredEd (xxxxxxxxx@xxxxxxx.xx) : Mod: e-mailadres verwijderd, zowel om de privacy te respecteren als ter voorkoming dat spambots deze oppikken.
dag Yuri,
dat is die met geel meembraan die je zoekt?
Die heb ik nog wel denk ik.
Zal het morgen nakijken.
Groeten,
Ed.
--------------------------------------
1 dag later :
Yuri,
ik heb er nog een aantal gevonden.
Deze zijn reeds in een kast gemonteerd geweest (maar niet gebruikt).
Prijs: 45 euro / stuk.
Groeten,
Ed.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Als je besluit om privé-correspondentie te publiceren, is het goed om daar geen privégegevens in op te nemen. Ed's e-mailadres heb ik om die reden verwijderd.
Verder mooi nieuws. Wat ga je met de oorspronkelijke drivers doen? Ga je daar nog iets leuks voor bedenken, of komen ze op de reserveplank te liggen?
Verder mooi nieuws. Wat ga je met de oorspronkelijke drivers doen? Ga je daar nog iets leuks voor bedenken, of komen ze op de reserveplank te liggen?
Reserveplank
Ook al speelt de gedachte wel hoor maar dan zou ik eerst een bestaand model moeten zoeken met deze units welke mij aanspreekt. En dat kost tijd...
Ook al speelt de gedachte wel hoor maar dan zou ik eerst een bestaand model moeten zoeken met deze units welke mij aanspreekt. En dat kost tijd...
- asterduc
- Contacteer:
ygkremer, ik heb niets meer van je gehoord.ygkremer schreef:M.a.w. Ik ben geredBedankt voor alle informatie, had het nooit zonder jullie gevonden!
Had je die drivers nu nog nodig? als je as zaterdag naar Breda komt zou ik ze kunnen meebrengen, spaar je alvast verzending uit.
Mvg,
Ed