[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Moderator: Beheerdersteam
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
rho schreef:Jammer.Ik was de vriendin al aan het overtuigen om in het hele huis de vloeren te vervangen.
bedoel je omdat door de vouw je strepen trek omdat op de vouw het schuurpapier meer afneemt op de hoeken? Dat heb ik voorkomen door het schuurblokje te voorzien van een radiusfranks schreef:Misschien een overbodige tip, maar ik heb een paar rechthoekige mdf plankjes van ongeveer 10 x 20 cm beplakt met schuurpapier korrel 80 en een met korrel 40 (overblijfselen van een schuurrol van een parket schuurmachine). Hiermee kun je perfect de gefineerde randen afwerken. Als je een stuk schuurpapier om een blokje vouwt zoals op de foto, werkt dat wat minder strak.
Verder vind ik het een schitterend project![]()
Gr Frank
en thanks.....komt natuurlijk ook door het meest smaakvolle fineer dat er is he....dat amerikaans notenhout
ur welcome kerel!morca schreef:thanks voor de tips
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
magneetjestijd
speedboortje 12mm en boren maar, ff proefpassen en daarna vastlijmen, met de schroef kon ik ze even vastkloppen in de contactlijm.
Morgen een laagje MDFvuller eroverheen een vlakschuren.
speedboortje 12mm en boren maar, ff proefpassen en daarna vastlijmen, met de schroef kon ik ze even vastkloppen in de contactlijm.
Morgen een laagje MDFvuller eroverheen een vlakschuren.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
- morca
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 300
- Lid geworden op: za 25 jun 2011, 23:34
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Maak je ze niet te mooi,dan leg ik de lat te hoog voor mezelf 
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
wees gerustgesteld.....blijft hobbywerk, zijn genoeg imperfecties te vinden hoor 
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
paar sfeerfototjes nog 
topkastjes in afwachting van bijwerken en schuren
magneetgaatjes
magneetjes met contactlijm
magneetjes op hun plek
en magneetjes part deux voor de rechterkast
topkastjes in afwachting van bijwerken en schuren
magneetgaatjes
magneetjes met contactlijm
magneetjes op hun plek
en magneetjes part deux voor de rechterkast
Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op wo 17 apr 2013, 9:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
zo, tijdje over de facetten zitten dubben (patroon e.d.) maar de eerste zijn gesneden.
Dit zijn de facetten aan de onderzijde van de laagkast:
De rest is uitgetekent en snij ik de loop van aankomende week even uit. Hemelvaartsdag lekker lang weekend dus dan kan er geplakt worden.
Dit zijn de facetten aan de onderzijde van de laagkast:
De rest is uitgetekent en snij ik de loop van aankomende week even uit. Hemelvaartsdag lekker lang weekend dus dan kan er geplakt worden.
- Hifi_goeroe
- Berichten: 151
- Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
- Locatie: Almere
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Het ziet er supergoed uit! Succes de komende dagen
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
cheers mate
zojuist de facetten op beide laagkasten vastgelijmd. Morgen kan ik deze gaan vlakschuren. Met een beetje mazzel kan ik dus maandag de baffles fineren.
Heel ander gezicht alweer zo met een houtnerf op de facetten
zojuist de facetten op beide laagkasten vastgelijmd. Morgen kan ik deze gaan vlakschuren. Met een beetje mazzel kan ik dus maandag de baffles fineren.
Heel ander gezicht alweer zo met een houtnerf op de facetten
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Kijk, dat is nou spirit. De zelfbouwaudiodag overslaan om je kasten te fineren! 
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Je hebt er hele mooie stukken voor uitgezocht om op de facetten te plakken. Ziet er heel goed uit!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
dan zijn ze hopelijk klaar voor Breda 2014ds23man schreef:Kijk, dat is nou spirit. De zelfbouwaudiodag overslaan om je kasten te fineren!
ben ook erg benieuwd hoe straks het geheel eruit gaat zienrho schreef:Je hebt er hele mooie stukken voor uitgezocht om op de facetten te plakken. Ziet er heel goed uit!
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik kan me er wat bij voorstellen ja. 't Zal toch moeten, want bevorderlijk voor de weergave is het niet als je er geen drivers in zet.MechanicalAnimal schreef:ben ook erg benieuwd hoe straks het geheel eruit gaat zienrho schreef:Je hebt er hele mooie stukken voor uitgezocht om op de facetten te plakken. Ziet er heel goed uit!dat stuk fineer voor de baffle is haast te mooi om de drivers uit te snijden
- morca
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 300
- Lid geworden op: za 25 jun 2011, 23:34
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
En weer een stapje verder,bezig met de front,jes zo te zien.
Word echt gaaf.
Ga je ze naar Breda verhuizen

Word echt gaaf.
Ga je ze naar Breda verhuizen
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
potverdorie! niks fineren nog....was vergeten dat ik de magneetgaten nog moest plamuren, daar gaat mijn fineerplanning
nou ja, spul ligt te drogen nu, vanavond 't laatstje laagje erop vanwege inzakken misschien of meteen vlakschuren zelfs.
nou ja, spul ligt te drogen nu, vanavond 't laatstje laagje erop vanwege inzakken misschien of meteen vlakschuren zelfs.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Tjongejonge...wat netjes...hier is echte vakman ambachtelijk bezig...

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
tja,een heel kwartier vertraging schopt de boel wel in de war! 
- Hifi_goeroe
- Berichten: 151
- Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
- Locatie: Almere
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hi. Wat voor een houtlijm gebruik jij bij het erop strijken van je hout/ fineer? Hoe lang laat je het indrogen? Na het strijken gelijk te verwerken? Tnx!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
haastige spoed dré....haastige spoeddre schreef:tja,een heel kwartier vertraging schopt de boel wel in de war!
Ik gebruik gewoon witte houtlijm (D3) van bison, daar lijm ik alles mee vwb de G's. Droogtijd is zo'n 20-30 min. afhankelijk van de dikte en het oppervlakte. Als je namelijk een groot oppervlakte doet dan is de lijm aan de ene kant al zowat droog voor ik aan de andere kant ben met mijn rollertje.Hifi_goeroe schreef:Hi. Wat voor een houtlijm gebruik jij bij het erop strijken van je hout/ fineer? Hoe lang laat je het indrogen? Na het strijken gelijk te verwerken? Tnx!
Ik heb ook al eens een facetje of wat bijna direct vastgestreken na het inlijmen, moet zeggen dat ik met droogtijd wat relaxter werken vind.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Vandaag de voorzijdes van de topkasten gefineerd en de facetten van de 1ste laagkast vlakgeschuurd. Voor de 2de maal de magneetgaten opgevuld (zakt wat in met drogen).
Morgen van de 1ste laagkast de baffle fineren en de van 2de laagkast de facetten vlakschuren en misschien de driver openingen van de topkasten alvast uitsnijden.
Morgen van de 1ste laagkast de baffle fineren en de van 2de laagkast de facetten vlakschuren en misschien de driver openingen van de topkasten alvast uitsnijden.
- Hifi_goeroe
- Berichten: 151
- Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
- Locatie: Almere
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ziet er goed uit. Tnx voor de info! 20-30 minuten droogtijd bij normale houtlijm begrijp ik. Heb je ook ooit met de topspeed (lichtblauw ipv donkerblauw accent op stikker) gewerkt bij de strijk methode?
Succes me het weghalen van het fineer rond de infrezingen. Neem alle tijd want dat is een kl*****ten klusje.
Succes me het weghalen van het fineer rond de infrezingen. Neem alle tijd want dat is een kl*****ten klusje.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Topspeed geen evaring mee, ook niet buiten fineerwerk om, ik gebruik eigenlijk alleen de klassieke D2/D3 (meestal D3) of de D4 constructielijm.
Zojuist laagkast 2 even de magnetengaten gevuld zodat die vanniacht goed kunnen uitharden. Morgen verder klooien met de facetten, gaat best aardig.
Zojuist laagkast 2 even de magnetengaten gevuld zodat die vanniacht goed kunnen uitharden. Morgen verder klooien met de facetten, gaat best aardig.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
en weer een stukkie verder
Noeste Arbeid
Frontje gefineerd
Noeste Arbeid
Frontje gefineerd

