Domme vraag .....
Moderator: Beheerdersteam
Re: Domme vraag .....
Bij liggende buizen komt er nog iets om de hoek kijken
Als de buis rechtop staat is het magneetveld van de aarde altijd loodrecht op de buis,hoe je 'm ook draait.Afbuigen van de elektronenstroom door het veld blijft dan hetzelfde.
Maar als ie ligt richting N-Z,naar de polen, is het magneetveld in de lengte van de buis.Een kwart slag draaien,evenwijdig met de evenaar,en het veld staat er loodrecht op
.
Bij liggende buizen moet je dan ook in de winter de richting zoeken waarbij het geluid 't warmst klinkt ,'s zomers gewoon even draaien
.
Anne
Als de buis rechtop staat is het magneetveld van de aarde altijd loodrecht op de buis,hoe je 'm ook draait.Afbuigen van de elektronenstroom door het veld blijft dan hetzelfde.
Maar als ie ligt richting N-Z,naar de polen, is het magneetveld in de lengte van de buis.Een kwart slag draaien,evenwijdig met de evenaar,en het veld staat er loodrecht op
Bij liggende buizen moet je dan ook in de winter de richting zoeken waarbij het geluid 't warmst klinkt ,'s zomers gewoon even draaien
Anne
Als ik het zo lees hebben er hier flink wat quantummechanica gestudeerd.
En ik maar denken dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit holde.
Enfin, ik heb weer een hoop bijgeleerd,
Aad
En ik maar denken dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit holde.
Enfin, ik heb weer een hoop bijgeleerd,
Aad
Vergeet je Buys Ballot niet en de Passaatwinden?Ah!buis schreef:Bij liggende buizen komt er nog iets om de hoek kijken![]()
Maar als ie ligt richting N-Z,naar de polen, is het magneetveld in de lengte van de buis.Een kwart slag draaien,evenwijdig met de evenaar,en het veld staat er loodrecht op.
Bij liggende buizen moet je dan ook in de winter de richting zoeken waarbij het geluid 't warmst klinkt ,'s zomers gewoon even draaien.
Anne
groet,
Aat
He,begin je nu ook al over gasstromen en windenAatV schreef:Vergeet je Buys Ballot niet en de Passaatwinden?
groet,
Aat
We hebben hier vanmiddag al uiensoep gegeten
Anne
Ah!buis schreef:Bij liggende buizen komt er nog iets om de hoek kijken![]()
Maar als ie ligt richting N-Z,naar de polen, is het magneetveld in de lengte van de buis.Een kwart slag draaien,evenwijdig met de evenaar,en het veld staat er loodrecht op.
Bij liggende buizen moet je dan ook in de winter de richting zoeken waarbij het geluid 't warmst klinkt ,'s zomers gewoon even draaien.
Anne
zelf nooit geprobeerd, maar ik kan me voorstellen dat het magneetveld met buizen zorgt voor een parabolisch verloop als je ze toepast in liggende positie, dat is interessant want dan kun je zelfs de middentonen regelen door de een versterker meer of minder op zijn kop te zetten. hoewel je dit eigenlijk nooit ziet bij high end bieden dit soort ingenieuze ideeën wel bijzonder geschikte fijnafstemmingsmogelijkheden.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
We vergeten de maan nog, die heeft ook nog invloed. Kijk maar eens naar de getijden, eb en vloed in je buis! 
En wat dacht je van de verstoorde aantrekkingskracht door langsvliegende meteorieten???
Wtf did i just read :/
Ieder geval. als je de buizen wat kouder wil laten draaien is koude kernfusie natuurlijk ook nog een optie.. hoef je niet bang te zijn voor warme ontwikkeling wanneer buizenversterker op zn kop staat.
zo, nu hoor ik er ook bij joepie
Ieder geval. als je de buizen wat kouder wil laten draaien is koude kernfusie natuurlijk ook nog een optie.. hoef je niet bang te zijn voor warme ontwikkeling wanneer buizenversterker op zn kop staat.
zo, nu hoor ik er ook bij joepie
Wat we niet moeten vergeten is dat in het land van de antipoden (Nieuw Zeeland en Australië bijvoorbeeld) alles op z'n kop staat en het functioneert daar vrij behoorlijk.
groet,
Aat
groet,
Aat
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Pas maar op, als deze man langs is geweest klopt er helemaal niets meer van onze theorieen:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Hemelsbreed 10km, waarom denkje dat ik al die scheuren heb!ray5150 schreef:Woont die niet bij jou in de buurt ?
Of is het de NAM die met proef boringen bezig is geweest op zoek naar GASds23man schreef:Hemelsbreed 10km, waarom denkje dat ik al die scheuren heb!ray5150 schreef:Woont die niet bij jou in de buurt ?