SPDIF signaal corrupt?

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
koenjer
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 16 dec 2011, 14:10

SPDIF signaal corrupt?

Bericht door koenjer »

Ik ben momenteel aan het testen met een WaveIO usb->SPDIF convertor. Deze gaat naar mijn Rotel receiver.
Op 1 of andere manier hoor ik een bepaalde vervorming.

De WaveIO heeft een Isolated en een non-isolated SPDIF uitgang. Omdat de rotel al een trafo heeft op de SPDIF input, gebruik ik de Non-Isolated uitgang.

Zou het kunnen dat het SPDIF signaal te hoog is voor de receiver?
Zoja, Wat zou een optie zijn omdat naar beneden te brengen? (verzwakking met weerstanden?)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: SPDIF signaal corrupt?

Bericht door Marp »

Ik zou de normale s/pdif-uitgang gebruiken.
WaveIO Infos.pdf schreef:
Please do NOT use non-isolated SPDIF output since is was built for testing purposes only, use
instead the isolated one instead. In addition, H1, H2 and H3 mounting holes are NOT connected
to the ground planes while H4 is... so, be careful!
Ps: bij de beoogde toepassing ligt niet echt voor de hand om het signaal op TTL-niveau uit te sturen en het staat ook nergens vermeld, dus m.i. kan je er van uitgaan dat het uitgangssignaal al op line-level zit.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: SPDIF signaal corrupt?

Bericht door hannesie »

Ik wist niet dat hij een SP/DIF uit had, en alleen maar de I2S, maar ik zie toch inderdaad de 2 mogelijke aansluitingen.
waveIO2.png
Je hebt dan wel de goede gebruikt?
koenjer
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 16 dec 2011, 14:10

Re: SPDIF signaal corrupt?

Bericht door koenjer »

probleem gevonden, brakke massa soldering.
Plaats reactie