[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Moderator: Beheerdersteam
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Zekers...........................klasseArno schreef:Je hebt het in je...
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Thanks guys! dat geeft de burger weer moed
Ik heb van 1 speaker even in paint de linker- en rechterzijde naast elkaar gezet
Ik heb van 1 speaker even in paint de linker- en rechterzijde naast elkaar gezet
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Het zijn net de bovenbenen van een corpulente vrouw!

-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Wat moet opnieuw????dre schreef:opnieuw zeker?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
weirdo's
alvast de voorkant uit behang gesneden om een mooi stukje fineer precies op maat te kunnen snijden.
Binnenkort weer meer in dit theater
alvast de voorkant uit behang gesneden om een mooi stukje fineer precies op maat te kunnen snijden.
Binnenkort weer meer in dit theater
Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op ma 01 apr 2013, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
je bedoeld zeker die 23er neem ik aan? 
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
welbestede zondag 
Je kunt zien dat het fineer een iets andere kleur heeft, wel dezelfde boomsoort, alleen een andere boom
Morgen allereerst de bovenzijde van de topkasten fineren. Daarna kan ik namelijk pas de zijkanten plakken.
Terwijl de bovenzijde droogt hoef ik alleen nog de facetten uit het fineer te snijden.
Je kunt zien dat het fineer een iets andere kleur heeft, wel dezelfde boomsoort, alleen een andere boom
Morgen allereerst de bovenzijde van de topkasten fineren. Daarna kan ik namelijk pas de zijkanten plakken.
Terwijl de bovenzijde droogt hoef ik alleen nog de facetten uit het fineer te snijden.
- morca
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 300
- Lid geworden op: za 25 jun 2011, 23:34
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Wauw je bent ze aan het afwerken,mooi man.
Bijna spelen.......
Bijna spelen.......
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
...yup...wordt echt wel fraai zo met dat fineer, ben echt blij met mijn keuze.
Zojuist de bovenkantjes van de topkasten even gedaan. Ondanks dat je (schijnbaar) met de strijkboutmethode meteen kunt gaan afsnijden en schuren wil ik toch liever een nachtje uitharden er tussen hebben. Morgen dus het overstekende fineer vlakschuren en dan kunnen de zijkanten erop. Dat zal ik beneden gaan doen omdat ik de zijkanten dan tenminste fraai kan uitlijnen zodat ook op de zijkanten het fineer van de laagkast mooi overloopt in de topkast.
Zojuist de bovenkantjes van de topkasten even gedaan. Ondanks dat je (schijnbaar) met de strijkboutmethode meteen kunt gaan afsnijden en schuren wil ik toch liever een nachtje uitharden er tussen hebben. Morgen dus het overstekende fineer vlakschuren en dan kunnen de zijkanten erop. Dat zal ik beneden gaan doen omdat ik de zijkanten dan tenminste fraai kan uitlijnen zodat ook op de zijkanten het fineer van de laagkast mooi overloopt in de topkast.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Het duurt even, maar dan heb je ook wat 
- morca
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 300
- Lid geworden op: za 25 jun 2011, 23:34
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Dit is echt gaaf idd,nou ga ik even actief volgen hoe je dit afwerkt.
Fineer snijden? Normaal werkt dat toch met de bovenfrees.?
Fineer snijden? Normaal werkt dat toch met de bovenfrees.?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Thanks
morca: nou, dat kan alleen bij wanden die haaks op elkaar staan.
het overstekende fineer de achterzijde heb ik bijvoorbeeld wel met de frees gedaan:
omdat bijna alle overige wanden schuin op elkaar staan moet ik dat allereerst zo nauwkeurig mogelijk met een scherp hobbymes afsnijden, daarna met grof schuurpapier vlakschuren en dan met fijn schuurpapier zo netjes mogelijk afwerken.
Hier kan ik dus bijvoorbeeld niks met een frees doen:
morca: nou, dat kan alleen bij wanden die haaks op elkaar staan.
het overstekende fineer de achterzijde heb ik bijvoorbeeld wel met de frees gedaan:
omdat bijna alle overige wanden schuin op elkaar staan moet ik dat allereerst zo nauwkeurig mogelijk met een scherp hobbymes afsnijden, daarna met grof schuurpapier vlakschuren en dan met fijn schuurpapier zo netjes mogelijk afwerken.
Hier kan ik dus bijvoorbeeld niks met een frees doen:
- morca
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 300
- Lid geworden op: za 25 jun 2011, 23:34
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ok ,ik moet haaks,maar daar zal wel wat ervaring bij komen kijken.
Wat ik me herrinder was dat spul goed hard,of heb je verschillende soorten?
Koste wel wat zeker
Wat ik me herrinder was dat spul goed hard,of heb je verschillende soorten?
Koste wel wat zeker
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Wat een beest van eens tofzuiger 
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ahaaaa!!! Dus toch geen magisch parket!! 
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ervaring nodig....valt wel mee hoor, je moet gewoon goed nadenken bij wat je doet. Als je nog nooit hebt gefreest moet je even wat proeffrezen om gevoel voor je machine te krijgen natuurlijk.morca schreef:Ok ,ik moet haaks,maar daar zal wel wat ervaring bij komen kijken.
Wat ik me herrinder was dat spul goed hard,of heb je verschillende soorten?
Koste wel wat zeker
Het Kuiperflex-fineer dat ik gebruik is niet hard. Dat is 0.8mm dik en bestaat uit een dun laagje hout op een erg sterke papieren backing. Het is te knippen en te snijden.
Het harde plaatmateriaal dat jij bedoelt is denk ik HPL, oftwel High Pressure Laminate. Dat is ook te verkijgen in grote platen en kun je zelf ook gebruiken om speakers te bekleden.
Scroll maar even een stukje naar beneden op deze pagina in het topic over Ed/Asterduc zijn Concave
Ik frees het overstekende fineer met de bovenfrees af maar ik zorg wel dat er een stuk dun (1 mm beukenplex) tussen mijn frees en het fineer zit. Je krijgt dan geen sporen van de freeszool in je mooie fineer en het zorgt er tevens voor dat het niet splintert. Splinteren is meteen de reden dat ik trouwens ALLEEN MAAR MET DE NERF MEE de lange zijdes van de speakers zo affrees.
Testje op een onderwijs leerde mij al gauw dat haaks op de nerfrichting zorgde voor wat splinters, dus dat doe ik nu met een stanleymes en schuurblokje+schuurpapier.
Zo'n Kuiperflex-plaat Amerikaans notenfineer kost €117,- exclusief ophalen in Arnhem
Yup, dat is de Festool CTL26E....één van mijn onmisbare compagnons in dit hele verhaalgrimoire schreef:Wat een beest van eens tofzuiger
ik had eerst de CTL-midi, maar die had echt te weinig onderdruk....zeker met de bovenfrees. Een kleine randje afratsen ging best, maar als je meer materiaal moet affrezen of als je frees ver onder je zool uitstak dan kwam die echt zuigkracht te kort. Deze is echt een stuk beter, werkt ook prima met mijn handcirkelzaag en met de Domino.
je moet ook niet alles geloven wat Man23DS je verteld johrho schreef:Ahaaaa!!! Dus toch geen magisch parket!!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
plaatje bij het praatje:
overstekend fineer afsnijden met stanleymes schuren met 180 - 240 - 600 - 1200 detailfoto (scalpel-punt)
overstekend fineer afsnijden met stanleymes schuren met 180 - 240 - 600 - 1200 detailfoto (scalpel-punt)
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
en hier is nog een leuke handleiding voor het fineren op de website van Geenius
http://www.humblehomemadehifi.nl/veneering.html

http://www.humblehomemadehifi.nl/veneering.html

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Jammer.MechanicalAnimal schreef:je moet ook niet alles geloven wat Man23DS je verteld johrho schreef:Ahaaaa!!! Dus toch geen magisch parket!!
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Misschien een overbodige tip, maar ik heb een paar rechthoekige mdf plankjes van ongeveer 10 x 20 cm beplakt met schuurpapier korrel 80 en een met korrel 40 (overblijfselen van een schuurrol van een parket schuurmachine). Hiermee kun je perfect de gefineerde randen afwerken. Als je een stuk schuurpapier om een blokje vouwt zoals op de foto, werkt dat wat minder strak.
Verder vind ik het een schitterend project
Gr Frank
Verder vind ik het een schitterend project
Gr Frank

