definitive technology

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Dagobert
Berichten: 28
Lid geworden op: di 08 jan 2013, 12:42

definitive technology

Bericht door Dagobert »

Het was alweer een tijdje geleden vond ik dus tijd voor een project!
Zoals de titel al zegt,ik heb de 8 inch woofer en de 2 x8 inch passive radiatoren plus de versterker,uit de definitive technology bp7006.

Nu is het de bedoeling om daarmee een sub te bouwen.Normaal zit dit alles in een bipolar vloerstaander.
Origineel is de inhoud van het sub gedeelte ongeveer 21 liter.1 sub en radiator aan 1 kant en aan de andere kant 1 radiator even wijdig met de andere radiator.

Nu is mijn idee om een front firing sub te maken en de radiatoren aan de zijkant en de versterker achterin.
Ik kom iets groter uit maar als ik de ruimte van de versterker en woofer er af haal komt de liter inhoud op net geen 22 liter :D
Voor kleur dacht ik aan hoog glans zwart.

Mocht er iemand ideeën en of opmerkingen hebben hoor ik die graag!Dinsdag wil ik van start gaan met dit project. :rock:
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: definitive technology

Bericht door Dan »

Geinig, welke versterker zit er bij? Ik heb de supercube II, die doet het best goed.
Dagobert
Berichten: 28
Lid geworden op: di 08 jan 2013, 12:42

Re: definitive technology

Bericht door Dagobert »

@Dan
De versterker is gewoon uit de zuil.Zit een LFE ingang op en speaker ingang.
De sub gaat direct op de versterker,300 watt class D.Ben er alleen nog niet achter of de versterker er ook was om de speakers aan te sturen want er zat ook een filter bij.Foto's van alles zal ik nog wel maken.

De super cube had ik nog niet gezien,dat die het best goed doet ben ik blij om te horen voor me eigen project :wink:
Als ik goed heb begrepen zit daar ook 1 actieve woofer in en 2x passive?Wel een stuk zwaardere versterker ook!
Hij ziet er goed uit iig zover ik kan zien,zijn niet zo heel veel foto's van.Als je aanvullende info voor me heb die je kwijt wil zou dat leuk zijn. :D
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: definitive technology

Bericht door Dan »

De Supercube II heeft ook 8" drivers, ik weet alleen niet of ze het dezelfde zijn als in jouw speaker.

Aangestuurd door 1250W klasse D, geeft muziek en films een mooie "oomph"
Maar 300W moet ook wel mooi klinken denk ik.
2011-08-20 15.07.28.jpg
2011-08-20 15.07.33.jpg
Dagobert
Berichten: 28
Lid geworden op: di 08 jan 2013, 12:42

Re: definitive technology

Bericht door Dagobert »

De woofer van mij heeft een stuk minder rand zeg maar en de spider en korf is ook anders.
De magneet opbouw is wel het zelfde.Waar zitten bij jou de radiatoren?1 of 2?
Jouw versterker heeft wel stuk meer vermogen!Ik ben heel benieuwd hoe mijn zelf bdachte setup gaat klinken.

Op internet stond dat dit,origineel dan,hetzelfde als een 15 zou moeten klinken kwa diepte klank.Nu heb ik in de auto 2x15 inch dus ik denk niet dat die 8 inches dat gaan evenaren.

In ieder geval bedankt voor de info en de plaatjes :D
Dagobert
Berichten: 28
Lid geworden op: di 08 jan 2013, 12:42

Re: definitive technology subwoofer

Bericht door Dagobert »

Weer een update over mijn nieuwste project 8)
Het hout is gezaagd,speaker gaten gezaagd en gefreesd,alles in elkaar gezet,afgekit,hoeken afgerond,alle schroefgaten en kieren dicht geplamuurd :D
Toen begonnen met schuren...mijn minst favoriete klusje eigenlijk :-# Ziet er nu door de 2e plamuur laag nog niet helemaal netjes uit maar dat komt vanzelf!

Het is een klein kistje waar niet heel veel geweld in gaat dus heb geen bracing gemaakt.Denk dat de 18mm mdf het prima houd.
Ik ben alleen nog aan het twijfelen wat ik als voetjes ga gebruiken voor onder de sub?Ik heb iets op het oog(zie eerste foto) maar twijfel of dat de beste optie is.
Kan ze wel voor een leuke prijs kopen vergeleken met sommige andere aanbieders :mrgreen:

Alle op en aanmerkingen of tips zijn welkom :!: :wink:

Genoeg tekst,tijd voor foto's!
Bijlagen
de eventuele voetjes
de eventuele voetjes
DSC_0104.jpg
DSC_0105.jpg
DSC_0106.jpg
DSC_0111.jpg
DSC_0112.jpg
Dagobert
Berichten: 28
Lid geworden op: di 08 jan 2013, 12:42

Re: definitive technology

Bericht door Dagobert »

Het is alweer even geleden maar de kist staat nu in de grond verf! :D
Er moet nog wat geschuurd en gedaan worden en nog een laag grond,maar de benodigde tijd is niet aanwezig :cry: :(

Miss dat ik van de week alvast de units en de amp plaats en even ga luisteren,toch wel benieuwd!
ik zal gauw weer foto's plaatsen.

Greetz and build on :mrgreen:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: definitive technology

Bericht door wouter »

lijkt me een mooie combi zo, zal vast prima gaan klinken!
Dagobert
Berichten: 28
Lid geworden op: di 08 jan 2013, 12:42

Re: definitive technology

Bericht door Dagobert »

Ja ik ben heel benieuwd!
Het was de bedoeling om het te bouwen en verkopen om weer geld te hebben voor een nieuw project.
En het nieuwe project worden de blanda rears.
Dagobert
Berichten: 28
Lid geworden op: di 08 jan 2013, 12:42

Re: definitive technology

Bericht door Dagobert »

Gister en vandaag eindelijk aan mijn project verder gewerkt!
Gister heb ik alles geschuurd voor de 2e grondlaag en vandaag weer geschuurd en nu in de spuit primer gespoten.
Daar zie je net even wat meer op dan met witte grondlaag.

Er zitten nog paar kleine plekjes op die een goeie voorbewerking nodig hebben,maar het eind is in zicht ! :mrgreen:
Misschien als ik dadelijk nog zin heb dan even die plekken netjes maken,zodat ik zondag op mijn vrije dag wellicht aan de definitieve lak laag kan beginnen :D :rock:
Dagobert
Berichten: 28
Lid geworden op: di 08 jan 2013, 12:42

Re: definitive technology

Bericht door Dagobert »

Nog gaan laatste lak laak,maar ik ben der wel klaar voor!Genoeg lagen primer en alvast 2 lagen mat zwart.Had ergens lezen dat hoogglans dan beter tot ze recht komt? :-#
Zo is er in ieder geval wel een indruk van hoe het ongeveer eruit gaat zien :D
Bijlagen
Primer laag
Primer laag
Alle vuiltjes e.d eruit zover ik kan zien en de matzwarte test/basis laag :)
Alle vuiltjes e.d eruit zover ik kan zien en de matzwarte test/basis laag :)
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: definitive technology

Bericht door Dan »

Dat wordt een mooi subje. Ben benieuwd hoe dat gaat klinken.
Dagobert
Berichten: 28
Lid geworden op: di 08 jan 2013, 12:42

Re: definitive technology

Bericht door Dagobert »

Dankjewel!Ik ben ook heel erg benieuwd.
Het was de bedoeling deze weer te verkopen om een nieuw project te beginnen.
Dagobert
Berichten: 28
Lid geworden op: di 08 jan 2013, 12:42

Re: definitive technology

Bericht door Dagobert »

Zo,na een hoop pijn en moeite (nog de hond die me project met eerste lak laag ! van me werkbankje stootte :cry: ) toch eindelijk kunnen afmaken!
Hoogglans zwart,nog gepolijst en gewaxt na de foto's en voorzien van de mini blanda schalen als voetjes :mrgreen: met een viltje erop geplakt,tegen schuiven en krassen.

De kist gevuld met dempingswol en een heel klein beetje pritex.De combinatie van deze vind ik zelf meestal aangenaam klinken.Pritex zit nu alleen op de stukjes voor en achter kant.
Dus boven en onder de woofer en aan de zijkant van de versterker.

De response van de woofer vind ik super,geeft een korte droge bas.En door die 2x8 inch radiator kan die nog redelijke laag voor een 8 inch driver!
Mijn 10 inch subwoofer gaat wel lager,maar deze klinkt wel weer strakker,kwalitatief hoger zou ik zeggen.Al met al ben ik zeker wel tevreden!
Ga er denk ik even zelf van genieten en dan gaat dit project de verkoop in (staat nog een blanda rear project op speakers te wachten O:) )

Alleen twijfel ik nog om frontjes te maken voor de aparte units,of aan 1 stuk door of zo laten :-s :-# Iemand nog ideen ? :D
Bijlagen
DSC_0093.jpg
DSC_0094.jpg
DSC_0095.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”