Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
ben al aan het kijken,want dit is niet helemaal grappig.......
pas als het opgelost is.
pas als het opgelost is.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28475
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Nee, en hij heft de pb nog steeds niet gelezen. Of hij moet met die griep nu diep in zijn nest weggegraven liggen!

Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Net gezien van die omgekeerde D1.Dan wordt de neg.voeding ongestabiliseerd en veel groter.
Dit had ik zelfs niet nagezien,Ray had de voeding toch gewogen en niet te licht bevonden
.
De opbouw nog's grondig doorgenomen,klopt allemaal.Het enige wat me niet bevalt is het kruiselinks gebruik van de deel-versterkers.Van 3A naar 2B en uit ,de andere 2A naar 3B en eruit.Had liever gezien 3A naar 3B en 2A naar 2B.Per slot is er altijd enige koppeling tussen de twee versterkers in een IC.Of het echt veel uitmaakt weet ik niet,niet veel met die dingen gedaan.
Anne
Dit had ik zelfs niet nagezien,Ray had de voeding toch gewogen en niet te licht bevonden
De opbouw nog's grondig doorgenomen,klopt allemaal.Het enige wat me niet bevalt is het kruiselinks gebruik van de deel-versterkers.Van 3A naar 2B en uit ,de andere 2A naar 3B en eruit.Had liever gezien 3A naar 3B en 2A naar 2B.Per slot is er altijd enige koppeling tussen de twee versterkers in een IC.Of het echt veel uitmaakt weet ik niet,niet veel met die dingen gedaan.
Anne
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Ongestabiliseerd is eigenlijk geen enkel probleem, na de CRCRC netwerk, probleem is enkel als de totale werkspanning hiermee boven het maximale van 36V ( V+ tot V- ) komt.
Dan krijg je rare dingen, zelfs in de buurt van de limiet krijg je rare dingen, maja, dat zal enkel hemzelve ons kunnen vertellen of het een probleem is.
mvg Rudy
Dan krijg je rare dingen, zelfs in de buurt van de limiet krijg je rare dingen, maja, dat zal enkel hemzelve ons kunnen vertellen of het een probleem is.
mvg Rudy
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Ray is weer op het forum zie ik
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Kouwe drukte om niks....diode staat inderdaad verkeerd om getekend.
Maar dat heb ik een tijdje geleden al opgemerkt met het testen van de voeding.
Vervolgens diode omgedraaid. en de voeding levert een keurige symmetrische 15.00 VDC....
(okee. nu staat die op 14.00, want ik heb de spanning 1 volt laten zakken om meer overhead te hebben voor de extra elco's.
die hebben een werkspanning van 16 VDC.)
Loos alarm dus.
Maar dat heb ik een tijdje geleden al opgemerkt met het testen van de voeding.
Vervolgens diode omgedraaid. en de voeding levert een keurige symmetrische 15.00 VDC....
(okee. nu staat die op 14.00, want ik heb de spanning 1 volt laten zakken om meer overhead te hebben voor de extra elco's.
die hebben een werkspanning van 16 VDC.)
Loos alarm dus.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28475
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Dat had je dan wel even mogen melden...... Vergeet niet dat er mensen zijn die klakkeloos een tekening overnemen....... Als je iets plaatst waar later een fout in zit is het wel zo netjes om dat te melden. 
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Jammer dat dit niet de oplossing is, wellicht heeft de tip van Jeroen over het grounden van de ingang wel effect.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Ray, kan je is effe iets bevestigen of corrigeren, namelijk het volgende.
1. Je gaat van de voeding met 3 draden +/-/gnd naar de filter print, en de voedingsprint is geisoleerd opgesteld.
2. De filterprint is elektrisch gezien geisoleerd gemonteerd.
3. De kast hangt elektrisch niet aan de aarding
4. De kast maakt de massaverbindingen tussen de RCA stekkers, daar deze niet geisoleerd zijn opgesteld
5. De kabels die naar de rca's gaan zijn aan de gnd gesoldeerd aan de print kant, aan de kast kant niet
mvg Rudy
1. Je gaat van de voeding met 3 draden +/-/gnd naar de filter print, en de voedingsprint is geisoleerd opgesteld.
2. De filterprint is elektrisch gezien geisoleerd gemonteerd.
3. De kast hangt elektrisch niet aan de aarding
4. De kast maakt de massaverbindingen tussen de RCA stekkers, daar deze niet geisoleerd zijn opgesteld
5. De kabels die naar de rca's gaan zijn aan de gnd gesoldeerd aan de print kant, aan de kast kant niet
mvg Rudy
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Jazeker.Rudy schreef:Ray, kan je is effe iets bevestigen of corrigeren, namelijk het volgende.
1. Je gaat van de voeding met 3 draden +/-/gnd naar de filter print, en de voedingsprint is geisoleerd opgesteld.
Je bedoelt tov de kast ? ja, dat is nagemeten met de multimeter.Rudy schreef:2. De filterprint is elektrisch gezien geisoleerd gemonteerd.
Ja.Rudy schreef:3. De kast hangt elektrisch niet aan de aarding
Ja.Rudy schreef:4. De kast maakt de massaverbindingen tussen de RCA stekkers, daar deze niet geisoleerd zijn opgesteld
Ja.Rudy schreef:5. De kabels die naar de rca's gaan zijn aan de gnd gesoldeerd aan de print kant, aan de kast kant niet
Nu ik dit zo lees en schrijf bedenk ik me dat de voeding en filter nergens contact maken met de kast,
Maar de RCA bussen zitten wel aan de kast gekoppeld. volgens mij zou daar het probleem kunnen zitten.
Dat er dus geen verbinding is tussen kast en voeding.
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Precies, koppel dus maar eens de randaarde van de kabels voor de ingangen ook aan de massa van de RCA's. Je hebt er werkelijk een perfecte antenne van gemaakt zo.
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Ik zou dit allemaal graag begrijpen maar dat zit er voorlopig niet in... Blijkbaar is het erg belangrijk hoe je alles aan elkaar en aan de kast moet kopen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Begrijp ik nou goed dat de RCA-chassis met massa direct contact maken met de metalen kast?
Ik dacht dat wel redelijk algemeen bekend was dat je chassisdelen geïsoleerd moet monteren.
Ik dacht dat wel redelijk algemeen bekend was dat je chassisdelen geïsoleerd moet monteren.
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Dat is het ook, en dat doe ik normaal ook. met een sterschakeling
Maar in dit geval vond Jeroen het beter om het niet te doen.
Maar in dit geval vond Jeroen het beter om het niet te doen.
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Maar natuurlijk niet als je die massa verder laat zweven!
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Waarbij het nog steeds zo is dat als je per se de randaarde wil handhaven en die aan de kast leggen, dat het dan beter is om de ingangen weer geïsoleerd te monteren en steraarde toe te passen. Het is óf het een óf het ander. En in alle gevallen monteer je de afscherming van de interne bekabeling aan beide zijden, dus zowel aan de print massa als aan de RCA massa.
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Laten we hopen dat deze onbedoelde 'antenne' inderdaad de boosdoener is!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Laten we 't hopen
Zoals ik al eerder zei,de indeling en vooral de verdeling van de funkties over de IC's bevalt me niet echt.Het loopt allemaal nogal door elkaar.
In geval dat 't niet lukt zo,beter een ander printje maken.
Hier een plaatje van één kant hoe ik denk dat het zou kunnen.IC's zitten omgekeerd=koperkant !
Toch nog 1 draadbrug
.Ben niet met Eagle aan gang gegaan,past waarschijnlijk niet op mijn mini-versie,en dat kant Ray veel beter
.
Anne
Zoals ik al eerder zei,de indeling en vooral de verdeling van de funkties over de IC's bevalt me niet echt.Het loopt allemaal nogal door elkaar.
In geval dat 't niet lukt zo,beter een ander printje maken.
Hier een plaatje van één kant hoe ik denk dat het zou kunnen.IC's zitten omgekeerd=koperkant !
Toch nog 1 draadbrug
Anne
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Mocht het echt niet gaan lukken met de huidige print van Ray dan kan Jeroen_d mij een werkende print leveren, de kast van Ray is dan altijd nog bruikbaar voor de aansluitingen en de voeding, maar dit is wel de allerlaatste noodgreep. Liever heb ik gewoon de print van Ray draaien.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Is de antenne inmiddels al verwijderd?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Zo. dat begint aardig op nachtwerk te lijken...
even kijken, print is uit de kast gehaald, alle 8 in-en-uitgangen coax kabels zijn van massadraadjes voorzien aan de RCA zijde.
Massa vlak tussen de twee kanalen is doorgeslepen, en van 2 aparte massadraden voorzien.
Aan de labvoeding geknoopt en de eerste tests geven aan dat geen overspraak meer is tussen links en rechts, in ieder geval.
Niet alle uitgangen geven signaal, misschien een paar opamps gesneuveld door ESD ?
Op de uitgangen die wel signaal uitsturen is geen osccillatie te horen. de opamps worden nu ook niet warm, eerst wel.
Morgenavond maar eens de scoop aanslingeren.
even kijken, print is uit de kast gehaald, alle 8 in-en-uitgangen coax kabels zijn van massadraadjes voorzien aan de RCA zijde.
Massa vlak tussen de twee kanalen is doorgeslepen, en van 2 aparte massadraden voorzien.
Aan de labvoeding geknoopt en de eerste tests geven aan dat geen overspraak meer is tussen links en rechts, in ieder geval.
Niet alle uitgangen geven signaal, misschien een paar opamps gesneuveld door ESD ?
Op de uitgangen die wel signaal uitsturen is geen osccillatie te horen. de opamps worden nu ook niet warm, eerst wel.
Morgenavond maar eens de scoop aanslingeren.
