Al dat ongeduld en geouwehoer.......................................levert leuke rijmpjes op.Ah!buis schreef:Elco hier,elco daar
ja je ziet 'r veel dit jaar
spanning hier,kraken daar
moe er vliegt een conus,waar ?
Lijkt Drs.P wel hier![]()
Als we eerst 's afwachten wat Ray ervan bakt met z'n lading 072's en draadbruggen.
Anne
Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
En mijn vrouw vraagt zich af waarom ik zo hard zit te lachen achter de PC.

-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
1, 2, 3, 4 komt er nog wat van? 5, 6, 7, we wachten al zo lang! 
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Ja, jij werkt nu eenmaal niet 60 uur per week....
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Om hem helemaal af te maken:ds23man schreef:1, 2, 3, 4 komt er nog wat van? 5, 6, 7, we wachten al zo lang!
Een twee drie vier, komt er nog wat van?
Vijf zes zeven, we wachten al zo lang.
Acht negen tien, we hebben nog niets gezien,
elf twaalf, het is gewoon schandalig!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
jeroen_d schreef:Om hem helemaal af te maken:ds23man schreef:1, 2, 3, 4 komt er nog wat van? 5, 6, 7, we wachten al zo lang!
Een twee drie vier, komt er nog wat van?
Vijf zes zeven, we wachten al zo lang.
Acht negen tien, we hebben nog niets gezien,
elf twaalf, het is gewoon schandalig!
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
En als 't ie nou 's op z'n Pass ging zittends23man schreef:Niet vooruit te branden die man!![]()
![]()
![]()
![]()
Maar in plaas van een ander zo op te jutten,maak eerst 's je Hypex-doodskist 's af
Lijkt 'r net op zo met dat kruis en een raampje erboven
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Ah!buis schreef:En als 't ie nou 's op z'n Pass ging zittends23man schreef:Niet vooruit te branden die man!![]()
![]()
![]()
![]()
.
Maar in plaas van een ander zo op te jutten,maak eerst 's je Hypex-doodskist 's af.
Lijkt 'r net op zo met dat kruis en een raampje erboven.
Anne
En zo te zien ligt ie al een tijdje, de walm komt er vanaf!
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Zuchten kan niet meer,'k zou niet weten hoeds23man schreef:Zucht...............![]()
![]()
walmen wil nog wel,de kist is nog niet toe
.............
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Opzij opzij opzij, want ik heb een ongelofelijke haast.........Ah!buis schreef:Zuchten kan niet meer,'k zou niet weten hoeds23man schreef:Zucht...............![]()
![]()
walmen wil nog wel,de kist is nog niet toe
.............![]()
Anne
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Speelkwartier is voorbij, gaarne nu weer on topic verder.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Als Ray nu eens uit de zandbak kwam?????Walt schreef:Speelkwartier is voorbij, gaarne nu weer on topic verder.
Groetjes Walter
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Ben inmiddels begonnen met de aanpassingen.
Ik heb bij ieder IC een bruggetje gemaakt om de GND van de 100 nF condensatoren te koppelen.
En op beide kanten een duotje Elco's van 47 uF gemonteerd, aan de onderzijde, want op de componentenzijde is daar geen plek meer voor.
Ik heb bij ieder IC een bruggetje gemaakt om de GND van de 100 nF condensatoren te koppelen.
En op beide kanten een duotje Elco's van 47 uF gemonteerd, aan de onderzijde, want op de componentenzijde is daar geen plek meer voor.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Is het niet handig om eerst even de TL072's erin te drukken en kijken wat ie dan doet voordat je van alles gaat aanpassen??? Tis nl wel leuk om te weten wat nou de oorzaak is......
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Zeker goed bezig, hopelijk werkt het filter straks gewoon netjes, ik ben namelijk zéér benieuwd hoe het zal gaan klinken...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Jawel, maar het uitgangspunt is om het ding af te leveren met de 4562'sds23man schreef:Is het niet handig om eerst even de TL072's erin te drukken en kijken wat ie dan doet voordat je van alles gaat aanpassen??? Tis nl wel leuk om te weten wat nou de oorzaak is......
Lukt dat niet, dan kan ik altijd nog naar de TL072 overstappen.
Je houdt toch wel rekening met het feit dat het ietsje minder fantastisch zou kunnen klinken dan je in eerste instantie verwachtte ?Walt schreef:ik ben namelijk zéér benieuwd hoe het zal gaan klinken...
Als je niet veel verwacht, valt het altijd mee....omgedraaid daarentegen.....
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
1) het schema komt van Jeroen
2) jij maakt de printen
3) het forum heeft mee gedacht over het probleem
Dan heb ik er toch wel vertrouwen in hoor!
Groetjes Walter
2) jij maakt de printen
3) het forum heeft mee gedacht over het probleem
Dan heb ik er toch wel vertrouwen in hoor!
Groetjes Walter
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Pfff. ik begin er een beetje moedeloos van te worden...
De resultaten tot zover :
(met de 4562.)
Alleen nog osccilatie op de beide "hoog" uitgangen, die heeft nu ook een hogere frequentie. klinkt als een heks die gewurgd word.
Ook heb ik 100 % overspraak van kanaal A naar B. maar niet van B naar A
Wat ook opvalt is dat het signaal op de "sub" uitgangen veel te "hifi" klinkt. ik heb het vermoeden dat ik de uitgangen op een verkeerd punt gekoppeld heb.
(met de 072.)
Vrijwel geen signaal op de uitgangen, wel weer oscillatie op de "hoog" uitgangen...
We zijn er nog lang niet, vrees ik...
De resultaten tot zover :
(met de 4562.)
Alleen nog osccilatie op de beide "hoog" uitgangen, die heeft nu ook een hogere frequentie. klinkt als een heks die gewurgd word.
Ook heb ik 100 % overspraak van kanaal A naar B. maar niet van B naar A
Wat ook opvalt is dat het signaal op de "sub" uitgangen veel te "hifi" klinkt. ik heb het vermoeden dat ik de uitgangen op een verkeerd punt gekoppeld heb.
(met de 072.)
Vrijwel geen signaal op de uitgangen, wel weer oscillatie op de "hoog" uitgangen...
We zijn er nog lang niet, vrees ik...
Re: Actief 2-weg scheidings filter - custom made.
Klinkt alsof er toch ergens een verkeerde verbinding zit in de schakeling...
Die overspraak hadden we ook al last van toen we hier testen volgens mij, zit er niet ergens per ongelijk een koppeling tussen de twee kanalen of heb je ergens een kruis gemaakt dus links met rechts en omgekeerd?
Dat de sub uitgangen erg hifi klinken zou wel eens kunnen kloppen toch? Immers het wegfilteren van de lage tonen moet alsnog in de sub zelf gebeuren.
Groetjes Walter
Die overspraak hadden we ook al last van toen we hier testen volgens mij, zit er niet ergens per ongelijk een koppeling tussen de twee kanalen of heb je ergens een kruis gemaakt dus links met rechts en omgekeerd?
Dat de sub uitgangen erg hifi klinken zou wel eens kunnen kloppen toch? Immers het wegfilteren van de lage tonen moet alsnog in de sub zelf gebeuren.
Groetjes Walter
