Een niet zo LBVS

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

hannesie
Contacteer:

Re: Een niet zo LBVS

Bericht door hannesie »

SARK schreef:
Als niemand anders het doet .... complimenten voor het nette filter :!: :idea:
Helemaal met je eens. :mrgreen:
Ik heb alleen Hondasnl met een matje zien werken, het ziet er gelijk super strak uit, of het verder voordelen bied?
Mogelijk dat je wat minder resonanties oppikt, of voorkomt. 8)
Yvan

Bericht door Yvan »

Dat is de bedoeling he, dat er geen ongewenste trilgeluiden optreden en langs de onderkant bevestig ik hem op een stukje dempingsmateriaal zodat de draadjes daarin gedrukt worden en zo ook vast komen te liggen. :)
ff lunche

Bericht door ff lunche »

Yvan schreef:
In het mooi nederlands natuurlijk ook schroevendraaier, maar we gebruiken ook tournevis, ik denk dat dit van het frans komt tourner vis ( draaien schroef). nu zolang we elkaar maar verstaan hé :D
Denk dat tournevis welzeker van tourner vis komt, en vijs komt van het franse "vis" lijkt me dan. Dacht dat vlamingen woorden met zelfs maar de kleinste verwijzing naar het frans mijden. Maar dat is misschien een gekke gedachte van een kaaskop.
Yvan

Bericht door Yvan »

We zijn er zeker niet trots op dat we woorden van het frans overnemen maar vroeg of laat doe je dat toch, het is zeker geen gekke gedachte maar spijtig genoeg de pijnlijke waarheid, we wonen een beetje te dicht tegen dat grote Frankijk he :D(die zotte Belgen toch he)
Yvan

Bericht door Yvan »

Weer even een update van de werken, de filters zijn klaar, even de verbindingen aan de achterkant gemaakt, heb ook meteen de draden verbonden nu we er nog goed aan kunnen.
Bijlagen
P200213_13.43.jpg
P200213_13.43_[03].jpg
Yvan

Bericht door Yvan »

En om achterna nog aan de filter te kunnen werken heb ik ervoor gekozen om een luikje achteraan te maken wat ik van een 10 tal boutjes voorzien heb om het goed te bevestigen, het vroeg wel om een beetje extra frees en schuur werk maar het is toch redelijk goed gelukt, en om het volledig af te dichten heb ik een strook zwelmouse voorzien zo zal er geen lucht ontsnappen waar het niet voorzien is, persoonlijk vind ik dat het wel mooi ogen, maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
Bijlagen
P010313_10.38_[01].jpg
P010313_10.43.jpg
P010313_10.34.jpg
P010313_10.27.jpg
P010313_10.31.jpg
P010313_10.32.jpg
SARK

Bericht door SARK »

Yvan schreef:
en om het volledig af te dichten heb ik een strook zwelmouse voorzien
Is dat net zoiets als een plofkip 8-[
Bijlagen
zwelmouse.jpg
zwelmouse.jpg (21.45 KiB) 624 keer bekeken
Yvan

Bericht door Yvan »

Zo van die mouse, zelfklevend langs de onderkant en als je de druk wegneemt komt die terug naar zijn oorspronkelijk volume, je weet wel, hoe noem je zoiets dan? :?:

Wordt ook gebruikt om kieren aan deur en raam af te dichten.

Iemand?
SARK

Bericht door SARK »

Ik weet wel wat je bedoeld maar dat schrijf je toch met twee ss-en :?: mousse
Yvan

Bericht door Yvan »

Dat zo ook kunnen , heb er geen idee van , maar er moet daar toch een andere benaming voor zijn, denk ik dan? :)
Yvan

Bericht door Yvan »

Ja je hebt gelijk, juist even opgezocht, mijn exckuusses :D
Yvan

Bericht door Yvan »

Zo we zijn er. De laatste dagen nog een beetje verder gewerkt aan de speakers, frontplaat gelakt, kastje bekleed met lamineer, en aansluitklemmen geplaatst, en sinds deze morgen staan ze trots te pronken in de living. Ik ben er tevreden over mits het lamineer werk dat niet 100 % gelukt is, misschien schuur ik ze nog wel eens af en lak ze volledig zwart, maar dat zal voor een beetje later zijn.

De klank mag er dan wel zijn en daar doen we het tenslotte voor niet? (a u b nog geen opmerkingen over de chroom schroefjes, deze zijn maar voorlopig, het is blijkbaar enorm moeilijk om hier zwarte schroefjes te vinden, ik zal ze online moeten bestellen).
het laag is goed aanwezig , beter zelfs dan mijn eerste paar en dat was een 10" woofer, groter is dus niet altijd beter. hier volgen nog enkele foto's.
Bijlagen
P190313_08.57.jpg
P190313_08.55.jpg
P190313_09.29.jpg
P200313_10.25_[02].jpg
P200313_10.25_[01].jpg
P200313_10.26.jpg
grimoire
Contacteer:

Bericht door grimoire »

Mooi geworden!
Ook leuke oplossing dat luik met baspoort, ook dat ziet er goed uit en superhandig, kannje nof eens bij het filter als het moet:)

Alleen die chrome schroefjes... :wink:
Yvan

Bericht door Yvan »

Ja erg he :D , de zwarte zijn besteld
Koen K

Bericht door Koen K »

Netjes gedaan en een erg mooi resultaat!
Yvan

Bericht door Yvan »

Thanx, ik weet alleen nog niet wat voor een voet ik wil, of ik zet ze op spikes, of ik maak er een voet plaat voor , het origineel ontwerp spreekt over een baseplaat die onder een hoek van 3 tot 5 graden staat.

Weet er misschien iemand waar je zo van deze speaker feet kan krijgen?

Of ik kan ze ook gewoon op van die kogelrolletjes zetten dan kan je ze rondrijden, lijkt me wel handig dat je ze makkelijk kan verplaatsen, heeft iemand daar ervaring mee?
Bijlagen
ContinuumTL.jpg
orbis_p0027935.jpg
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Prachtig!!!!

Hier kun je voetjes met ballen/spikes krijgen: http://www.mivoc.com/shop/de/zubehoer/sonstiges.html

Deze zijn waarschijnlijk het mooiste voor jou: http://www.mivoc.com/shop/de/zubehoer/d ... %20schwarz

Er zijn bij rumoh ook 'outtriggers' te koop, maar dat is ook iets wat je zelf kunt maken.
Yvan

Bericht door Yvan »

Bedankt voor de links,

maar die zwarte voetjes met bol zijn vaste voetjes als ik het goed kan zien, die kan je niet rollen he, ze zijn wel mooi maar ik zou de speakers echt wel willen rollen, lijkt me supper handig dat je ze op 1 2 3 kan verplaatsen, daarom denk ik dat ik ze met spikes of van die outriggers op een grondplaatje zet dat op zijn beurt op rolletjes staat, zo kan je heel het boeltje makkelijk verplaatsen.

Maar toch bedankt voor de link want het is best wel een overzichtelijke site.
Yvan

Bericht door Yvan »

Voor ik het vergeet zijn hier enkele foto's MET zwarte schroefjes ( voor de liefhebbers) :lol:

Het zijn wel geen hoogstaande foto's, ze zijn met men GSM gemaakt, als ik met men fototoestel een foto probeer te uploaden lukt me dat niet, waarschijnlijk zijn ze te groot?
Bijlagen
P280313_11.26.jpg
P280313_11.27.jpg
Vinculum
Contacteer:

Bericht door Vinculum »

Star Wars Lego? ;)
Nice!
Yvan

Bericht door Yvan »

Ja , heb een paar jaar geleden veel grijze 2de hands lego opgekocht en nu mijn zoontje 6 geworden is vind hij het supper leuk, en de papa ook natuurlijk, je vind alle bouwplannetjes online op de site van lego en je kan dus alles na bouwen, papa bouwt en zoontje breekt af, we vervelen ons geen minuut :D :D :D

lego rules :rock:
Bijlagen
P280313_14.48.jpg
P191012_17.23_[01].jpg
Yvan

Bericht door Yvan »

Ik heb trouwens nog verder gewerkt vandaag aan de voet van men speakers, het wordt dus een dubbele mdf plaat van 18 aan elkaar gelijmd met kogelrolletjes onder , heb de gaten erin gefreest en de zijkanden bewerkt met plamuur, zodat ik het geheel morgen kan opschuren en al in de primer zetten.
Bijlagen
P280313_14.53_[01].jpg
P280313_14.53.jpg
Vinculum
Contacteer:

Bericht door Vinculum »

Heel stoer! Daar hoopte ik ook op toen ik een kleintje kreeg. Het werd alleen een meisje...
Yvan

Bericht door Yvan »

Ja je kiest niet he, maar ik heb ook een dochter die 7.5 is en zij speelt evenveel met lego dan men zoontje, alleen maakt ze andere dingen, anders moet je nog eens proberen he, maar deze keer goed mikken en timen :lol:
Yvan

Bericht door Yvan »

Een mat-zwarte laklaag over de voet gerold, de kogelrolletjes erin een klaar.
Nu nog een paar leuke, maar niet al te dure spikes
Bijlagen
P290313_14.24.jpg
P290313_14.28.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”