gebalanceerd signaal voltage verlagen

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
MichaelB

gebalanceerd signaal voltage verlagen

Bericht door MichaelB »

Heren,

in mijn auto zit een radiomodule die naar een versterkermodule gaat.
Uit de radiomodule komt een gebalanceerd signaal van 5volt naar de versterkermodule.

Dit signaal wil ik aftappen om in een nieuwe versterker te gebruiken. Echter het maximale ingangsvoltage voor line-in mag 1,5V zijn... De impedantie van de ingang is 15KOhm.

Ga ik van gebalanceerd naar ongebalanceerd dan zit ik al op 2,5V (toch?), maar hoe verlaag ik dit verder naar maximaal 1,5V?
Ik weet dat met weerstanden te doen is, maar hoe? :oops:

EDIT: volgens mij denk ik fout, want de versterker heeft een ingangsregelbereik van 0,15V tot 1,5V, maar dit heeft volgens mij niets met de maximale ingangsspaning te maken toch?
bas focal m180
Contacteer:

Re: gebalanceerd signaal voltage verlagen

Bericht door bas focal m180 »

MichaelB schreef:

EDIT: volgens mij denk ik fout, want de versterker heeft een ingangsregelbereik van 0,15V tot 1,5V, maar dit heeft volgens mij niets met de maximale ingangsspaning te maken toch?
Het verhaal gebalanceerd naar ongebalanceerd wat het voltage doet kan ik niet beandwoorden .

Maar de regelberijk moet je gewoon op 1,5volt zetten .
Je radio kan max aan volt uitsturen , ,maar alleen pas als je de volume daarvan vol open draait .
Je radio kan meer uit sturen dan je versterker kan hebben , geen probleem kan je de radio alleen niet tot max draaien .
Nu valt het wel mee met oversturen .

Die ""radio""" uitgang is een voorversterker al na gelang van je volume stand van je radio stuurt die een hoeveelheid volts uit , millievolt bij zacht luisteren en pas max aan volt als je de boel los gooit .
MichaelB

Re: gebalanceerd signaal voltage verlagen

Bericht door MichaelB »

bas focal m180 schreef:
Maar de regelberijk moet je gewoon op 1,5volt zetten .
Je radio kan max aan volt uitsturen , ,maar alleen pas als je de volume daarvan vol open draait .
Je radio kan meer uit sturen dan je versterker kan hebben , geen probleem kan je de radio alleen niet tot max draaien .
Nu valt het wel mee met oversturen.
Ah, dat klinkt heel logisch eigenlijk.
Duh, gewoon voor/eindversterker alleen dan gebalanceerd.

Ik had al gezien op bimmerforums.com dat er iemand was die het gebalanceerde signaal ongebalanceerd aansloot op een standaard RCA en die zijn eindversterker in gooide. Volgens hem klinkt het gewoon 100% goed.

Ik wilde het alleen zeker weten en niet mijn ingang opblazen. Deze elektronica is absoluut mijn ding niet...
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”