visaton ws17e geperforeerde rolrand

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
grimoire
Contacteer:

visaton ws17e geperforeerde rolrand

Bericht door grimoire »

van een forumlid een setje visaton ws17e overgenomen, blijkt tijdens het verzenden de rolrand geperforeerd geraakt :(
zie foto

kan je zoiets lijmen ofzo?
Bijlagen
20130316_111926.jpg
Koen K

Re: visaton ws17e geperforeerde rolrand

Bericht door Koen K »

Ja, dat gaat wel. Het zal allicht wat invloed hebben op de stugheid van de rolrand, maar mijns inziens is dat geen drama. De woofertjes in mijn speakers waren door de kat op een soortgelijke manier (ernstiger zelfs) toegetakeld en heb ik gerepareerd met wat secondelijm (cyanoacrylaat). Ze doen het nu al een jaar prima.
grimoire
Contacteer:

Bericht door grimoire »

Dt geeft hoop:)

Secondenlijm wordt dt niet keihard?

Ik bedenk in een keer lijm voor het plakken van fietsbanden, zou dwt wat kunnen zijn?
Blijft flexibel en hecht goed op rubber.
Koen K

Bericht door Koen K »

Het wordt wel hard, maar aangezien het zo'n dun streepje is... Ach...

Je kunt natuurlijk ook proberen het met een ander soort lijm te doen. Alleen volgens mij is het spul dat je voor fietsbanden gebruikt geen lijm maar vulkaniseringspasta die ervoor moet zorgen dat het rubber van de band een verbinding aangaat met de plakker die je erop aanbrengt. Wellicht werkt het wel, maar ik zou het zeker eerst testen (en ik ben me ervan bewust dat dat lastig gaat).

Er is ook een soort rubber-reparatiespul van Bison te krijgen bij de bouwmarkt. Dat blijft flexibel. Wellicht een betere optie?
SARK

Bericht door SARK »

Volgens mij zijn de rolranden van Visaton niet 100% rubber maar een mix (geen idee wat) dus pas op met dat bandenplak spul.
Bart Segers heeft eens een draadje gepost ( http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... ren#p79154 ) waar hij idd vloeibaar rubber heeft gebruikt.
Meteen een vriendelijk verzoek aan Bart om de foto's in dat artikel te uploaden naar het forum voordat ze verdwijnen :idea: Dat zou zonde zijn.
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

ik zou witte lijm gebruiken, speakerglue zoals audiofriends heeft kost 3,50 en je kunt net zo goed witte houtlijm gebruiken (d2) liefst vlot drogend denk ik. Evt. verdunt met water, heel dunne laagjes aan de achterzijde aanbrengen.

En in het ergste geval... de unit kost 17 euro ofzo...
Plaats reactie