[Beginner] eerste speaker | Mivoc SB 25 JM

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Dirk
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 21:49
Locatie: Tilburg

[Beginner] eerste speaker | Mivoc SB 25 JM

Bericht door Dirk »

hey

ik ben van plan om de Mivoc SB 25 JM te gaan bouwen
ik heb al wat topic door gelezen van mensen hier die ze al hebben gemaakt
nu vroeg ik me af
ik heb ook ergens keer gelezen dat je ook Spaanplaat kan gebruiken
nu is mijn vraag wat is makkelijker om mee te werken MDF of Spaanplaat?

ik wil de spullen binnenkort gaan bestellen eerst mijn tentamens goed maken
komende week en wou er dan aan gaan beginnen

ik wil het bij lautsprecher shop bestellen
ik vroeg me af of er genoeg demp materiaal bij zit omdat ik hier op het forum had gelezen dat ze meer demp materiaal hadden gebruikt

alvast bedankt voor de replys

Groeten Dirk
Laatst gewijzigd door Dirk op ma 06 apr 2009, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
KoenVW
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 09 feb 2007, 23:03
Locatie: De Bilt

Bericht door KoenVW »

Hallo,

Ik heb zelf de Mivoc sb 25 jm gebouwd, de bassreflex versie ervan. Ik zou zelf MDF gebruiken omdat fijner af te werken is. Er zit voldoende dempingmateriaal bij, ik heb er zelf meer in gedaan maar dat is volledig je eigen smaak. Ik weet niet hoe groot je budget is, maar ik zou zeker aanraden om het HQ filter er bij te kopen, dat is een flinke verbetering vergeleken met het standaard filter!
Dirk
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 21:49
Locatie: Tilburg

Bericht door Dirk »

ik was nu weer beetje aan het lezen op het forum hier over de Mivoc
als ik de HQ filter erbij koop moet ik die nog zelf solderen dat word geen probleem maar heb ik daar nog meer dingen bij nodig
(bijv. plaatje om het op te maken)???

dit zou dan ook meteen de eerste filter voor mij zijn die ik maak
zijn daar nog tips voor waar ik op moet letten??
Gebruikersavatar
KoenVW
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 09 feb 2007, 23:03
Locatie: De Bilt

Bericht door KoenVW »

Ik had zelf de componenten gewoon vastgelijmd op een houten plaatje, ging ook prima. Als je een klein beetje basiskennins over electronica hebt moet het filter in elkaar solderen een piece of cake zijn!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik doe t ook altijd op een houten plaatje (bv reststukje laminaat of dun multiplex), 5mm gaatjes boren op de juiste plek zodat al t draad spul gewoon aan de onderkant kan

Afbeelding
Dirk
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 21:49
Locatie: Tilburg

Bericht door Dirk »

wat ik me nou trouwens af vraag als ik de HQ filter erbij koop zit daar dan ook een soort bouwplan bij ofzo
want zou anders nog niet echt weten waar ik zou moeten beginnen
ben al wel beetje op internet aan het zoeken maar nog niet echt iets gevonden

zouden jullie msn iets weten

koenvw zou jij er anders een uitleg over kunnen geven dat ik er wat van kan leren ook

of weten jullie een goede site waar ik er iets over kan leren
Gebruikersavatar
KoenVW
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 09 feb 2007, 23:03
Locatie: De Bilt

Bericht door KoenVW »

het is heel simpel, je krijgt er een handleiding bij waarin precies staat wat waar moet, dat kan niet verkeerd gaan. Met die handleiding kan in principe iedereen die kan solderen dat filter in elkaar zetten. Als het alsnog niet lukt kan je natuurlijk hier gewoon vragen stellen!
Dirk
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 21:49
Locatie: Tilburg

Bericht door Dirk »

oh k ja als er een handleiding bij zit gaat dat zeker wel lukken
denk dat dat geen problemen gaat opleveren
en anders vraag ik het wel

alvast bedankt voor alle info
Plaats reactie