Switchen geluidskaart
Moderator: Beheerdersteam
Switchen geluidskaart
Ik heb een laptop met daarin een realtek geluidkaartje. Sinds kort heb ik een Tascam 122 mkII USB geluidskaart daarbij gekocht die ik gebruik voor audiometingen. Er zijn aparte drivers geinstalleerd waarmee ik de Tascam aanstuur. Als ik niet met metingen bezig en en de USB kabel is losgekoppeld zou ik graag weer terugvallen op de realtek besturing. De tascam heeft namelijk geen hoofdtelefoonaansluiting. Dat lijkt echter niet te kunnen: In apparaatbeheer staat de realtek als een correct werkend apparaat, maar als ik onder geluid, afspelen kijk zie ik geen geinstalleerde apparaten. Is er een eenvoudige manier om de realtek te gebruiken als de Tascam niet is aangesloten?
Re: Switchen geluidskaart
Probeer even te kijken of "uitgeschakelde apparaten weergeven" wel is aangevinkt.
Rechtermuisknop in het scherm Afspelen.
Misschien dat de Realtek chip per ongeluk is uitgeschakeld? Zonder dat vinkje zie je hem dan niet in de tab Afspelen.
Rechtermuisknop in het scherm Afspelen.
Misschien dat de Realtek chip per ongeluk is uitgeschakeld? Zonder dat vinkje zie je hem dan niet in de tab Afspelen.
Re: Switchen geluidskaart
En als je een makkelijker programmaatje zoekt om dit te doen zonder telkens naar geluid en dan set as default te moeten doen kun je dit gebruiken:
http://hardforum.com/showthread.php?t=1656534
En kijk idd even bij de uitgeschakelde of niet-aangesloten apparaten.
http://hardforum.com/showthread.php?t=1656534
En kijk idd even bij de uitgeschakelde of niet-aangesloten apparaten.
