Iemand ervaring met de Fountek FW146?
Moderator: Beheerdersteam
Iemand ervaring met de Fountek FW146?
Zoals de titel al aangeeft, iemand ervaring met deze driver?
Qua looks ziet het er goed uit en lijkt ook mooi vlak in het middengebied volgens de datasheet. Verder staat uiteraard de prijs (38 euro) me zeer goed aan.
Qua looks ziet het er goed uit en lijkt ook mooi vlak in het middengebied volgens de datasheet. Verder staat uiteraard de prijs (38 euro) me zeer goed aan.
- Bijlagen
-
- datasheets_fountek_fw146.pdf
- (124.01 KiB) 60 keer gedownload
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met de Fountek FW146?
Geen directe ervaring mee, maar gewoon een prima luidspreker.
Erg vergelijkbaar met de Dayton RS150.
Erg vergelijkbaar met de Dayton RS150.
Ook volgens mij prima. Heb zelf de ZA14 uit de VS laten komen, zou net iets beter moeten zijn en ziet er m.i. wat mooier uit. Wel de breakup wegfilteren!
De ZA14 ben ik idd ook tegen gekomen. Kon alleen zo gauw geen adres in nl of duitsland vinden waar die verkocht werden.
Wat zijn destijds de kosten geweest om ze naar NL te halen geweest dan?
Wat zijn destijds de kosten geweest om ze naar NL te halen geweest dan?
De ZA14 wordt alleen via Madisound verkocht. Inclusief invoerrechten kwamen ze op zo'n 70 Euro per stuk dacht ik. Ik vind ze ook die prijs dubbel en dwars waard.
Hmmkay, ik heb dat stuk overigens gelezen waarin de beide drivers vergeleken werden en als ik dan lees over de minimale verschillen weet ik niet of ik dat 30euro per driver extra waard vind.
Hoe doen de founteks het in vergelijking met de al130 dan?
Hoe doen de founteks het in vergelijking met de al130 dan?
De Fountek en de ZA14 zijn minder geschikt voor bas dan de AL130 met z'n Xmax van 6 (!!) mm. Maar de zelfinductie van de Visaton is weer wat hoger dan die van de ZA14. Wat die laatste dan in elk geval in theorie geschikter maakt voor gebruik als mid. Maar ik vind het ding in elk geval erg veel waar voor z'n geld bieden, mits goed gefilterd. En de breakup ligt echt (pas) op 9kHz.
Zie trouwens net dat Parts Express bij de Dayton RS150 .FRD- en .ZMA-files aanbiedt. Dat is nou service!
Zie trouwens net dat Parts Express bij de Dayton RS150 .FRD- en .ZMA-files aanbiedt. Dat is nou service!
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Luidsprekers zullen elkaar niet veel ontlopen.
Ik meen zelfs te herinneren dat de kastinhoud vrijwel gelijk is.
Ik zou dus lekker passen wat goed in je budget past
Ik meen zelfs te herinneren dat de kastinhoud vrijwel gelijk is.
Ik zou dus lekker passen wat goed in je budget past