Hifi2000/Modushop behuizing

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Hifi2000/Modushop behuizing

Bericht door Zweitse »

Ik ben met het bedrijf Hifi2000/Modushop bezig om te bezien of er behoefte is aan een behuizing voor mono eindversterkers. Denk hierbij aan een kleinere uitvoering van de Pesante Dissipante. Graag wil ik in deze post eens de behoefte polsen voor zo een behuizing. Graag zou ik horen waar deze aan zal moeten voldoen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld interne breed, hoogte en diepte, dikte van de te gebruiken materialen en maximale breedte. Graag verneem ik jullie wensen zodat ik deze kan inventariseren en door kan geven aan Hifi2000/Modushop. Ik zelf zit te denken aan een behuizing 4U hoog met een interne breedte van ongeveer 200mm met een diepte van 300mm en een maximale breedte van 300/330mm. Laat maar horen.
studiostevus
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31

Re: Hifi2000/Modushop behuizing

Bericht door studiostevus »

Ik neem aan dat je het voor klasse A monoblokken geschikt wil maken?
- In dat geval denk ik dat de heatsinks maatgevend zijn, samen met ruimte voor de trafo (tot 500VA ofz, 15 cm breed + 5 cm minimaal)
- Bodem en topplaat met voldoende ventilatie
- Verder niet heel veel om het lijf denk ik...

Goed initiatief overigens!
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: Hifi2000/Modushop behuizing

Bericht door SuperR »

Misschien een doodsteek, maar zijn ze serieus? Ze gaan toch niet behuizingen maken omdat een groepje hobbyisten een bepaalde maat leuk vindt?

Mijn idee van een ideal monoblok;
Galaxy Maggiorato, 230*280mm, (breedte*diepte) maar dan in 4U hoog ipv 2U, met een matchend INTERN koellichaam. (zeg 170-200mm breed bij 40-80mm diep en 150-160mm hoog.)
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Hifi2000/Modushop behuizing

Bericht door Zweitse »

SuperR schreef:
Misschien een doodsteek, maar zijn ze serieus? Ze gaan toch niet behuizingen maken omdat een groepje hobbyisten een bepaalde maat leuk vindt?
Ze denken er wel serieus over na. De vraag naar een behuizing voor een mono versterker is al eerder vanuit Amerikaanse DIY audio fora gekomen.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Hifi2000/Modushop behuizing

Bericht door ronnydepony »

interessant initiatief.

Als ik het bekijk voor een klasse A versterker, 4U hoog en 400mm diep.
En misschien eens koelprofielen die niet alleen 40mm maar ook 60 of 80 mm hoog zijn.

Alleen twijfel ik of ze ze echt veel goedkoper zullen kunnen maken, de koelprofielen blijven het duurste. :sure: :sure:

Maar wie niet waagt niet wint :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Hifi2000/Modushop behuizing

Bericht door Zweitse »

Ik ga er ook vanuit dat ze zoveel mogelijk gebruik willen maken van de heatsinks die ze reeds in het assortiment hebben. Dit qua inkoop natuurlijk.
Plaats reactie