Het simuleren in ABEC2 gaat verder! Jammer dat ik de tool nu pas ontdek, dat had me een bouwfase kunnen sparen, maar goed, niets aan te doen.
Ik zal een overzichtje proberen geven van de zoektocht naar de ideale wall-mount vorm

De plaatje zijn jammer genoeg steeds met verschillende schaal, ABEC doet auto-zoom. Het rode chassis is steeds hetzelfde, en is dus een goede referentie.
Te beginnen met het oorspronkelijke ontwerp

- Het originele ontwerp

- Respons originele ontwerp
Wat zou er gebeuren als ik de kast verbouw en aan de onder en bovenkant een schuine kant toevoeg mat de zelfde ronde vorm? En die kast 2cm minder diep zou maken?

- Verbouwde kast

- Een pak beter dan het oorspronkelijke ontwerp
Hoe zou een simpele 40x40 schoendoos het doen? Dit zal waarschijnlijk ongeveer de slechtste vorm zijn in 40x40 formaat.

- Simpele doos

- let op gelijkenis met het oorspronkelijke ontwerp
Hoe zou een smal kastje op 80cm van de muur het doen?

- lijkt op de opstelling die ik nu heb...

- 10dB dips! auw! en toch klinkt het niet slecht...
even de muur weghalen...

- Hello baffle step!
De resultaten van de simulatie lijken sterk op wat ik verwacht, Nu eens kijken wat een piramide vorm doet. Ik was er al uit dat de diepte van de kast erg belangrijk is. 8cm is de minimale diepte, dus even kijken wat dat doet:

- simpele piramide 8cm

- niet slecht
En als de kist asymmetrisch gemaakt word?
Ze is 56x58x8 en is wel erg groot, toch maar eens kijken:

- De dingen een beetje asymmetrisch maken
Nog beter, maar er is steeds een rimpel te zien beneden 1 en 2k. Dit komt door de platte 'bovenkant' van de piramide. Toch maar eens een andere vorm proberen.
In perspectief ziet het er nogal raar uit, dus maar even vlakke shots.

- frontaal

- zij aanzicht
Deze 4e versie lijkt me voorlopig een redelijk compromis tussen vlakheid en grootte: 45x67x8
Free