Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Het gaat over deze motorsturing. Ik vraag me alleen af of deze mijnheer een betrouwbaar product levert omdat er toch wel een paar negatieve berichten over zijn. Nou kan het zijn dat deze negatieve berichten voornamelijk verspreid worden door de verkopers van de duurdere Hercules print maar dat zoek ik even uit.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Vrij stevig aan de prijs. Mijn voorkeur is nog steeds de TTPSU: http://www.norre.dk/TTPSU/TTPSU.html
Nog even het printje scoren en gaan met die banaan.
Nog even het printje scoren en gaan met die banaan.
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Wat kost het om die te bouwen als ik vragen mag? En zijn/ worden er printen besteld? Ik wil wel meedoen 
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Dat moet voor een tientje of 5, 6 aan materiaal wel te bouwen zijn, denk ik.
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
En zo'n microprocessor programmeren, is dat te doen of te laten doen? Het lijkt zo wel een op zichzelf staand projectje
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
toch wel gegeven toen die klaar was tochkoifarm schreef:...... en een fles bourbon voor de draaier.
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Da's inderdaad een ander verhaal, maar er zijn hier zat mensen voor wie dat appeltje, eitje is.Dan schreef:En zo'n microprocessor programmeren, is dat te doen of te laten doen? Het lijkt zo wel een op zichzelf staand projectje
(nee, ik niet...)
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Mijn vader zei altijd "het gaat er niet om wat je kent maar wie je kent". In dit geval heel toepasselijk lijkt me!koifarm schreef:Hier onder mijn magnetisch lager. (....)
Materiaal kosten niet meer als € 20,- en een fles bourbon voor de draaier.
groet,
AatV
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
AatV schreef:Mijn vader zei altijd "het gaat er niet om wat je kent maar wie je kent". In dit geval heel toepasselijk lijkt me!koifarm schreef:Hier onder mijn magnetisch lager. (....)
Materiaal kosten niet meer als € 20,- en een fles bourbon voor de draaier.
groet,
AatV
Daar zit absoluut een kern van waarheid in !
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
ons kent ons tochMijn vader zei altijd "het gaat er niet om wat je kent maar wie je kent". In dit geval heel toepasselijk lijkt me!
mvg bert
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Hmm, ik vind het nogal risky. Straks zit ik met een bak niet werkende onderdelen. Ik neig er toch naar om iets werkends te kopen.ray5150 schreef:Da's inderdaad een ander verhaal, maar er zijn hier zat mensen voor wie dat appeltje, eitje is.Dan schreef:En zo'n microprocessor programmeren, is dat te doen of te laten doen? Het lijkt zo wel een op zichzelf staand projectje
(nee, ik niet...)
-
jaapschreuder
- Berichten: 187
- Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
- Locatie: Oude Pekela
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Ziet er leuk uit. Maar mis nog het een en andere qua bevestiging, of zie ik dat mis?
Het is dat ik het nu ff te druk heb met teveel dingen, en niet alles voor het grijpen heb, anders had ik al wel ff een demo gemaakt. ..
Hard verchroomd as is trouwens wel iets wat op mijn weg gekomen is. Alleen nu nog iets om de axiale kant slijtvast te maken...
Het is dat ik het nu ff te druk heb met teveel dingen, en niet alles voor het grijpen heb, anders had ik al wel ff een demo gemaakt. ..
Hard verchroomd as is trouwens wel iets wat op mijn weg gekomen is. Alleen nu nog iets om de axiale kant slijtvast te maken...
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Ik ben wel benieuwd wat zoiets kost. Weet nog niet of ik direct ga bouwen...koifarm schreef:Bovenstuk lager wordt als op tekening.
Volgende week laat ik het plateau maken van mat wit acrylglas. Maten 300mm doorsnede met 10mm gat, 20mm dik. Vinculum of anderen bij belangstelling dit even melden. Dan vraag ik hiervoor meteen een prijs op.
Een elpee is 300mm diameter. Zou je niet een iets grotere diameter nemen?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Ook hier wel belangstelling bij een redelijke prijs Ronny.RobertD schreef:Ik ben wel benieuwd wat zoiets kost. Weet nog niet of ik direct ga bouwen...koifarm schreef:Bovenstuk lager wordt als op tekening.
Volgende week laat ik het plateau maken van mat wit acrylglas. Maten 300mm doorsnede met 10mm gat, 20mm dik. Vinculum of anderen bij belangstelling dit even melden. Dan vraag ik hiervoor meteen een prijs op.
Een elpee is 300mm diameter. Zou je niet een iets grotere diameter nemen?
@Robert, heb hier een Dual en een Thorens draaitafel staan, bij beide is de diameter < 300mm, heb die van de Thorens voor de zekerheid gemeten en die zit op 295mm. Maw 300mm lijkt mij persoonlijk prima.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Wanneer je de Michell draaitafels als voorbeeld neemt; die hebben volgens mij juist een groter plateau. De draaitafel van Reinoud is een extreem voorbeeld. Die heeft een diameter van ruim 40cm.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Voor dat geld heb ik wel belangstelling, ik wil wel meedoen.koifarm schreef:De prijs voor de 20mm satin acryl plateau's zijn € 45,- per stuk. Bij belangstelling kan ik er een paar meer laten maken. Dit zijn 300mm schijven met een 10mm gat.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Koifarm, miss is het een idee om eens een eigen topic te openen. Dit topic is voor mijn speler maar nu inmiddels heb je het aardig overgenomen. Niet erg als er raakvlakken zijn maar dat is ook niet het geval behalve dan dat je na mijn start besloten hebt om dezelfde te bouwen...
On topic: ik heb maar het diy supply lager besteld.
On topic: ik heb maar het diy supply lager besteld.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Ok, ik houd de berichten wel even in de gaten Ronny.
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Ik kwam nog een leuke tegen.
Tenminste het lager en motor zijn wel de moeite waard.
http://www.brinkmann-audio.de/main.php? ... us&lang=en
Tenminste het lager en motor zijn wel de moeite waard.
http://www.brinkmann-audio.de/main.php? ... us&lang=en
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Komt me bekend voor.............................. Oh ja, lijkt verdomd veel op een Revox draaitafel motor.......hannesie schreef:Ik kwam nog een leuke tegen.
Tenminste het lager en motor zijn wel de moeite waard.
http://www.brinkmann-audio.de/main.php? ... us&lang=en
