accu als voeding voor squeezebox

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
HansvdL

accu als voeding voor squeezebox

Bericht door HansvdL »

Hallo,
Er worden veel schakelingen geopperd om een mooie lineaire voeding te kunnen maken voor bijv. een squeezebox. Ik zit te denken om als alternatief voor weinig geld bijvoorbeeld een scooter accu te kopen (35 euro) Mijn vraag is of dat wel als eenvoudige stabiele voeding te gebruiken is? Deze accu kan, als de squeezebox niet gebruikt wordt, weer opgeladen worden. Met een eenvoudige schakelaar kan dat automatisch gemaakt worden. Ik ben het nog niet eerder tegengekomen, is dit een gek idee?
groeten, Hans
satefan

Re: accu als voeding voor squeezebox

Bericht door satefan »

Ik kan je niet helpen aan allerlei technische diepgang hier, maar mn B1 buffer heb ik een tijdje op 2 x 9V batterijen laten draaien en dat ging prima. Ik hoor geluidstechnisch weinig (lees: eigenlijk geen) verschil met de hypergestabiliseerde voeding die er nu in zit.

Satefan
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Het is ook wel afhankelijk van welke Squeezebox je bedoeld, de Classic was niet voorzien van een goede voeding. :oops:
Ga je dan vervolgens met de SP/DIF uit dan valt het wel weer mee, dan is de DAC meer belangrijk voor wat betreft de voeding.
De Squeezebox Touch heeft al een duidelijk betere voeding.

Ik heb nu een Squeezebox Touch met een (betere) voeding maar met een test kwam dat er niet uit als beter dan de standaardvoeding, klankmatig dan.
Dat was met de Classic anders.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Het kan, maar is niet echt voor de hand liggend. er zijn wel eens vaker discussies over accuvoeding geweest.
Is meer iets voor een (vinyl) pre-amp, dat een minimaal verbruik heeft.
Het lijkt me dat het bij een stroomslurpend apparaat als een knijpdoos niet zoveel zin heeft.
Dan zit je gauw aan een forse accu en een dit lader.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Het gaat om het idee Ray. Een accu powerhouse in de woonkamer geeft i.i.g. een zwaarwichtig gevoel :lol: De WAF lijkt mij erg laag. Dus meer iets voor WNIH-ies (Women Not In the House) :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”