Ik ben op het moment bezig om de beslissing te maken tussen meerdere soorten digitale piano's, en vooral een aantal stage-piano's staat mij hierin erg aan. Nou hebben de meesten geen ingebouwde luidsprekers en diegene die het wel hebben, klinken nog slechter dan een laptop...
Nou heb ik mij laten vertellen door een verkoper (ook zo'n 40 jaar actief geweest in de Hifi) dat het niet verstandig is om je instrument op een hifi installatie aan te sluiten wegens overbelasting van o.a. de tweeters. Nou zal ik deze piano de komende tijd (1-2 jaar??) voornamelijk thuis gebruiken, en zocht dus voor een goede oplossing om naast een koptelefoon fatsoenlijk geluid te krijgen. Na wat surfen was 't mij al snel duidelijk dat mensen hiervoor studio monitoren gebruiken. Echter, wat is naast het 'actief zijn' nou het verschil met een 'normale' hifi luidspreker? En daarnaast zou ik als ik monitoren zou moeten gebruiken, deze graag zelf willen bouwen. Exacte plannen zijn er niet, maar ik open dit topic vooral om kennis te vergaren, en de mogelijke ontwikkeling/ bouw van een dergelijke set te beschrijven.Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen!
Alvast hartelijk bedankt,
Koen L.