xover-filters van Castle Harlech S2 : verbetering nodig?
Moderator: Beheerdersteam
- Muug
- Contacteer:
xover-filters van Castle Harlech S2 : verbetering nodig?
Hoi,
hier een foto van de crossover-filters van mijn Castle Harlech S2-speakers. De vraag is simpel : valt er hier iets aan te verbeteren?
http://i956.photobucket.com/albums/ae47 ... 3c2dcc.jpg
hier een foto van de crossover-filters van mijn Castle Harlech S2-speakers. De vraag is simpel : valt er hier iets aan te verbeteren?
http://i956.photobucket.com/albums/ae47 ... 3c2dcc.jpg
Laatst gewijzigd door Muug op vr 15 feb 2013, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: xover-filters van Castle Harlech S2 : verbetering nodig?
Wil je de foto uploaden want ik zie helemaal niets 
- Muug
- Contacteer:
foto's uploaden lukt niet, "bestand ongeldig"
daarom gewoon even de url naar een externe site gepost, hoewel men dit hier niet zo graag heeft.
daarom gewoon even de url naar een externe site gepost, hoewel men dit hier niet zo graag heeft.
Wedervraag: Waarom zou je iets willen verbeteren 
- firsttimer
Fraaie filters overigens voor een fabrieksluidspreker!
- Muug
- Contacteer:
gosh.... waarom is er een zelfbouwaudioforum?SARK schreef:Wedervraag: Waarom zou je iets willen verbeteren
Ik weet niet hoe oud die luidsprekers zijn, maar dat kan dan wel voor de condensatoren wel wat schelen lijkt mij.
Wat ik bedoel te zeggen is: wat klinkt er nu niet goed aan de luidsprekers of wil je het filter upgraden "om het upgraden"Muug schreef:gosh.... waarom is er een zelfbouwaudioforum?SARK schreef:Wedervraag: Waarom zou je iets willen verbeteren
Ik heb namelijk al eens eerder een suggestie aan een forumlid gedaan (die dezelfde vraag stelde) om de condensators voor de hoogsectie te vervangen en hij reageerde teleurgesteld omdat hij na deze aanpassing geen verschil hoorde
Ik probeer dus niet moeilijk te doen (alhoewel ik misschien een beetje zeurderig overkom
Het zijn nette foliecondensatoren die in tegenstelling tot elco's niet veel slechter worden. Gewoon laten zitten lijkt mij. Je bent een aardig bedrag kwijt om iets betere te kopen en zoals hierboven aangegeven zul je het waarschijnlijk niet echt horen. Een nieuw filterontwerp doet veel meer dan dezelfde componenten in iets betere kwaliteit.
Het filter ziet er prima uit hoor!
Enige potentiele verbetering die ik kan zien is het vervangen van de kernspoel (1.5mH, 0.28rdc) door een goede luchtspoel met gelijke rdc (de gebakken luchtspoelen zijn erg mooi).
Dit zal wat schelen in de vervorming voor de midwoofer sectie.
Aan de andere kant is het maar echt de vraag of het ook hoorbaar is, persoonlijk denk ik van niet.
De condensators zijn verder van het folie type, heel stabiel in waarde.
Dus geen zorgen te maken over veroudering o.i.d.
Edit:
Ben weer de trage typer zo te zien ^^.
Enige potentiele verbetering die ik kan zien is het vervangen van de kernspoel (1.5mH, 0.28rdc) door een goede luchtspoel met gelijke rdc (de gebakken luchtspoelen zijn erg mooi).
Dit zal wat schelen in de vervorming voor de midwoofer sectie.
Aan de andere kant is het maar echt de vraag of het ook hoorbaar is, persoonlijk denk ik van niet.
De condensators zijn verder van het folie type, heel stabiel in waarde.
Dus geen zorgen te maken over veroudering o.i.d.
Edit:
Ben weer de trage typer zo te zien ^^.
- Muug
- Contacteer:
@ iedereen : dank voor de reakties, ik kan dus concluderen dat deze filters dik ok zijn en dat ik ze niet moet aanpassen. Tja, ik zat daar eventjes mee te spelen omdat ik van een audiotechnicus had horen zeggen dat hij die filters wat had aangepast om wat meer laag te horen. En in een andere topic van me, zie je me daarover ook een vraag stellen. Maar dan ga ik die laten zoals ze zijn.
Andere zotte vraag : is het de moeite om de interne speakerkabels te vervangen door andere? Ik heb hier nog wat QED Silver Anniversary liggen, dat zijn eigenlijk ook mijn externe luidsprekerkabels.
Andere zotte vraag : is het de moeite om de interne speakerkabels te vervangen door andere? Ik heb hier nog wat QED Silver Anniversary liggen, dat zijn eigenlijk ook mijn externe luidsprekerkabels.
Chris_T schreef:de gebakken luchtspoelen
Jaja ^^, om mijn uitspraak op andere manier te visualiseren:ray5150 schreef:Chris_T schreef:de gebakken luchtspoelen![]()
![]()
![]()
- Muug
- Contacteer:
Chris_T schreef:Jaja ^^, om mijn uitspraak op andere manier te visualiseren:ray5150 schreef:Chris_T schreef:de gebakken luchtspoelen![]()
![]()
![]()
ik zal dat eens uitzoeken.