DD8 MkII ála L'orfeo
Moderator: Beheerdersteam
Re: DD8 MkII ála L'orfeo
Zooooo, ze spelen
, en ze klinken nu al als een droom (voor mij
), nu lekker inspelen.
Heb doordat ik veel even tussendoor heb gedaan niet zoveel pic's van het laatste deel van de bouw maar hier komt wat ik heb.
Alles klinkt gewoon Harmonieus en alles klinkt gewoon zoals me gevoel zegt dat het hoort te klinken.
Voordat ik besloot de DD8 MkII te bouwen heb ik bij S&C naar e.e.a. geluisterd en kon ik binnen 1 minuut horen of het mijn smaak was of niet. Bij de DD8 MkII kon ik na 15 sec al horen dat het goed zat
Even Hulde aan Tony Gee bij deze. De DD8 MkII was en is voor dit budged een top speaker m.i.. En ook bedankt voor het helpen met het kiezen van de juiste filter componenten.
*pic's*
Heb doordat ik veel even tussendoor heb gedaan niet zoveel pic's van het laatste deel van de bouw maar hier komt wat ik heb.
Ik moet zeggen, de Idune ontdekte ik pas nadat ik definitieve bestellingen had geplaatst en bezorgde mij het gevoel dat ik met de nieuwe Idune (drivers) misschien het voordeel van de tijd en ontwikkeling gemist had, maar het topic wat ik net las in dit sub-forum over de ombouw van de Idune naar een H1224 variant stemt mij weer beter. Zowiezo had de reputatie van Tony me wel over de streep getrokken voor de DD8 MkII... Op dit moment valt mij helemaal niets tegen voor zover ik het geluid nu gehoord heb. Ik ben er nu al reuze blij mee.rho schreef:Die worden erg mooi.
De DD8 mkII is sowieso een interessante speaker. Niet de aller modernste drivers, maar wel hele goeie binnen dit budget (en er buiten waarschijnlijk ook).
Alles klinkt gewoon Harmonieus en alles klinkt gewoon zoals me gevoel zegt dat het hoort te klinken.
Voordat ik besloot de DD8 MkII te bouwen heb ik bij S&C naar e.e.a. geluisterd en kon ik binnen 1 minuut horen of het mijn smaak was of niet. Bij de DD8 MkII kon ik na 15 sec al horen dat het goed zat
Even Hulde aan Tony Gee bij deze. De DD8 MkII was en is voor dit budged een top speaker m.i.. En ook bedankt voor het helpen met het kiezen van de juiste filter componenten.
*pic's*
Hoi, ik heb de idunn's gemaakt en zoals je hebt kunnen lezen was t lastig om tot een bevredigend resultaat met t laag te komen. Naderhand heb ik dus de woofers vervangen door de zelfde als bij de DD8 maar met de tweeter van de idunn. Ik heb de DD8's van wouter beluisterd en samen met wouter vergeleken. De idunn tweeters leveren een wat groter geluidbeeld op, wat meer 3D...
Complimenten voor je project, ziet er zeer gaaf uit!
Satefan
Complimenten voor je project, ziet er zeer gaaf uit!
Satefan
Ja, dat worden hele leuke speakers. Ze zien er nu al goed uit. Dus als ze afgewerkt zijn zal het wel helemaal top wezen.
Met ervaringen met SEAS drivers doen me vermoeden dat ze echt wel lekker zullen klinken ook. Tony kan best wel een speakertje ontwerpen.
Met ervaringen met SEAS drivers doen me vermoeden dat ze echt wel lekker zullen klinken ook. Tony kan best wel een speakertje ontwerpen.
Dat zijn zeker mooie units, inderdaad niet zo heel duur maar dat zegt niks over het eindresultaat, het zijn echte juweeltjes. Zoals Tony zelf ook al zegt, het filteren doet hier de magie. Als je de units in hun ideale spectrum inzet (goed gefilterd dus) doet dat meer dan een stel exotische drivers met een marginaal filter. (daar kan ik over mee praten, ik ben erg slecht in het filteren haha).
Mvg Reinder
Mvg Reinder
-
wouter
- Ook commercieel actief
Erg mooi wordt dit (maar wat een lomp gat)
In Breda was ook een DD8MKII in zuilvorm, van boerenteprise meen ik.
Ik ben wel benieuwd naar hoe het laag dan klinkt. De simulaties geven aan dat de H1224 het ook goed doet in ca 14 liter basreflex. Dus, mocht het lukken dan hoor ik graag hoe je het laag van deze luidsprekers ervaart. Mocht je in je kamer geen vergelijk hebben gehad dan wordt het natuurlijk wat lastig om de rol van de kamer en luisterpositie er uit weg te laten, dat is begrijpelijk.
Hopelijk wordt het geheel ook heel mooi afgewerkt, succes!
In Breda was ook een DD8MKII in zuilvorm, van boerenteprise meen ik.
Ik ben wel benieuwd naar hoe het laag dan klinkt. De simulaties geven aan dat de H1224 het ook goed doet in ca 14 liter basreflex. Dus, mocht het lukken dan hoor ik graag hoe je het laag van deze luidsprekers ervaart. Mocht je in je kamer geen vergelijk hebben gehad dan wordt het natuurlijk wat lastig om de rol van de kamer en luisterpositie er uit weg te laten, dat is begrijpelijk.
Hopelijk wordt het geheel ook heel mooi afgewerkt, succes!
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Contacteer:
Gefeliciteerd met je speakers, mooi gebouwd. Nu lekker laten inspelen.
Voor een ruimtelijker beeld zou je ze nog iets van een halve meter naar voren moeten halen zodat ze voorbij die wandkast komen te staan.
Voor een ruimtelijker beeld zou je ze nog iets van een halve meter naar voren moeten halen zodat ze voorbij die wandkast komen te staan.
Ik heb met volle bewondering dit topic gevolgd, dit type geluidskast spreekt mijn zeker aan, het resultaat mag er wezen, veel succes en luister plezier.
Telly
Telly
Bedankt voor alle leuke reacties.
)
Maar door de extra ruimte kan ik ze wel makkelijker voor echt luisteren even naar voren halen
. Verder heb ik helaas nog niet echt tijd gehad om eens echt te luisteren, maar als ik dat heb gedaan zal ik nog een uitgebreide impressie geven. En wouter, als je zelf wil vergelijken... You're welkom. Ik heb geen vergelijk, me vorrige puppies waren qua diepgang gelijk.
[EDIT] Even wat foutjes weggehaald, dit ff snel op me telefoon getyped maar werd één groot drama...
Bedankt. Ik heb me vrouw net zover dat ik wat meer ruimte in de breedte van de muur heb, de trade off is dat ze wit worden... (ze zei eerst "spuit ze maar bruin, dat zijn de kasten ook"Geenius schreef:Gefeliciteerd met je speakers, mooi gebouwd. Nu lekker laten inspelen.![]()
Maar door de extra ruimte kan ik ze wel makkelijker voor echt luisteren even naar voren halen
[EDIT] Even wat foutjes weggehaald, dit ff snel op me telefoon getyped maar werd één groot drama...
Laatst gewijzigd door avdboom op zo 02 dec 2012, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk dt deze heel mooi worden in het wit met hun aluminium drivers 
Als je verf gaat kopen is er ook nog weer een boel keuze in 'wit'.
een vleugje andere kleur erdoorheen en het lijkt nog steeds wit, maar kijkt minder koud.
een vleugje andere kleur erdoorheen en het lijkt nog steeds wit, maar kijkt minder koud.
Ja, ik denk zelfs dat het prachtig wordt, maar natuurlijk niet me eigen onderhandelingspositie onderuit halen heh...grimoire schreef:Denk dt deze heel mooi worden in het wit met hun aluminium drivers
Maar dat was de volgende vraag, hoogglans/mat en welke tint. Ik kan gelukkig nog even nadenken. Ik ga ze denk ik wel alvast gronden maar pas echt in het voorjaar goed voorbewerken en laten spuiten, maar momenteel moet ik hier ook eventjes op de kleintjes letten...
Ik heb vandaag even een uurtje of twee alleen gehad en dus de cd's er bij gepakt en een eerste goede impressie. Ook de speakers ff wat naar voren getrokken.
Aller eerste is mijn doe bereikt. Bij mijn oude speakers klonk alles goed, heel lekker, maar he geluid kwam nooit echt los van de speakers. Een muse mini DAC gemod door Jeep bracht hier verandering in, maar het bijeffect was dat het podium nogal ver van me af kwam te staan, net te veer voor het mooie. Dit is met de DD8's helemaal goed gekomen, het podium staat waar het hoort te staan, en ik beleef de muziek mee. Het geluid komt volledig los van de speakers, en en de instrumenten staan echt apart en los van elkaar, het podium is groter dan me huiskamer. Jess, dat was een grote verwachting die waarheid is geworden
Verder had ik verwacht dat het gaan naar een metal dome/conus systeem vanuit een papier/XT-300 ringradiator een behoorlijke cultuurschok zou zijn, maar vreemd genoeg is dit niet zo, het klinkt anders maar alles klopt gewoon aan het geluid, het klinkt zoals ik verwacht dat het live zou klinken, en ik hoef er helemaal niet aan te wennen. Het geluid is mooi helder en detail vol, maar toch warm genoeg voor mij en krachtig genoeg.
Oke, de muziek:
Dido - life for rent: Mijn referentie omdat haar stem al snel bagger klinkt op een matige speaker, maar hier niet. Nummer 2 heeft een mooie diepe bas, en dit brengt de speaker indrukwekkend over, meer als je zou verwachten. En ondanks dat de woofer hard moet werken blijft het midden gewoon goed klinken, geen vuiltje aan de lucht. Ik zat aan het einde van het nummer naar de uitdovende gitaar rechts achter te luisteren, en het nieuwe nummet begint met een adem inhaal, dit klonk uiteraard in het midden van de kamer, maar klonk zo realistisch dat ik er zelfs van schrok, en ik heb deze cd toch al wel vaak geluisterd....
Katherine Jenkins: Heel duidelijk de verschillende instrumenten te onderscheiden en het wordt geen brei, ook hier weer alle klanken zoals ik zou verwachten, top!
Nu ff wat anders
Guano Apes - Proud like a God: Dit klinkt lekker, alles goed en wel, maar er mist iets... ik voel me er toch niet aanwezig... aha... het blijkt aan de opname van de cd te liggen, die is zo gemaakt dat je versterker op standje atoombom moet staan
Daarna nog wat van de Corrs en Norah Jones geluisterd, en ik blijf in de ban van de muziek en tevreden over het geluid. De bas is lekker zo, misschien dat ik nog wat ga experimenteren met Sonofil er in, maar ik denk nu niet aan om de poort in te korten. Of het 100% neutraal is te noemen weet ik niet, die referentie heb ik niet, maar ik vindt het lekker zo
En niet te vergeten dat ik nog frontjes en voetjes moet maken, dus ook weer even tijd vinden....
Heel gaaf, leuk om je enthausiasme te lezen. De helft van het luisterplezier is al dat je ze zelf in elkaar hebt gezet
Over de interlinks, ook altijd leuk om mee te experimenteren uiteraard:
. Daarna andersom zelfde met mn maat en precies hetzelfde, gelukkig haalde hij dezelfde magere score.
Nu maar hopen dat ik geen knuppel in een hoenderhok heb gegooid
Satefan
Over de interlinks, ook altijd leuk om mee te experimenteren uiteraard:
Ik heb zelf een set interlinks van JK Acoustics liggen en ik heb een keer met een maat een testje gedaan. Ik de kamer uit en hij dan de interlinks ertussen doen, keuze tussen een setje dropveters van de praxis of de JK's. Het is me nooit gelukt om het consistent goed te raden ('not even close' zeg maar). Ja, geef ik eerlijk toeik heb nu wel aardige Caliber reference kabels, maar dat moet beter kunnen, want geweldig zijn die nu ook weer niet.
Nu maar hopen dat ik geen knuppel in een hoenderhok heb gegooid
Satefan
Ik heb zelf interlinks gemaakt, zien er profi uit en doen het goed. Slechte kabels zijn er wel, maar beter dan goed genoeg, dat verschil hoor ik ook niet. Dat wil zeggen, zo'n A B vergelijking heb ik ooit meegemaakt en heel grappig om te zien dat mensen hun favo kabel meenemen en vervolgens niemand van de aanwezigen het verschil tussen de exoten en betaalbare kabels kon horen.
mvg Reinder
mvg Reinder
Zoooo, hoog tijd voor een update
.
Zit met griep op de bank dus maar eens bedacht dat dit een goede en nuttige afleiding zou zijn
.
Alleer eerst de interlinks waar we geeindigd waren. Er zitten nu algemeen als goed geaccepteerde interlinks tussen, nothing fance, but no crap
Echter toen in me audiorack maar meteen even helemaal opnieuw ging inrichten vond me vrou het tijd dit ook met de woonkamer te doen, sjit, ik had net de sweetspot van me speakers gevonden
. Dus, nieuwe kabels en nieuwe akoestiek. Of ze beter klinken.... ik heb geen idee
, maar het klinkt goed zo naar mijn idee.
De fine tuning.
Het was weer even spelen met de positie van de speakers, maar zo'n 80cm van de muur getrokken klinken ze echt heel ruimtelijk, echt genieten
.
Echter de bas klonk wel strak, alleen een beetje dunnetjes in het geheel. Wat extra demping maakte dit alleen maar duidelijker door het verlaagde rendement uit de poort. Na overleg met grandmaster Tony Gee kwamen we op een paar opties uit wat betreft het inkorten van de poort en heb ik maar de stoute schoenen aangetrokken
, ik heb de poort van 270mm zonder achterste flare ingekort tot 190mm maar nu wel de achterste flare gemonteerd (dit paste op die manier net aan
, vandaar). Een beetje benieuwd of ik het zo niet boomerig heb gemaakt weer luisteren en aangenaam verrast, het klinkt el lekker zo
. Het laag zou nog een tikje meer mogen, en het terug schuiven van de speakers tot zo'n 60 cm van de achterwand geeft een mooie balans tussen ruimtelijkheid en laag. Als ik de poort er weer uit haal voor de afwerking ga ik nog eens met een klein beetje deming er bij proberen, maar ik ben al erg tevreden zo.
Ze gaan best laag en houden dit tot behoorlijke volumes goed vol, maar ik ga nog even met me SEAS H1208 sub met Hypex HS130 er bij experimenteren, nadeel is alleen dat ik niet echt een filter heb om de DD8's te ontlasten vanaf 50-60Hz. Maar de SEAS sub loopt wel weer met gemak door tot 30Hz
(hoewel niet met aardbeving SPL's, het is een audofiel subje
).
Verder de voet en spikes.
De voet was al geruime tijd klaar, maar de spikes heb ik lang over zitten dubben. Door WAF omstandigheden trek ik als ik er echt even voor ga zitten de speakers naar voren en zet ze weer terug. Het moet dus een stabiel geheel zijn, en makkelijk schuifbaar. Onder de voet zit meubel filt, dit schuit goed. Nu wilde ik tussen de voetplaat en speaker de spikes, maar was bang dat als ik de grondplaatjes vand e spikes zou gebruiken dit bij de minste geringste kante ling tijdens verschuiven ellende zou geven, omdat de passing erg nouw neemt. De spikes in het mdf zag ik ook niet zitten ivm verzakken daar in. Indirect door een suggestie van Tony Gee kwam ik op het idee om op de plekken van de spike punten in de voet parkers te zetten waar de spikes dan met de punten in de kruiskoppen rusten. Deze overschilder ik dan en zie je bijna niets van
. Zo gezegd zogedaan. Zie de pic's.
Nu wachten tot het mooie weer om met de afwqerking te beginnen. Ik weet neit of ik het al gemeld had, maar ik ga de hoogglans wit schilderen en ze dan helemaal op polijsten. Ik ben benieuwd
.
Zit met griep op de bank dus maar eens bedacht dat dit een goede en nuttige afleiding zou zijn
Alleer eerst de interlinks waar we geeindigd waren. Er zitten nu algemeen als goed geaccepteerde interlinks tussen, nothing fance, but no crap
Echter toen in me audiorack maar meteen even helemaal opnieuw ging inrichten vond me vrou het tijd dit ook met de woonkamer te doen, sjit, ik had net de sweetspot van me speakers gevonden
De fine tuning.
Het was weer even spelen met de positie van de speakers, maar zo'n 80cm van de muur getrokken klinken ze echt heel ruimtelijk, echt genieten
Echter de bas klonk wel strak, alleen een beetje dunnetjes in het geheel. Wat extra demping maakte dit alleen maar duidelijker door het verlaagde rendement uit de poort. Na overleg met grandmaster Tony Gee kwamen we op een paar opties uit wat betreft het inkorten van de poort en heb ik maar de stoute schoenen aangetrokken
Ze gaan best laag en houden dit tot behoorlijke volumes goed vol, maar ik ga nog even met me SEAS H1208 sub met Hypex HS130 er bij experimenteren, nadeel is alleen dat ik niet echt een filter heb om de DD8's te ontlasten vanaf 50-60Hz. Maar de SEAS sub loopt wel weer met gemak door tot 30Hz
Verder de voet en spikes.
De voet was al geruime tijd klaar, maar de spikes heb ik lang over zitten dubben. Door WAF omstandigheden trek ik als ik er echt even voor ga zitten de speakers naar voren en zet ze weer terug. Het moet dus een stabiel geheel zijn, en makkelijk schuifbaar. Onder de voet zit meubel filt, dit schuit goed. Nu wilde ik tussen de voetplaat en speaker de spikes, maar was bang dat als ik de grondplaatjes vand e spikes zou gebruiken dit bij de minste geringste kante ling tijdens verschuiven ellende zou geven, omdat de passing erg nouw neemt. De spikes in het mdf zag ik ook niet zitten ivm verzakken daar in. Indirect door een suggestie van Tony Gee kwam ik op het idee om op de plekken van de spike punten in de voet parkers te zetten waar de spikes dan met de punten in de kruiskoppen rusten. Deze overschilder ik dan en zie je bijna niets van
Nu wachten tot het mooie weer om met de afwqerking te beginnen. Ik weet neit of ik het al gemeld had, maar ik ga de hoogglans wit schilderen en ze dan helemaal op polijsten. Ik ben benieuwd
- RobertD
- Contacteer:
De griep doet goed zijn best in Alphen a.d. Rijn.
Hier zijn we alle 5 al ten prooi gevallen aan de griep. De laatste twee zieken zijn nu aan het uitzieken.
Als je weer beter bent wil ik graag eens luisteren naar deze speakers. De ontwerpen van Tony spreken mij zeer aan.
Beterschap!
Hier zijn we alle 5 al ten prooi gevallen aan de griep. De laatste twee zieken zijn nu aan het uitzieken.
Als je weer beter bent wil ik graag eens luisteren naar deze speakers. De ontwerpen van Tony spreken mij zeer aan.
Beterschap!
Hallo Robert,
Ik heb het al voor de tweede keer dit jaar... Maarjah, een kleine die op de kinderopvang komt en een vrouw die er in werkt.....
Maar eens komen luisteren klinkt als een goed plan! Dat ik zelf in de wolken ben is misschien wel logisch, dus ik ben ook wel benieuwd naar de mening van een andere zba'er
.
Ik stuur je wel een berichte als ik weer op de been ben
Ik heb het al voor de tweede keer dit jaar... Maarjah, een kleine die op de kinderopvang komt en een vrouw die er in werkt.....
Maar eens komen luisteren klinkt als een goed plan! Dat ik zelf in de wolken ben is misschien wel logisch, dus ik ben ook wel benieuwd naar de mening van een andere zba'er
Ik stuur je wel een berichte als ik weer op de been ben
Dankjewelmeanman64 schreef:Echt mooi gebouwd,welke afwerking ga je nemen?
Ze worden hoogglans wit
Dat is wel de bedoeling als die klaar ismeanman64 schreef:Gaan deze aangestuurd worden door de FetZilla?
- MechanicalAnimal
Thanks dudeMechanicalAnimal schreef:Blijft een machtig mooi gezicht die enorme baspijp zo op het front
Ik ben er ook erg mee in me nopjes
- MechanicalAnimal
welcome
zoiets als de Piu Musica dus :
Strak!!!avdboom schreef:Nu wachten tot het mooie weer om met de afwqerking te beginnen. Ik weet neit of ik het al gemeld had, maar ik ga de hoogglans wit schilderen en ze dan helemaal op polijsten. Ik ben benieuwd.
zoiets als de Piu Musica dus :
Oh ja, dat is wel een beauty. Dat is wat ik er van verwacht ja, en ik denk dat de alu conus van seas er alleen maar beter bij staat.
Ènige waar ik nog aan twijfel is front maken of naked? Naked is wel zo mooi, maar het verzameld wel meer stof zo, en me zoon gaat zich natuurlijk afvragen of je daar ook de brandweerauto kan parkeren?
Ènige waar ik nog aan twijfel is front maken of naked? Naked is wel zo mooi, maar het verzameld wel meer stof zo, en me zoon gaat zich natuurlijk afvragen of je daar ook de brandweerauto kan parkeren?