het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
Re: het "te koop gezien" topic....
+1Elmopol schreef:Daar gaat het me niet om, ik vind dit een onsympathieke aktie, that's it.dre schreef:je weet wat ze nieuw kosten.....
Nee, jij? Als het goed is heeft de oorspronkelijke verkoper een setje voor me gereserveerd, ik heb echter niks meer gehoord.Zweitse schreef:Heb je al een bod gedaan op de hele partij.
Verder hoef ik geen heisa te schoppen en mag iedereen natuurlijk doen wat hij/zij wil, ik zou het gewoon leuker hebben gevonden wanneer er een aantal hobbyisten kunnen profiteren van dit soort aanbiedingen ipv dat de winst in de zak van een handelaar verdwijnt.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic....
meiborg schreef:Dat ben ik met je eens, beetje opportunistisch.
Ik hielp vroeger wel eens mee met de rommelmarkt van de harmonie. De opbrengst was voor de aanschaf van instrumenten, die kregen leerlingen van de muziekschool dan in bruikleen. Zodra de rommelmarkt open ging de eerste dag, werd de elektro afdeling bestormd door handelaars die voor een appel en een ei probeerden alles in eens op te kopen. Ze lagen bijna in slaapzak voor de poort te wachten. Je kwam die mensen soms weer tegen op een andere markt waar je ze spullen per stuk voor prijzen zag aanbieden waar ze de hele handel eerder voor op wilden kopen.
Tja het is handel, wel over de rug van de verkopers en andere geïnteresseerden.
Mvg Reinder
Ik heb hem gemailt op een tekst in zijn advertentiegrimoire schreef:We kunen ook allemaal een mailtje sturen dat we 25 euro per stuk bieden
waarop ik vroeg wat ie had willen bouwen , andwoordtalles nieuw gaa toch niet voor het project
Geen tijd geen zin waarom koop je ze dan , maar dat weten we al .IK HEB ER GUWOON GEEN TIJT VOOR DAAR MOEST IK OOK NOG OVER NAA DENGKEN
Re: het "te koop gezien" topic....
Hij heeft zijn advertentie vernieuwd, hij zal wel teveel lastige vragen gehad hebben. Hij adverteert onder de naam Audiodata, een gerenommeerde luidsprekerbouwer uit Aken; mag dat zomaar?
Re: het "te koop gezien" topic....
Natuurlijk John,
Als de uitvoering van de bedrijven elkaar niet bijt is het geen enkel probleem. Even naar mijn oude werkgever kijkend: http://www.wago.com (kontakttechniek) en http://www.wago.nl (carosseriebouwer).
Verder van speakers bouwen kan deze verkoper niet af staan toch?
Groeten,
Mischa
Als de uitvoering van de bedrijven elkaar niet bijt is het geen enkel probleem. Even naar mijn oude werkgever kijkend: http://www.wago.com (kontakttechniek) en http://www.wago.nl (carosseriebouwer).
Verder van speakers bouwen kan deze verkoper niet af staan toch?
Groeten,
Mischa
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic....
Ik heb meneer audiodata al een paar keer gemaild. Dat is ze wel wil hebben voor 25 euro per stuk.
Zou leuk zijn als we dat gewoon allemaal doen.
Net zo lang tot hij ze voor 25 euro verkoopt.
gewoon... omdat het kan,,,
Zou leuk zijn als we dat gewoon allemaal doen.
Net zo lang tot hij ze voor 25 euro verkoopt.
gewoon... omdat het kan,,,
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic....
Hij heeft zijn advertentie weer vernieuuwd. Dit keer weet hij niet meer hoe je exsel schrijft:
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: het "te koop gezien" topic....
Dynavox 13cm woofertje voor 3,50€.........
http://www.pollin.de/shop/dt/NDcxOTUzOT ... 31_9A.html
Wat zouden de zendkosten zijn ?
Wellicht iets voor een ZBA koopactie ?

http://www.pollin.de/shop/dt/NDcxOTUzOT ... 31_9A.html
Wat zouden de zendkosten zijn ?
Wellicht iets voor een ZBA koopactie ?
Re: het "te koop gezien" topic....
Ik meen mij te herinneren dat ik deze ooit al eens heb bekeken, maar dat de meetresultaten van dit drivertje nogal tegenvielen.. Ken je http://www.hifilager.de/home-hifi/lautsprecher-chassis/ ? Daar zijn ook leuke aanbiedingen te vinden. NB verzendkosten beginnen met 10 euro en dan volgens mij iets van een euro per kilo er bij.bartsegers schreef:Dynavox 13cm woofertje voor 3,50€.........![]()
![]()
http://www.pollin.de/shop/dt/NDcxOTUzOT ... 31_9A.html
Wat zouden de zendkosten zijn ?
Wellicht iets voor een ZBA koopactie ?
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: het "te koop gezien" topic....
Ik vermoed dat jij de 16cm versie bedoeld
Hier is namelijk wel aan gemeten:
http://www.diy-hifi-forum.eu/forum/show ... hp?p=35078
Oke, Heavy piek, maar op 5khz.
(en een 13cm zou wellicht iets gunstiger uit kunnen vallen)
Trouwens, dat topic dat ik heb gelinkt staat vol met gemeten drivers (Tip!)
Hier is namelijk wel aan gemeten:
http://www.diy-hifi-forum.eu/forum/show ... hp?p=35078
Oke, Heavy piek, maar op 5khz.
(en een 13cm zou wellicht iets gunstiger uit kunnen vallen)
Trouwens, dat topic dat ik heb gelinkt staat vol met gemeten drivers (Tip!)
Re: het "te koop gezien" topic....
Dat zou wel eens kunnen kloppen, ik haal ook twee projecten door elkaar. Die 16cm heb ik bekeken voor mijn leerlingenproject en niet voor mijn eigen project.bartsegers schreef:Ik vermoed dat jij de 16cm versie bedoeld
Hier is namelijk wel aan gemeten:
http://www.diy-hifi-forum.eu/forum/show ... hp?p=35078
Oke, Heavy piek, maar op 5khz.
(en een 13cm zou wellicht iets gunstiger uit kunnen vallen)
Trouwens, dat topic dat ik heb gelinkt staat vol met gemeten drivers (Tip!)
Re: het "te koop gezien" topic....
http://www.ebay.com/itm/75value-1500pcs ... 4840f41001
Omgerekend is dat ongeveer 13.50 incl. verzenden...dus minder dan 1 cent per stuk...
Iemand ervaring hiermee ?, heb wel eens gelezen dat dat soort merkloze Chinese weerstanden niet tempreratuur stabiel zijn, maar voor laagvermogen toepassingen maakt dat niet uit. toch ?
Deze zijn nog goedkoper, (wel minder waardes) minder dan 0.8 cent per stuk...
http://www.ebay.com/itm/1-4w-Resistance ... 7382017%26
Omgerekend is dat ongeveer 13.50 incl. verzenden...dus minder dan 1 cent per stuk...
Iemand ervaring hiermee ?, heb wel eens gelezen dat dat soort merkloze Chinese weerstanden niet tempreratuur stabiel zijn, maar voor laagvermogen toepassingen maakt dat niet uit. toch ?
Deze zijn nog goedkoper, (wel minder waardes) minder dan 0.8 cent per stuk...
http://www.ebay.com/itm/1-4w-Resistance ... 7382017%26
Re: het "te koop gezien" topic....
Niemand hier die ooit eens zo'n zak weerstanden heeft aangeschaft ?
Re: het "te koop gezien" topic....
Ja hoor, via samenkopen, alleen nog niet veel van gebruikt

- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic....
ha, nostalgiegrimoire schreef:
Re: het "te koop gezien" topic....
Heb een mailtje ontvangen van askjanfirst met de magazijnverkoop van een aantal aardige buizen. Heb er geen onderzoek naar gedaan of het werkelijk goedkoop is, maar de prijzen zijn zeker niet hoog.
Een aantal buizen viel mij op :
Aat
Een aantal buizen viel mij op :
- De EL12N van RFT voor ruim €10; een eindpenthode met een ietwat ongebruikelijke voet maar wat steviger dan een EL84. In Push Pull valt hier 20 tot 25 Watt uit te halen. Als triode geschakeld natuurlijk veel minder, maar de karakteristieken zien er erg goed (=lineair) uit. Samen met bijvoorbeeld een gelijkrichter als een EYY13 van dezelfde fabrikant wat mij betreft een plaatje!
De QQE 03/12Y voor € 6,60; 2 eindtetroden in een buis. Misschien wat lastiger om hiervoor een goed schema te maken, maar een mooi compact buisje.
De PC88 voor € 2,40; Een triode met een mu van 65 en een flinke steilheid. Kan ook wel wat stroom hebben. Zou met een gelijkgerichte gloeispanning m.i. een goed figuur slaan als eerste buisje in een MM versterker.
Aat
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: het "te koop gezien" topic....
alleen voor de satelietjes, en filter voor de sub mist.grimoire schreef:
Leuke mini's
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: het "te koop gezien" topic....
ik heb hier al vaker naar gekeken, hij heeft meerdere advertenties , ik heb er wel eens aan gedacht om dit te bestellen maar heb een raar gevoel dat dit tegen gaat vallen maar ik weet niet waarom (hoop dat ik er langs zit).Zweitse schreef:
is er iemand die dit besteld heeft?
sander
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: het "te koop gezien" topic....
Vanwaar dat gevoel? Aan de prijs kan het niet liggen. Ik denk dat het hooguit tegenvalt als je verwacht alles te ontvangen wat in beeld is, want zoals bij al zijn advertenties maakt de man geen afzondelijke foto's van afgepaste hoeveelheden. Bij twijfel hierover: de tekst vermeldt "lcd schermpje" en dus niet een doos met displays, welke alleen al de prijs ruimschoots zou rechtvaardigen.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: het "te koop gezien" topic....
ik had ook echt niet verwacht alles op de foto's te ontvangen hoor, dat zou wel heel naïef zijn
die lcd schermpjes verkoopt hij ook los a 1.90 euro http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... ousPage=lr
sander
die lcd schermpjes verkoopt hij ook los a 1.90 euro http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... ousPage=lr
sander
