het "te koop gezien" topic.... (kooptips)

Voor aanbieden van audio-gerelateerde zaken....
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door dre »

de tijd van gunnen...... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Elmopol
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 14 apr 2006, 23:20
Locatie: Rotterdam

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door Elmopol »

Zal dat de reden zijn dat ik niet rijk ben ;)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door dre »

gunnen is mooi! 8)

kijk maar eens in mijn verkooptopic! :rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door ray5150 »

Elmopol schreef:
dre schreef:
je weet wat ze nieuw kosten.....
Daar gaat het me niet om, ik vind dit een onsympathieke aktie, that's it.
Zweitse schreef:
Heb je al een bod gedaan op de hele partij.
Nee, jij? Als het goed is heeft de oorspronkelijke verkoper een setje voor me gereserveerd, ik heb echter niks meer gehoord.

Verder hoef ik geen heisa te schoppen en mag iedereen natuurlijk doen wat hij/zij wil, ik zou het gewoon leuker hebben gevonden wanneer er een aantal hobbyisten kunnen profiteren van dit soort aanbiedingen ipv dat de winst in de zak van een handelaar verdwijnt.
+1
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door bas focal m180 »

meiborg schreef:
Dat ben ik met je eens, beetje opportunistisch.

Ik hielp vroeger wel eens mee met de rommelmarkt van de harmonie. De opbrengst was voor de aanschaf van instrumenten, die kregen leerlingen van de muziekschool dan in bruikleen. Zodra de rommelmarkt open ging de eerste dag, werd de elektro afdeling bestormd door handelaars die voor een appel en een ei probeerden alles in eens op te kopen. Ze lagen bijna in slaapzak voor de poort te wachten. Je kwam die mensen soms weer tegen op een andere markt waar je ze spullen per stuk voor prijzen zag aanbieden waar ze de hele handel eerder voor op wilden kopen.

Tja het is handel, wel over de rug van de verkopers en andere geïnteresseerden.

Mvg Reinder
grimoire schreef:
We kunen ook allemaal een mailtje sturen dat we 25 euro per stuk bieden :wink:
Ik heb hem gemailt op een tekst in zijn advertentie
alles nieuw gaa toch niet voor het project
waarop ik vroeg wat ie had willen bouwen , andwoordt
IK HEB ER GUWOON GEEN TIJT VOOR DAAR MOEST IK OOK NOG OVER NAA DENGKEN
Geen tijd geen zin waarom koop je ze dan , maar dat weten we al .
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door John P »

Hij heeft zijn advertentie vernieuwd, hij zal wel teveel lastige vragen gehad hebben. Hij adverteert onder de naam Audiodata, een gerenommeerde luidsprekerbouwer uit Aken; mag dat zomaar?
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door mischa72 »

Natuurlijk John,

Als de uitvoering van de bedrijven elkaar niet bijt is het geen enkel probleem. Even naar mijn oude werkgever kijkend: http://www.wago.com (kontakttechniek) en http://www.wago.nl (carosseriebouwer).

Verder van speakers bouwen kan deze verkoper niet af staan toch? :rofl: :rofl: :rofl:

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door CoenvanDongen »

Ik heb meneer audiodata al een paar keer gemaild. Dat is ze wel wil hebben voor 25 euro per stuk.
Zou leuk zijn als we dat gewoon allemaal doen.
Net zo lang tot hij ze voor 25 euro verkoopt.
gewoon... omdat het kan,,,
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door CoenvanDongen »

Hij heeft zijn advertentie weer vernieuuwd. Dit keer weet hij niet meer hoe je exsel schrijft:
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr
Gebruikersavatar
Rudolf
Berichten: 594
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 8:42
Locatie: Voorschoten

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door Rudolf »

Gunnen is zooooooo 2012 !!??
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door bartsegers »

Dynavox 13cm woofertje voor 3,50€......... :mrgreen: :-$

http://www.pollin.de/shop/dt/NDcxOTUzOT ... 31_9A.html

Wat zouden de zendkosten zijn ?

Wellicht iets voor een ZBA koopactie ?

Afbeelding
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door MH »

bartsegers schreef:
Dynavox 13cm woofertje voor 3,50€......... :mrgreen: :-$

http://www.pollin.de/shop/dt/NDcxOTUzOT ... 31_9A.html

Wat zouden de zendkosten zijn ?

Wellicht iets voor een ZBA koopactie ?

Afbeelding
Ik meen mij te herinneren dat ik deze ooit al eens heb bekeken, maar dat de meetresultaten van dit drivertje nogal tegenvielen.. Ken je http://www.hifilager.de/home-hifi/lautsprecher-chassis/ ? Daar zijn ook leuke aanbiedingen te vinden. NB verzendkosten beginnen met 10 euro en dan volgens mij iets van een euro per kilo er bij.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door bartsegers »

Ik vermoed dat jij de 16cm versie bedoeld

Hier is namelijk wel aan gemeten:

http://www.diy-hifi-forum.eu/forum/show ... hp?p=35078

Oke, Heavy piek, maar op 5khz.

(en een 13cm zou wellicht iets gunstiger uit kunnen vallen)

Trouwens, dat topic dat ik heb gelinkt staat vol met gemeten drivers (Tip!)
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door MH »

bartsegers schreef:
Ik vermoed dat jij de 16cm versie bedoeld

Hier is namelijk wel aan gemeten:

http://www.diy-hifi-forum.eu/forum/show ... hp?p=35078

Oke, Heavy piek, maar op 5khz.

(en een 13cm zou wellicht iets gunstiger uit kunnen vallen)

Trouwens, dat topic dat ik heb gelinkt staat vol met gemeten drivers (Tip!)
Dat zou wel eens kunnen kloppen, ik haal ook twee projecten door elkaar. Die 16cm heb ik bekeken voor mijn leerlingenproject en niet voor mijn eigen project.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door ray5150 »

http://www.ebay.com/itm/75value-1500pcs ... 4840f41001

Omgerekend is dat ongeveer 13.50 incl. verzenden...dus minder dan 1 cent per stuk... :shock:

Iemand ervaring hiermee ?, heb wel eens gelezen dat dat soort merkloze Chinese weerstanden niet tempreratuur stabiel zijn, maar voor laagvermogen toepassingen maakt dat niet uit. toch ?

Deze zijn nog goedkoper, (wel minder waardes) minder dan 0.8 cent per stuk... :D
http://www.ebay.com/itm/1-4w-Resistance ... 7382017%26
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door ray5150 »

Niemand hier die ooit eens zo'n zak weerstanden heeft aangeschaft ?
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door mischa72 »

Ja hoor, via samenkopen, alleen nog niet veel van gebruikt :oops: :oops:
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door grimoire »

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door Henkjan »

grimoire schreef:
ha, nostalgie :D dat waren mijn eerste zelfgebouwde speakers :sure:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door AatV »

Heb een mailtje ontvangen van askjanfirst met de magazijnverkoop van een aantal aardige buizen. Heb er geen onderzoek naar gedaan of het werkelijk goedkoop is, maar de prijzen zijn zeker niet hoog.
Een aantal buizen viel mij op :
  • De EL12N van RFT voor ruim €10; een eindpenthode met een ietwat ongebruikelijke voet maar wat steviger dan een EL84. In Push Pull valt hier 20 tot 25 Watt uit te halen. Als triode geschakeld natuurlijk veel minder, maar de karakteristieken zien er erg goed (=lineair) uit. Samen met bijvoorbeeld een gelijkrichter als een EYY13 van dezelfde fabrikant wat mij betreft een plaatje!

    De QQE 03/12Y voor € 6,60; 2 eindtetroden in een buis. Misschien wat lastiger om hiervoor een goed schema te maken, maar een mooi compact buisje.

    De PC88 voor € 2,40; Een triode met een mu van 65 en een flinke steilheid. Kan ook wel wat stroom hebben. Zou met een gelijkgerichte gloeispanning m.i. een goed figuur slaan als eerste buisje in een MM versterker.
groet,
Aat
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door bartsegers »

grimoire schreef:
alleen voor de satelietjes, en filter voor de sub mist.

Leuke mini's :)
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door Zweitse »

Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door sander1238 »

ik heb hier al vaker naar gekeken, hij heeft meerdere advertenties , ik heb er wel eens aan gedacht om dit te bestellen maar heb een raar gevoel dat dit tegen gaat vallen maar ik weet niet waarom (hoop dat ik er langs zit).

is er iemand die dit besteld heeft?

sander
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door Marp »

Vanwaar dat gevoel? Aan de prijs kan het niet liggen. Ik denk dat het hooguit tegenvalt als je verwacht alles te ontvangen wat in beeld is, want zoals bij al zijn advertenties maakt de man geen afzondelijke foto's van afgepaste hoeveelheden. Bij twijfel hierover: de tekst vermeldt "lcd schermpje" en dus niet een doos met displays, welke alleen al de prijs ruimschoots zou rechtvaardigen.
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: het "te koop gezien" topic....

Bericht door sander1238 »

ik had ook echt niet verwacht alles op de foto's te ontvangen hoor, dat zou wel heel naïef zijn :rofl:

die lcd schermpjes verkoopt hij ook los a 1.90 euro http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... ousPage=lr

sander
Plaats reactie