TV tuner uit de UK compatibel met NL/B kabelnet?
Moderator: Beheerdersteam
- asterduc
- Contacteer:
TV tuner uit de UK compatibel met NL/B kabelnet?
volgens mijn schoonbroer zou een TV die in de UK is aangekocht niet op ons kabelnet kunnen worden aangesloten.
Dat begrijp ik niet goed.
Iemand die hier meer van weet?
Dat begrijp ik niet goed.
Iemand die hier meer van weet?
De videobandbreedte is bij de Britten wat groter en de vestigial side band wat breder maar dat maakt voor het beeld weinig uit. Afhankelijk van de afstemming heb je dus of goed geluid of goed beeld maar niet beide tegelijk.asterduc schreef:ja, nu zie ik het ook.
Zowel gluid als video is trouwens op een andere frequency.
Dan heeft mijn zwager dus toch gelijk, of zouden alle tuners ondertussen multiband zijn?
- asterduc
- Contacteer:
bedankt Peter,
ik heb het bij mijn oud Sony bakske nagekeken en ook daar is de mogelijkheid tot PAL I en B/G.
Met de lage GBP en de Bargain prices in de UK zijn LCD TV's daar zeer erg gunstig geworden. Mijn zwager zou zich daar een Sony willen aanschaffen. Zelf zou ik binnenkort ook 2 kleine (19") toestellen willen aankopen. Of het verstandig is om deze in de UK aan te kopen weet ik niet (garantie).
ik heb het bij mijn oud Sony bakske nagekeken en ook daar is de mogelijkheid tot PAL I en B/G.
Met de lage GBP en de Bargain prices in de UK zijn LCD TV's daar zeer erg gunstig geworden. Mijn zwager zou zich daar een Sony willen aanschaffen. Zelf zou ik binnenkort ook 2 kleine (19") toestellen willen aankopen. Of het verstandig is om deze in de UK aan te kopen weet ik niet (garantie).