project Omnicron
Moderator: Beheerdersteam
project Omnicron
Samen met Martijn M wordt er gewerkt aan een speaker die we graag in Enschede willen laten horen. Dit topic is mede bedoelt om ons motiveren om dit binnen drie weken af te kunnen ronden. Bij deze alvast een teaser. Details zullen volgen.
Laatst gewijzigd door k.p. op zo 03 feb 2013, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)
Bingo!Vinculum schreef:Ik denk RS100.Zweitse schreef:Dayton RS 75?
- simsalabim
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
- Locatie: Hillegom
Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)
Geinig, een dayton in een regenpijp, het moet niet gekker worden
ben benieuwd wat dit gaat worden
ben benieuwd wat dit gaat worden
Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)
Leuk! Komt er nog een tweeter bij a la Pluto of komt er een kegel boven?
mvg Reinder
mvg Reinder
Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)
Er komt wel een tweeter boven, maar niet zoals de Pluto. Het wordt dan ook geen Pluto kloon. 
Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)
k.p., mag ik al verklappen dat het een 3-weg wordt?
EDIT: het wordt trouwens wel een uitdaging om de deadline te gaan halen. k.p woont in Enschede en ik in Rotterdam, dus we kunnen niet zomaar een avondje samen klussen. Gisteren zijn we begonnen met het project. Pas over twee weken komen we weer samen. Dan zullen de kasten 'klaar' moeten zijn en zullen we metingen doen. Het liefst soldeer ik dan ook het filter in elkaar. In de daaropvolgende week heeft k.p. de mogelijkheid om naar de speakers te luisteren en om eventueel nog kleine correcties door te voeren.
Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)
Spannend inderdaad of dat haalbaar is, ben heel nieuwsgierig. Een drieweg nog wel, heel gaaf!
Ik wilde ook een rondstralertje maken voor mijn vriendin maar het prototype kwam al niet door de Waf test mopper mopper, maak ze nu maar voor mijzelf
.
Veel succes met het project heren!
mvg Reinder
Ik wilde ook een rondstralertje maken voor mijn vriendin maar het prototype kwam al niet door de Waf test mopper mopper, maak ze nu maar voor mijzelf
Veel succes met het project heren!
mvg Reinder
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)
eh... Vifa M21WG woofers....Martijn M schreef:k.p., mag ik al verklappen dat het een 3-weg wordt?![]()
Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)
En dan wel de m25wn-09-04 als ik het goed heb. Een grote mannen speaker dus
. Bijgevoegd is het datablad van zijn 8 ohm broertje.
- Bijlagen
-
- M25 WN-09-08.pdf
- (1.57 MiB) 401 keer gedownload
Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)
Marktplaats. Als iemand er een datasheet van heeft, zou ik die graag zien!
Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)
Gaaf. Midwoofer buis met open of gesloten achterkant?
Op de site van speakerdesignworks verschillende designs met mid in een pvc buis (verstopt binnen de kast) of op andere wijze met open achterkant. Volgens de makers Geeft dat een exa open en ruimtelijk geluidsbeeld.
Flinke jongen moet dat zijn die woofer trouwens
Op de site van speakerdesignworks verschillende designs met mid in een pvc buis (verstopt binnen de kast) of op andere wijze met open achterkant. Volgens de makers Geeft dat een exa open en ruimtelijk geluidsbeeld.
Flinke jongen moet dat zijn die woofer trouwens
Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)
De buis voor de middentoner is gewoon gesloten. Er komt geen bracing in, maar hij wordt wel tjokvol gepropt met glaswol. Dat glaswol dient enerzijds om het geluid in de behuizing te dempen (de gebruikelijke functie van glaswol in een luidsprekerbehuizing), maar anderzijds verwachten we dat als het glaswol strak tegen de buis aan zit, trillingen en resonanties in de behuizing gedempt worden.
Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)
Fotootje:
EDIT: waarom staat de afbeelding op z'n kant? Het gekke is, als ik de afbeelding open in een nieuw venster, dan staat hij wel netjes rechtop.
EDIT: waarom staat de afbeelding op z'n kant? Het gekke is, als ik de afbeelding open in een nieuw venster, dan staat hij wel netjes rechtop.
Laatst gewijzigd door Martijn M op zo 03 feb 2013, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- simsalabim
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
- Locatie: Hillegom
Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)
Het is een interessant ontwerp, ik vind het er wel een beetje gevaarlijk cq raketwerper uitzien 
