Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Waar laat je dit doen? 98 euro voor zo'n volume is niet duur namelijk.
Shapeways? i.materialize?
Ik heb er ook wel eens naar gekeken maar kwam zonder problemen op 300+ euro.
Wat je kan proberen is om de delen die niet zichtbaar zijn uit te hollen (denk wel aan je minimale wanddikte en wat versteviging). Dit kan je snel veel geld schelen!
Shapeways? i.materialize?
Ik heb er ook wel eens naar gekeken maar kwam zonder problemen op 300+ euro.
Wat je kan proberen is om de delen die niet zichtbaar zijn uit te hollen (denk wel aan je minimale wanddikte en wat versteviging). Dit kan je snel veel geld schelen!
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dit was i.materialise.com.
Ik zie alleen dat Polymide een van de weinige (betaalbare) materialen is die 400+mm aan kan. Veel materialen gaan tot 400mm. Dat is jammer. Maar wellicht voor mono-eindversterkers een optie. Of als je de AF-DAC2 alleen in een behuizing stopt. Stainless steel kon ook in groter formaat, maar daarvan was de prijs een veelvoud tov polyamide.
Ik zal eens uitzoeken of i.materialise.com met volume werkt of niet. Ik zag dat ze bij objecten die binnen een kubus van 30mm of 150mm blijven een vaste prijs hanteren. Wat meeviel was dat ik m'n Sketch-Up document zo kon uploaden op de site en je hebt meteen een prijs. Ik was bang een tekening van een meer gerenommeerd programma te moeten aanleveren.
Ik zie alleen dat Polymide een van de weinige (betaalbare) materialen is die 400+mm aan kan. Veel materialen gaan tot 400mm. Dat is jammer. Maar wellicht voor mono-eindversterkers een optie. Of als je de AF-DAC2 alleen in een behuizing stopt. Stainless steel kon ook in groter formaat, maar daarvan was de prijs een veelvoud tov polyamide.
Ik zal eens uitzoeken of i.materialise.com met volume werkt of niet. Ik zag dat ze bij objecten die binnen een kubus van 30mm of 150mm blijven een vaste prijs hanteren. Wat meeviel was dat ik m'n Sketch-Up document zo kon uploaden op de site en je hebt meteen een prijs. Ik was bang een tekening van een meer gerenommeerd programma te moeten aanleveren.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Net nog even wat getest, als ik m'n front terugbreng naar 5mm dikte, dan betaal ik 27,-
Ze meten met de buiten afmetingen van je model. Dus uithollen heeft niet zoveel zin.
Ook meteen even een achterplaatje (3mm) geprobeerd, komt op 67,- vond ik beetje vreemd.
Ik denk dat ik wel een testje ga wagen. Eerst nog even goed over het ontwerp nadenken of ik dit wel mooi genoeg vind
Ze meten met de buiten afmetingen van je model. Dus uithollen heeft niet zoveel zin.
Ook meteen even een achterplaatje (3mm) geprobeerd, komt op 67,- vond ik beetje vreemd.
Ik denk dat ik wel een testje ga wagen. Eerst nog even goed over het ontwerp nadenken of ik dit wel mooi genoeg vind
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Mooi prijsje voor dat frontje! Ga ik onthouden.
Ik heb vandaag de knoppen binnengekregen voor mijn DAC. Gedraaid van massief aluminium en deze week door de pa van een collega gepoedercoat voor het schokkende bedrag van 2 euro totaal!
Mooi geworden hoor!
Ik heb vandaag de knoppen binnengekregen voor mijn DAC. Gedraaid van massief aluminium en deze week door de pa van een collega gepoedercoat voor het schokkende bedrag van 2 euro totaal!
Mooi geworden hoor!
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
wat is de binnenmaat van die dingen ? het gat lijkt me zo groot.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik ben maar eens aan het knijpen gegaan, nu is er een tekort aan draad en mantel en zijn de winkels dicht.
De rode sokjes zijn voedingslijnen, en de zwarte (nu nog maar 1 zichtbaar) schakelingen/aansturing.
Oh ja, de kast.
redelijk netjes voor een tijdelijke oplossing.
Oh ja, de kast.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dat zijn serieuze kabels.
Waarom bouw je niet meteen de definitieve kast? Dan ben je in een keer klaar.
Waarom bouw je niet meteen de definitieve kast? Dan ben je in een keer klaar.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Het is meer werk om die kabels te sleeven maar het ziet er zoveel netter uit!
Ik heb ook 3 soorten sleeving. 1 voor wisselspanning, 1 voor gelijkspanning en aanstuur en 1 voor audio. Zo zie je ook heel snel of ze elkaar bijten of niet.
Ik heb ook 3 soorten sleeving. 1 voor wisselspanning, 1 voor gelijkspanning en aanstuur en 1 voor audio. Zo zie je ook heel snel of ze elkaar bijten of niet.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Het kan best zijn dat ik alleen en nieuw front (10mm) en achterkant laat maken, eerst maar eens zien of ik het allemaal aan de praat krijg.knuisje schreef:Dat zijn serieuze kabels.![]()
Waarom bouw je niet meteen de definitieve kast? Dan ben je in een keer klaar.
Ik neem aan dat ik aan de achterzijde de verbindingen/aansluitingen met voldoende ruimte kan maken.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Er is licht en muziek.
Het nummer wat staat te draaien is een 24/192 flac bestand, wat met de HK-Dac alleen ruis gaf en nu muziek. 
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Goed gedaan.
Je hebt echt de nieuwe firmware nodig, veel mooier.
Je hebt echt de nieuwe firmware nodig, veel mooier.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Goed gedaan Hans! Idd de nieuwe firmware is veel duidelijker. Mooi lettertype is dat geworden...

Het werd bij mij thuis ook zeer goed ervaren.
Het werd bij mij thuis ook zeer goed ervaren.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Wel belangrijk, ik heb helemaal geen moeite met de grootte van het scherm.
Goed afleesbaar, en ben blij dat ik voor het grote formaat heb gekozen.

Goed afleesbaar, en ben blij dat ik voor het grote formaat heb gekozen.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Tja heb de hele nacht opgezeten omdat mijn vrouw een reuma-aanval had. Die zat te huilen van de pijn en kon helemaal niets meer. Dan maar tussen het verzorgen kun je soms wat anders doen. De knoppen zijn nog even los hoor. Daar moet ik nog een beugeltje voor maken om ze mooi te monteren.
Complimenten voor het freeswerk! Dat was echt heel erg strak! Alleen tip voor de volgende keer: Gebruik andere tape om het te beschermen. Ik ben 2 uur bezig geweest om de lijmresten eraf te wrijven.
Complimenten voor het freeswerk! Dat was echt heel erg strak! Alleen tip voor de volgende keer: Gebruik andere tape om het te beschermen. Ik ben 2 uur bezig geweest om de lijmresten eraf te wrijven.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Je had ook gewoon een zacht doekje met terpetine kunnen gebruiken
Kees
Kees
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Haha tja ik durfde niet met chemicaliën aan de gang te gaan. Ik weet niet wat wel en niet reageert met het alu.
Ik zal het binnenkort nog een keer nawrijven met terpentine.
Ik zal het binnenkort nog een keer nawrijven met terpentine.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ziet er mooi uit Ardon. Je hebt je ontwerp perfect gerealiseerd. Wat ga je met de tweede draaiknop doen?
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dank je! De linkse knop is aan/uit de rechtse is volume/input/menu.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
eyecandy !
Welk materiaal is dat 'glas' voor het display ?
Staat erg netjes
Welk materiaal is dat 'glas' voor het display ?
Staat erg netjes
