Soundbar

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
audio lover

Soundbar

Bericht door audio lover »

Ik vind dat er een slecht geluid in de tv zit(deze kraken bij hoger volume) en zit eraan te denken om een soundbar te bouwen.
Heeft iemand hier ervaring mee, en welke speakers evt versterker worden er gebruikt in een soundbar.
grimoire
Contacteer:

Re: Soundbar

Bericht door grimoire »

hier zou je weleens een heel leuk setje aan kunnen hebben
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 21&t=17499

gewoon een stereo versterker er voor hangen (output tv-->versterker-->speakers)
of je moet zelf iets bouwen met ingebouwd versterkertje bv ta2020 of ta 2024 die je aansluit op de headphone out van je tv
Ronkel

Bericht door Ronkel »

Een soundbar maakt gebruik van een heleboel kleine drivertjes en DSP om het geluid verschillende kanten op te richten ('beamforming'). Dat zul je als zelfbouwer niet kunnen bouwen, dus kun je beter voor een goed paar stereospeakers gaan.
blueznl

Bericht door blueznl »

Er zijn goedkope soundbars in omloop, maar dat zijn eigenlijk gewoon platte center speakers. Echte soundbars hebben inderdaad DSP's, amps, enz.

Wat voor TV is het? Stereo, mono, heb je al een versterker (al dan niet 5.1) in de buurt enz.? Beetje meer info helpt :-)
audio lover

Bericht door audio lover »

Het is een tv van Samsung 47"inch.
Het gaat me alleen voor het geluid voor tv uitzendingen, als ik film kijk doe ik dat via mijn home cinema set.
Maar ik wil niet de hele avond de installatie aan hebben, kost te veel energie. En dat vind ik voor het kijken naar Discovery
en andere dagelijkse progamma's zoals hiet nieuws en sport namelijk zonde.
Daarom ging mijn intresse uit naar een soundbar,deze heb je al tussen de 150 en 200 euro b.v Yamaha, maar dat vind ik eigelijk al duur.
Zo had ik zitten denken om b.v kleine breedband speakers te gebruiken zodat je deze via de hoofd telefoon uitgang aan kan sluiten of evt een kleine versterker.
reddoortranscendence

Bericht door reddoortranscendence »

Op het DIY forum staat een ontwerp: http://www.diyaudio.com/forums/multi-wa ... ndbar.html
Na mijn Zoe project ga ik zoiets bouwen met de FRS8-8 van Visaton.
Maar dan kom je toch al aan de 100 euro aan onderdelen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”