Hulp gevraagd bij bouwen van set visaton speakers
Moderator: Beheerdersteam
Hulp gevraagd bij bouwen van set visaton speakers
Hallo allemaal.
Ik wil mijn jbl surround speakers vervangen gaan door visaton speakers.
Ik heb na jaren weer eens de visaton vib aan gesloten op de versterker.
En daar komt toch een ander geluid uit als de jbl's.
Ik zal alleen de activie sub moeten blijven gebruiken omdat daar de versterker zit ingebouwd.
De versterker is een Harman Kardon avr 135 7.1 maar ik gebruik nog niet de middelste rear speaker.
Ik wil dus de 2 achterste speakers en de center bouwen gaan.
Welke raden jullie me aan voor op deze set gegaan gebruiken.
Roy
Ik wil mijn jbl surround speakers vervangen gaan door visaton speakers.
Ik heb na jaren weer eens de visaton vib aan gesloten op de versterker.
En daar komt toch een ander geluid uit als de jbl's.
Ik zal alleen de activie sub moeten blijven gebruiken omdat daar de versterker zit ingebouwd.
De versterker is een Harman Kardon avr 135 7.1 maar ik gebruik nog niet de middelste rear speaker.
Ik wil dus de 2 achterste speakers en de center bouwen gaan.
Welke raden jullie me aan voor op deze set gegaan gebruiken.
Roy
Re: Hulp gevraagd bij bouwen van set visaton speakers
Welke Visaton VIB heb je precies? Op de website van Visaton worden drie typen VIB genoemd: de VIB 130 TL, VIB 170 TL en VIB 2000 GF.
De beste keus zou zijn dezelfde woofer en tweeter te gebruiken voor de rear speakers en de center. De kasten bouw je dan in een gesloten versie in plaats van transmissielijn of basreflex. Hierdoor komen de luidsprekers niet zo laag kwa frequentie, maar dat is ook niet nodig met een rear speaker. Een gesloten kast zal ook een stuk kleiner zijn. Als je dezelfde breedte van de kast aanhoudt kun je ook hetzelfde filter als van de VIB toepassen.
De beste keus zou zijn dezelfde woofer en tweeter te gebruiken voor de rear speakers en de center. De kasten bouw je dan in een gesloten versie in plaats van transmissielijn of basreflex. Hierdoor komen de luidsprekers niet zo laag kwa frequentie, maar dat is ook niet nodig met een rear speaker. Een gesloten kast zal ook een stuk kleiner zijn. Als je dezelfde breedte van de kast aanhoudt kun je ook hetzelfde filter als van de VIB toepassen.
Re: Hulp gevraagd bij bouwen van set visaton speakers
Hallo Roland.
Als het goed is het de vib 1.
Heb ik eens in de midden jaren 90 gekocht.
De speaker wsp 21 s 8 ohm kan ik niet meer vinden nieuw.
Roy
Als het goed is het de vib 1.
Heb ik eens in de midden jaren 90 gekocht.
De speaker wsp 21 s 8 ohm kan ik niet meer vinden nieuw.
Roy
Re: Hulp gevraagd bij bouwen van set visaton speakers
Jouw luidspreker is zeker niet de VIB 1. Er zitten zowel een andere tweeter als woofer in. In jouw luidspreker zit een Visaton DT94 tweeter en een Philips woofer. Heb je de luidsprekers destijds zelf gebouwd of kant en klaar gekocht?
Re: Hulp gevraagd bij bouwen van set visaton speakers
Die heb ik toen kant en klaar gekocht.
Ja en toen waren we nog niet slim om te kijken wat erin zit.
Toen was het luisteren ok bevonden en mee genomen.
Heb er toen wel niet al te veel voor betaald dat weet ik wel.
Er zit idd een dt 94 in en een Philips erin.
Ja en toen waren we nog niet slim om te kijken wat erin zit.
Toen was het luisteren ok bevonden en mee genomen.
Heb er toen wel niet al te veel voor betaald dat weet ik wel.
Er zit idd een dt 94 in en een Philips erin.
Re: Hulp gevraagd bij bouwen van set visaton speakers
Roy, ik ben bang dat je goed genaaid bent of de prijs nu laag was of niet ... zowel de bas als het filter hebben beide niets met Visaton en laat staan VIB te maken.
Mijn advies is om deze speakers op MP te zetten (en dan natuurlijk wel eerlijk vermelden wat er in zit
) en eens goed gaan nadenken wat je nu wil gaan doen. Ik denk dat je in de prijsklasse van Visaton wel leuke dingen kan vinden.
Mijn advies is om deze speakers op MP te zetten (en dan natuurlijk wel eerlijk vermelden wat er in zit
Re: Hulp gevraagd bij bouwen van set visaton speakers
En als ik nu de filter en de speaker zou vervangen door de orginele.?
Scheelt natuurlijk wel nieuwe bouwen.
Of toch maar voor complete set gaan kijken.?
Roy
Scheelt natuurlijk wel nieuwe bouwen.
Of toch maar voor complete set gaan kijken.?
Roy
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd bij bouwen van set visaton speakers
Die kast is zo eenvoudig dat ik persoonlijk niet de moeite zou nemen om die te hergebruiken.
Ik zou idd mijn geld steken in een nieuw ontwerp. LBVS misschien?
Ik zou idd mijn geld steken in een nieuw ontwerp. LBVS misschien?
Re: Hulp gevraagd bij bouwen van set visaton speakers
Hoe komen die lbvs speakers uit de bus kwa test.?
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd bij bouwen van set visaton speakers
Ligt er aan wat je bedoeld met 'de test'. Hij is door heel veel mensen gebouwd (mij inclusief) en volgens mij is iedereen enthousiast. Zijn er betere speakers? Zeker weten! Maar niet voor dit budget. Ik meen iets van 100 of 150 euro voor een paar met alles er op en er aan.
Zoek even op dit forum (zoekknop rechtsboven) op LBVS, Low budget vloerstaander of LVBS (vaakgebruikte spelfout).
Zoek even op dit forum (zoekknop rechtsboven) op LBVS, Low budget vloerstaander of LVBS (vaakgebruikte spelfout).
Re: Hulp gevraagd bij bouwen van set visaton speakers
Ok dankje zal eens rond kijken op het forum.
Nu moet er ook later natuurlijk nog de surround speakers bij komen.
Zijn die er ook dan nog voor geschikt of toch alleen voor de muziek gebruiken.?
Nu moet er ook later natuurlijk nog de surround speakers bij komen.
Zijn die er ook dan nog voor geschikt of toch alleen voor de muziek gebruiken.?
