Als kerstprojectje ben ik begonnen met de bouw van een Relaixed2. Zal redelijk een straight forward bouw worden; mogelijk dat mijn broer nog een ander display ontwerpt zodat het qua stijl past bij de Twisted Pear Buffalo32s DAC die ik al heb gebouwd. Ik zit nog op een paar onderdelen te wachten. Hopelijk komen die nog tussen kerst en oud-en-nieuw. Alvast een tussenstand.
Scanspeakman
Nog een Relaixed2
Moderator: Beheerdersteam
- scanspeakman
- scanspeakman
Re: Nog een Relaixed2
En spelen maar! Eerste indruk is dat ik geen enkel verschil met of zonder voorversterker hoor (helemaal perfect dus; wire with gain) behalve dat ik de volumeknop veel minder ver hoef uit te sturen dan met de (digitale) volumeregeling van mijn Buffalo32S Dac. So far; mission accomplished aangezien dat precies het doel was, naast het gemak van bediening met de AB en de mogelijkheid nu ook nog wat analoge bronnen aan te kunnen sluiten.
Enige probleem dat ik met de bouw heb gehad was dat ik last had van een "klapperend" relais voor de netspanning (oranje relais links-onder). Lag aan het feit dat ik een 6v trafo ipv van de voorgeschreven 7v trafo had genomen (wilde graag een ingegoten model). Dat vond de 7805 regulator niet zo prettig aangezien verschil tussen aangeboden spanning en uitgangsspanning eigenlijk te klein was (de 7805 heeft liefst iets van 2-3v verschil). Die vervangen door een L4940-5 low drop regulator. Probleem was daarmee opgelost. Kortom; tip voor degenen die andere dan voorgeschreven trafo willen nemen.
Kastje,display etc volgt tzt.
Scanspeakman
Enige probleem dat ik met de bouw heb gehad was dat ik last had van een "klapperend" relais voor de netspanning (oranje relais links-onder). Lag aan het feit dat ik een 6v trafo ipv van de voorgeschreven 7v trafo had genomen (wilde graag een ingegoten model). Dat vond de 7805 regulator niet zo prettig aangezien verschil tussen aangeboden spanning en uitgangsspanning eigenlijk te klein was (de 7805 heeft liefst iets van 2-3v verschil). Die vervangen door een L4940-5 low drop regulator. Probleem was daarmee opgelost. Kortom; tip voor degenen die andere dan voorgeschreven trafo willen nemen.
Kastje,display etc volgt tzt.
Scanspeakman
Is ook een mooie voorversterker.
Wat ik mij afvraag is als je een ongebalanceerd signaal aanbied word deze dan gebalanceerd aangeboden aan de uitgang?
Ofterwijl zit er ook een fasedraaier in zo dat je ook ongbalanceerd signaal kan aanbieden?
Wat ik mij afvraag is als je een ongebalanceerd signaal aanbied word deze dan gebalanceerd aangeboden aan de uitgang?
Ofterwijl zit er ook een fasedraaier in zo dat je ook ongbalanceerd signaal kan aanbieden?
Als ik het plaatje zie krijg ik al weer bijna trek om het weer te doen.
Het was mijn eerste grote soldeer klus en nog steeds draait hij naar tevredenheid.
Leuk dat je nu, nadat je hem al eens had gehoord, (met mijn exemplaar)er nu er zelf een hebt.
Het was mijn eerste grote soldeer klus en nog steeds draait hij naar tevredenheid.
Leuk dat je nu, nadat je hem al eens had gehoord, (met mijn exemplaar)er nu er zelf een hebt.
Ja die zit er in, deze schakeling werkt niet automatisch goed omdat deze schakeling bij een ongebalanceerd signaal niet geheel symmetrisch is. De ontwerper heeft dit gecompenseerd met een extra relais die opkomt als hij voor gebalanceerde signalen gebruikt wordt, de versterking van de onderste opamp wordt op die manier aangepast.Kappa7 schreef:Is ook een mooie voorversterker.