Ware het niet dat met de reset de uitgang laag gaat en je dus er weer een transistor als inverter aan moet hangen. Bovendien is de spanningsmarge daar erg klein en met aan zetten werkt dat ook niet heel betrouwbaar. Wat ik tekende heeft veel meer marge en werkt zeker.Ah!buis schreef:Ja,ik vertrouw dat ook niet helemaal,vandaar de RC aan de reset bij m'n laatste voorstel.
Hoewel 100n idd wat aan de kleine kant kan zijn.
Anne
Een CMOS 555 kan makkelijk direct een 50 mA relais aansturen. Laat Ray het nu maar werkend krijgen.
