Ik heb nog niet naar de prijzen gekeken, maar wellicht is dit iets?
Gr. Mischa
Ben bang dat het rete duur is.
Komt ook nog een displaytje bij als je een muziekspelertje er mee wilt maken. Dat gaat het idee van een SB opvolger ver voorbij. Al met al ben je dan niet beter af met een noteboekje/netboekje?
Ik denk dat het moeilijk wordt om een 1 op 1 opvolger te maken, daarvoor zit teveel ontwikkeling in de SB. Laten we dan maar hopen dat die krengen die in onze (huis)kamers staan het nog lange tijd volhouden.
Ik heb lange tijd gespeeld met een netboekje met een volledig uitgeklede XP er op. Werkte prima, daar niet van, maar de SB Touch was toch wel een verademing daarmee en kon de rest van de huisgenoten er ook makkelijk mee overweg zonder dat het iets deed wat niet verwacht werd.
Een streaming doosje is gewoon een doosje wat zijn ding moet doen: stroom erop en muziek afspelen.
Geen toeters en bellen! Bediening gewoon vanaf de tegenwoordig beschikbare middelen. Je moet dus gewoon op zoek naar de goedkoopste en betrouwbaarste oplossing waar je de Squeeze software op kan draaien.
Het was leuk geweest als de Pi dat betrouwbaar had gekund, maar dat is helaas niet zo! Dus op zoek naar wat anders!
Compleet in een mooi klein kastje, met alleen dan het geheugen nog toe te voegen en het besturingssysteem met een HD tje.
Dat is wel aan de praat te krijgen met Linux e.d.
Iemand heeft een driver geschreven voor I2S op de GPIO pinnen: klak.
Hij is al even bezig met dit project, maar ik begreep dat het nog niet stabiel is, en dat het nu nog, ( het kan ook een ander topic zijn bij Raspberry) of dat het alleen nog maar ging met 16 /44.1 bestanden.
Ook de Alsa driver is blijkbaar niet simpel te schrijven.
Dat kan, maar dan moet de RPI wel een geschikte masterclock aanbieden. Ik heb zoiets al eens gedaan met een minidsp via i2s naar de HK-DAC voor Hannesie. Kwestie van de CS8416 desolderen en dan de i2s-lijnen op de pads solderen.
Is er niet een simpel Android kastje of tablet in omloop met een SPDIF uitgang? Sommige mediaspelers welke op Android zijn gebaseerd zouden misschien geholpen zijn met een SqueezeBox client... Als extratje XBMC erop en je bent klaar.
Zag ze rond de 80 a 90 euro, maar ik weet niet of dat ook echt werkelijk werkt...
Is er niet een simpel Android kastje of tablet in omloop met een SPDIF uitgang? Sommige mediaspelers welke op Android zijn gebaseerd zouden misschien geholpen zijn met een SqueezeBox client... Als extratje XBMC erop en je bent klaar.
Zag ze rond de 80 a 90 euro, maar ik weet niet of dat ook echt werkelijk werkt...
Misschien wel een idee. Zag laatst zo'n klein Andoid PC'tje bij de Aldi staan. Maar daar zit vast geen S/PDIF op maar wel HDMI dacht ik.