Je gebruikt in zo'n β-follower een transistor i.p. alleen als (constant) stroomversterkend element, de buizen blijven in dit geval het "werk" doen. Ik blijf in dit geval ook graag weg bij een penthode omdat je ook nog moet letten op de schermroosterstroom. In dat geval moet je weer speciale maatregelen gaan nemen, zoals bij de bootstrapped μ-followers van bijv. Triode Dick.Pjotr schreef:De ratio van die β-follower ontgaat mij een beetje, beetje gekunsteld. Of je doet het met een voldoende steile pentode (alleen buizen dus) of als je toch SS gaat toepassen, met en power fet.
Maar het blijft een keuze, ja.
Ik zal deze weg trouwens ook niet ook niet op gaan.
groet,
Aat
