Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Nu ik er even over na heb zit te denken, is het niet logisch dat hij alleen als eind versterker wordt gebruikt. Dus ik denk dat ik de drie optie terug breng naar 2: òf alleen DAC (AMP uitgeschakeld); of beide aan. Dan moet ik op de 5V trigger 2 relais zien te schakelen (eentje voor power AMP en eentje voor signaal van DAC naar AMP ipv naar extern).
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
We zouden dan de button voor dac-standby kunnen misbruiken om de amp aan of uit te schakelen (SSR). Dus dan hoef je alleen een printje te hebben met een SSR en een relais voor het signaal. Deze worden aangestuurd door de trigger uitgang van de controller.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Bedoel je met 'misbruiken' dan dat je de stand-by knop bijv. 5 sec. vast houd om de trigger te schakelen?knuisje schreef:We zouden dan de button voor dac-standby kunnen misbruiken om de amp aan of uit te schakelen (SSR). Dus dan hoef je alleen een printje te hebben met een SSR en een relais voor het signaal. Deze worden aangestuurd door de trigger uitgang van de controller.
-edit-
Ik heb een basisontwerp van de voorplaat gemaakt (twijfel nog tussen een 4mm dik 19" variant of een standaard 10mm variant)
Ik wil het beestje ook wel graag een naam geven en het leek we wel passend om de initialen van de ontwerper van al dit moois er in te verwerken en niet te lang te maken. Ik heb nog een derde knop liggen van m'n BIII (meteen meebesteld in HongKong)
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Nou, ik dacht in plaats van de DAC nu de amp standby te schakelen. Een SSR hoeft niet perse, je kunt ook een gewone relais nemen.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dan denk ik dat ik de 5V trigger gewoon langs het schakelaartje laat lopen op de achterzijde dan naar twee relais. Dan kan ik met de druktoets de DAC a/u schakelen (zoals ontworpen) en als de schakelaar actief staat schakelt de AMP mee in en anders niet. Simpel en doeltreffend volgens mij.
Dank voor 't meedenken!
Waardeer alle steun en support hier op het forum enorm!
Dank voor 't meedenken!
Waardeer alle steun en support hier op het forum enorm!
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dat is wel de meest elegante oplossing denk ik ja.
Ik zou die P.L. DAC niet doen, heb ik ook niet gedaan.
Ik zou die P.L. DAC niet doen, heb ik ook niet gedaan.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Kan je met die standby-ingang ook gebruik maken van een schakelaar (latch) ipv een drukknop (momentary) ?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
10mm doen! 4mm is echt iel, alleen als je er echt alleen maar recht van voren tegen aan kijkt zou je t kunnen doenMacsel schreef:....twijfel nog tussen een 4mm dik 19" variant of een standaard 10mm variant
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Misschien ga ik het nog wel anders doen. Zo'n 10mm compleet bewerkt front bij Modushop loopt snel naar de 200,- Misschien ga ik eens iets bij i.materialise bestellen. Komt zo'n front in alu legering op zo'n 125,- Dan zijn er nog meer mogelijkheden met vormen en diktes (dikte verloop in het front?). Moet ik alleen even in m'n kennissen kring rond zoeken of iemand mijn 2D plaatje naar 3D kan vertalen... want 3d tekenen heb ik nog niet echt onder de de knie...
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik heb bij mijn dac het dunne front genomen omdat de kosten voor het frezen van de uitsparingen dan veel goedkoper zijn. En ik vind het dunne front er ook goed uitzien.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
neem eens contact op met ons aller FreesKees (forumlid Audiomanics), ik gok dat dat gunstiger uitpakt...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
FreeskeesHenkjan schreef:neem eens contact op met ons aller FreesKees (forumlid Audiomanics), ik gok dat dat gunstiger uitpakt...
Dan ben ik zeker soldeerPiet!
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik ben ook een beetje aan het klooien. 
Eerst eens in Adobe Illustrator het formaat en de uitsparingen gemarkeerd.
Ik heb nog een zo een kast uit Italië met een ander formaat, heeft een Hypex UCD in gezeten.
Ik zet het hier voorlopig in tot ik het definitieve ontwerp klaar heb.
Eerst eens in Adobe Illustrator het formaat en de uitsparingen gemarkeerd.
Ik heb nog een zo een kast uit Italië met een ander formaat, heeft een Hypex UCD in gezeten.
Ik zet het hier voorlopig in tot ik het definitieve ontwerp klaar heb.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Lijkt me een prima layout Hans!
Waar zijn de drie gaatjes naast het display voor?
Waar zijn de drie gaatjes naast het display voor?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Die Bert is toch wel een bijdehandje

Hij raad tegenwoordig alles goed.
Voorlopig eerst 1x SP/DIF in en USB in, en dan 1x ongebalanceerd uit.
Hij raad tegenwoordig alles goed.
Voorlopig eerst 1x SP/DIF in en USB in, en dan 1x ongebalanceerd uit.
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
kan ook met 2 gaatjes, gebruik je gewoon een duo-led (rood/groen?)
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik heb de kerst nog een beetje in mijn hoofd, met veel lampjes.salautom schreef:kan ook met 2 gaatjes, gebruik je gewoon een duo-led (rood/groen?)
Het is een voorlopige kast, de definitieve zal wel wat anders zijn, dan is het kerstgevoel wel verdwenen.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Zondag en gisteravond de (overige) PCB's gesoldeerd. Ging best lekker, moet ik zeggen. Voor m'n gevoel ging het alweer beter en makkelijker dan bij het solderen van m'n BIII PCB's.
Volgens mij mis ik alleen op het voorgesoldeerde DAC-bordje de C2. M'n oog viel toevallig op een lege plek op dit bordje.
Nog even wachten op de snoertjes en krimptang, dan ga ik testen en proefdraaien.
Volgens mij mis ik alleen op het voorgesoldeerde DAC-bordje de C2. M'n oog viel toevallig op een lege plek op dit bordje.
Nog even wachten op de snoertjes en krimptang, dan ga ik testen en proefdraaien.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Verhip, die ben ik vergeten.
Als je mij je atmega88 terugstuurt dan flash ik hem met de nieuwste firmware en doe ik meteen het elcootje erbij.
Als je mij je atmega88 terugstuurt dan flash ik hem met de nieuwste firmware en doe ik meteen het elcootje erbij.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Wat een mooie bankschroef, Hans !hannesie schreef:Ik ben ook een beetje aan het klooien.
Eerst eens in Adobe Illustrator het formaat en de uitsparingen gemarkeerd.
Ik heb nog een zo een kast uit Italië met een ander formaat, heeft een Hypex UCD in gezeten.
Ik zet het hier voorlopig in tot ik het definitieve ontwerp klaar heb.
(Ik heb zelf ook van alles van Proxxon, ben nogal fan van dat merk...
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
ray5150 schreef:Wat een mooie bankschroef, Hans !
(Ik heb zelf ook van alles van Proxxon, ben nogal fan van dat merk...)
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Even terugkomen op m'n frontje. 3D printen biedt natuurlijk wel mogelijkheden qua vormen, etc...
én de display kan helemaal in het front worden opgenomen en zelfs meteen gefixeerd met bijv. nokjes.
-edit-
Prijs in Polyamide komt op € 98,- (ex BTW.)
én de display kan helemaal in het front worden opgenomen en zelfs meteen gefixeerd met bijv. nokjes.
-edit-
Prijs in Polyamide komt op € 98,- (ex BTW.)
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dat ziet er veelbelovend uit zeg! Hoe kan dit nu nog goedkoper zijn ook?
