6 kanaals Low-Mid-Budget Class D

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Elmopol

6 kanaals Low-Mid-Budget Class D

Bericht door Elmopol »

Het is 2013 en dat houdt voor mij in dat ik wat meer vrije tijd heb om te knutselen. Tevens heb ik geen buitenruimte meer om te klussen, dus de luidsprekerbouw moet plaats maken voor elektronica projectjes.

Ik ben in het bezit van een 3-weg speakerset waarvan ik denk dat hij 'goed genoeg' is, in de aansturing valt de meeste verbetering te halen. De speakers worden momenteel aangestuurd door hypex active home 3-weg modules. In principe klinkt deze set helemaal niet slecht, goed zelfs, maar ik wil wat nieuws, dat is tenslotte de hobby.

Naast de hypex' heb ik een dcx2496 en een NAD 916 6-kanaals versterker, dit is een prima combi, maar hij is lelijk, ik wil een mooi geheel, het is tenslotte een hobby ;).

De ideale set voor mij zou een nanoDIGI zijn, gecombineerd met een serie goede dacs, aangestuurd door een arduino, als voorversterker. Met daar achter een 6 kanaals eindversterker met bijvoorbeeld de ncore modules. Dit dus: http://www.minidsp.com/forum/6-diy-hifi ... n-nanodigi.

Maar goed, er is een beperking, budget. Realistischer voor mij is om eerst een voorversterker/dsp te bouwen en hiermee de NAD aan te sturen, óf eerst een eindversterker te bouwen en die te combineren met mn dcx en huidige voorversterker.

De afgelopen dagen ben ik mij aan het orienteren in de class D versterker kit wereld, en vooral op diy audio is er een eindeloze hoeveelheid informatie te vinden. Ik heb een aantal opties bedacht en ben benieuwd of iemand hier op het forum ervaring heeft met een van de opties, of betere suggesties heeft.

Hypex UcD36MP:

Voor: Goedkoop, 100 euro voor 6x15W, makkelijk, alles in een module.
Nadeel: Weinig vermogen, wel mogelijk meerdere stuks aan te schaffen en kanalen te bruggen, weinig ervaringen mee te vinden.

Hypex UcD180ST:

Voor: Betaalbaar, mits gecombineerd met budget voeding, kan ik bijvoorbeeld een SMPS400A180 gebruiken om 3 UcD180's te voeden? Kunnen er 3 UcD's aan een UcD Supply ST?
Nadeel: Duur wanneer 'luxe voeding' gebruikt, instapmodel van hypex, maar, het blijft hypex, dus nog steeds erg goed?

B&O ICEpower:

Voor: Betaalbaar (50ASX2), veel goede ervaringen, makkelijk, alles in een module.
Nadeel: Duur wanneer meer vermogen nodig, ook veel minder enthousiaste ervaringen.

irs2092:

Betrouwbare leveranciers volgens diyaudio:
http://stores.ebay.com/zoetsang/_i.html ... =600900754
http://stores.ebay.com/along1986090/_i. ... =602554180
http://connexelectronic.com/product_inf ... cts_id/144

Voor: Betaalbaar, mits gecombineerd met budget voeding, iemand suggesties voor een goede SMPS? DIYaudio is erg enthousiast, relatief veel vermogen.
Nadeel: Sommige modules enkel geschikt voor 8ohm(?), op het randje kwa budget, net als hypex.

Sure TDA7498:

http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=1247

Voor: Cheap! Suggesties voor een voeding?
Nadeel: Sure kwaliteit, fan op de heatsink, niet mogelijk te gebruiken icm. met een preamp volgens de handleiding (?).

TAS5630:

Niet de sure varianten, maar bijv:

http://www.aliexpress.com/store/product ... 72568.html
http://www.aliexpress.com/store/product ... 08255.html

Voor: Betaalbaar, voor de variant met SMPS ingebouwd. DIYaudio is erg enthousiast.
Nadeel: Moeilijk te verkrijgen

Flinke lap tekst, bedankt voor het lezen.
Ronkel

Re: 6 kanaals Low-Mid-Budget Class D

Bericht door Ronkel »

Grote vraag is denk ik ook hoeveel vermogen je wilt hebben? 15 W (UcD36MP) of 25 W (B&O) op 8 ohm is m.i. niet zo veel, maar dat ligt natuurlijk sterk aan de gevoeligheid van je speakers, de grootte van je ruimte en hoe hard je luistert.

Verder heb ik wel eens wat minder positieve verhalen over de degelijkheid van die Sure bordjes gelezen, maar sommigen zijn er heel tevreden mee.

Hypex en B&O zijn sowieso erg goede keuzes, met de andere varianten ben ik niet zo bekend. Electronica uit China is soms complete rotzooi en soms gewoon heel erg goed. Het kan alle kanten op. Een voeding kun je trouwens het best zoeken wanneer je weet welke versterkers je gaat gebruiken. Zelf bouwen is misschien ook wel een goede optie.

Trouwens, waar kun je die B&O bordjes eigenlijk kopen?
ray5150

Bericht door ray5150 »

Zoek eens wat rond op meanwell. dat schijnen wel betrouwbare SMPS te zijn. staan geloof ik ook op ebay.
meiborg

Bericht door meiborg »

Pb McScuf eens, die heeft nog vier zeer mooie B&O Icepower 200w bordjes te koop geloof ik. Dezelfde als in de Belcanto 300s die oa op 6moons erg goed getest werd. Hoeven er nog naast twee bij.

Mvg Reinder
Elmopol

Bericht door Elmopol »

Ronkel schreef:
Grote vraag is denk ik ook hoeveel vermogen je wilt hebben? 15 W (UcD36MP) of 25 W (B&O) op 8 ohm is m.i. niet zo veel, maar dat ligt natuurlijk sterk aan de gevoeligheid van je speakers, de grootte van je ruimte en hoe hard je luistert.

Verder heb ik wel eens wat minder positieve verhalen over de degelijkheid van die Sure bordjes gelezen, maar sommigen zijn er heel tevreden mee.

Hypex en B&O zijn sowieso erg goede keuzes, met de andere varianten ben ik niet zo bekend. Electronica uit China is soms complete rotzooi en soms gewoon heel erg goed. Het kan alle kanten op. Een voeding kun je trouwens het best zoeken wanneer je weet welke versterkers je gaat gebruiken. Zelf bouwen is misschien ook wel een goede optie.

Trouwens, waar kun je die B&O bordjes eigenlijk kopen?
De huidige hypex' doen 65W per kanaal op 8ohm, maar het totale uitgangsvermogen per 3-weg module max. is 120W, ik heb ze nooit volledig open gehad waardoor ik denk niet zo veel vermogen nodig te hebben. 15W is misschien erg krap maar 25W kan voldoende zijn. Verder heb ik geprobeerd al een beetje het kaf van het koren te scheiden en goed beoordeelde modules op te sommen.

De B&O 50ASX2 staan op ebay, goedkoper per 5 of 20 stuks, groupbuy? ;)
ray5150 schreef:
Zoek eens wat rond op meanwell. dat schijnen wel betrouwbare SMPS te zijn. staan geloof ik ook op ebay.
Ik zie de meanwells vaak voorbij komen, maar lees ook vaak dat je beter een speciaal voor audio ontworpen SMPS kan nemen (Hypex bijv.) Zin of onzin?
meiborg schreef:
Pb McScuf eens, die heeft nog vier zeer mooie B&O Icepower 200w bordjes te koop geloof ik. Dezelfde als in de Belcanto 300s die oa op 6moons erg goed getest werd. Hoeven er nog naast twee bij.

Mvg Reinder
Ik was nét te laat met zijn setje overnemen, twijfelde teveel... Las over de 200ASC modules ook niet enkel positive verhalen. Ze zouden een afval vertonen in het hoog? Zou nog steeds een moioie combi zijn, 1x 200ASC voor het laag en 1x 50ASX2 voor mid en hoog per kant.

Jij hebt laatst 2 L15D modules aangeschaft las ik, die zijn gebaseerd op de IRS2092, wat vind je er van?
meiborg

Bericht door meiborg »

Ik heb ze enkel nog los aan elkaar geknoopt gehad op mijn ripoles, eerste indruk is dat ze het beter doen dan de Marantz MA 500 mono blocken maar die staan ook niet bekend voor hun beste bas weergave.

mvg Reinder
SuperR

Bericht door SuperR »

Ik ben erg onder de indruk van de IRS2092 bordjes. Het is simpelweg de application note van de fabrikant. Als je die 6 koopt heb je alleen nog een dikke voeding nodig. Ik heb nog een belachelijk dikke van 2*30Vac liggen, 800VA. Als alternatief kun je natuurlijk ook wat printen van Knuisje aan elkaar knopen. Met drie printen heb je toch (afhankelelijk van je voeding) zo'n 6*40-60 Watt aan vermogen tot je beschikking.

Ik zie net in de aangeboiden afdeling dit staan;
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 21&t=17531
Dat kan natuurlijk ook voor die IRS2092's.

Die Icepower dingen ken ik niet, maar ze maken het je voor zo'n 40 euro per kanaal inclusief voeding wel erg makkelijk.....
meiborg

Bericht door meiborg »

Sterk dat je slechte ervaringen hebt gehoord over de icepower units, ik heb alleen maar goeds gehoord! Wat men wel als kil omschrijft, is in werkelijkheid gewoon volledig neutraal. Eventueel wat warmte kan makkelijk worden gefilterd met een lichte verhoging van het midden gebied indien gewenst.

Snap overigens wel je punt, ik zelf ben erg gecharmeerd van oa tripath, dat gebeurd ook iets geks in het midden gebied maar lekker klinken doet het wel. Ga er overigens toch van af stappen ;).

mvg reinder
SuperR

Bericht door SuperR »

meiborg schreef:
Sterk dat je slechte ervaringen hebt gehoord over de icepower units, ik heb alleen maar goeds gehoord! Wat men wel als kil omschrijft, is in werkelijkheid gewoon volledig neutraal. Eventueel wat warmte kan makkelijk worden gefilterd met een lichte verhoging van het midden gebied indien gewenst.

Snap overigens wel je punt, ik zelf ben erg gecharmeerd van oa tripath, dat gebeurd ook iets geks in het midden gebied maar lekker klinken doet het wel. Ga er overigens toch van af stappen ;).
Reageer je nu op mij? :?:
Elmopol

Bericht door Elmopol »

SuperR schreef:
meiborg schreef:

Reageer je nu op mij? :?:
Ik denk op mij ;) Ik las oa. op diyaudio af een toe een kritische noot over de ICEpowers, vooral de niet-asx varianten. Afvallende respons naarmate de frequentie hoger wordt, mindere output bij hogere frequenties, een probleempje met de ingangsgevoeligheid(?). Ik ben overigens geen 'kenner' en heb ook geen bron beschikbaar, dus weet de kritiek niet goed op waarde te schatten, maar je komt weleens wat tegen.

Erg toevallig verder maar bij mijn zoektocht naar informatie kwam ik een Engelsman tegen die toevallig 6 L20D versterker modules aanbood, deze zijn dus gebaseerd op de IRS2092. Ik heb ze maar gekocht.

http://www.diyaudio.com/forums/class-d/ ... 00w8r.html

en

http://www.diyaudio.com/forums/class-d/ ... a7498.html
Elmopol

Bericht door Elmopol »

SuperR schreef:
Ik ben erg onder de indruk van de IRS2092 bordjes. Het is simpelweg de application note van de fabrikant. Als je die 6 koopt heb je alleen nog een dikke voeding nodig. Ik heb nog een belachelijk dikke van 2*30Vac liggen, 800VA. Als alternatief kun je natuurlijk ook wat printen van Knuisje aan elkaar knopen. Met drie printen heb je toch (afhankelelijk van je voeding) zo'n 6*40-60 Watt aan vermogen tot je beschikking.

Ik zie net in de aangeboiden afdeling dit staan;
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 21&t=17531
Dat kan natuurlijk ook voor die IRS2092's.

Die Icepower dingen ken ik niet, maar ze maken het je voor zo'n 40 euro per kanaal inclusief voeding wel erg makkelijk.....
Wat betreft de voeding, die IRS2092 bordjes die ik dus heb aangeschaft werken op een spanning tussen de 60 en 80V, minder kan maar dan moet ik weerstanden gaan aanpassen op de print en dat 'kan' ik niet.

Als ik ze wil voeden met een trafo heb ik dus de trafo nodig, logisch, en daarachter gelijkrichting en condensatoren als buffer(?). Moet het voltage van de trafo dan dus ook tussen de 60 en 80Vac liggen, of kies ik dan condensatoren van bijv 70V en maakt het voltage van de trafo niet uit? Ik heb nog een beginnersartikel over voedingen van Rod Elliott klaar liggen, dat moet ik maar eens gaan lezen. Voedingen zijn totaal nieuw voor me.

Begrijpelijker voor mij op dit moment is een SMPS, zoals de meanwell die je aanhaalt, of een dikkere van connexelectronic bijvoorbeeld:

http://connexelectronic.com/product_inf ... cts_id/110

of hypex: https://www.hypexshop.com/DetailServlet?detailID=3056

Komende dagen eens verdiepen in de voedingen!
SuperR

Bericht door SuperR »

Elmopol schreef:
Erg toevallig verder maar bij mijn zoektocht naar informatie kwam ik een Engelsman tegen die toevallig 6 L20D versterker modules aanbood, deze zijn dus gebaseerd op de IRS2092. Ik heb ze maar gekocht.
Mooi. Bedenk wel dat de LD20 een (te) hoge gain heeft. Mocht dit een probleem opleveren kun je die met R2 en R8 veranderen (meen ik)
http://www.inductor.com/irf/iraudamp7s.pdf

Wat betreft de voedingspanning is het natuurlijk fijner als die wat lager is. Veel vermogen heb je toch niet nodig. Ik zou persoonlijk toch die 9? weerstandjes vervangen en een lagere voedingspanning gebruiken.
http://www.diyaudio.com/forums/class-d/ ... ost3077607
Mocht je dat eng vinden om te doen kun je vast iemand zo gek krijgen om het voor je te doen. Als je dat voor elkaar krijgt kun je namelijk met wat vriendelijkere spanningen werken. Met +/- 35 Vdc heb je genoeg vermogen ter beschikking, zijn de elco's beter te betalen/beschikbaar en het is misschien iets veiliger.
Elmopol

Bericht door Elmopol »

SuperR schreef:
Elmopol schreef:
Mooi. Bedenk wel dat de LD20 een (te) hoge gain heeft. Mocht dit een probleem opleveren kun je die met R2 en R8 veranderen (meen ik)
http://www.inductor.com/irf/iraudamp7s.pdf
De hoge gain houdt in dat de versterkers te snel 'te hard' spelen? En dat ik dus weinig 'ruimte' heb om het volume te regelen met de voorversterker? Een weerstandje vervangen ipv 9 kan ik misschien nog wel aan. Wieweet dwing ik mezelf wel te oefenen door luidspreker beveiligingen in kit vorm aan te schaffen.

De voeding kom ik later op terug, de verhouding inlezen scriptie/inlezen class D versterkers ligt scheef ;)
meiborg

Bericht door meiborg »

Ik reageerde inderdaad op Elmopol ;). Wat betreft de L20D bordjes, een trafo met 2X50vac is voldoende, na gelijkrichting etc. kom je dan ongeveer op de nodige voedingspanning.

De benodigde gelijkrichting bordjes met een hele rits elco's erop worden ook aangeboden via ebay overigens.

Kijk eens op marktplaats voor de trafo, ik had daar een 800va 2X50vac trafo voor 50,- euro vandaan gehaald. Ik zie er werk meer voorbij komen af en toe.

mvg Reinder
SuperR

Bericht door SuperR »

Er komt bij het gebruik van veel schakelende versterkers wel wat meer kijken dan alleen een voeding maken, dus je mag je ook verdiepen in andere materie :)
In relative terms, interference between channels is most significant if the relative frequency difference is within the audible range.
Normally, when adjusting the self-oscillating frequency of the different channels, it is suggested to
either match the frequencies accurately, or have them separated by at least 25kHz
En dan moet je nog gaan verzinnen hoe je het beste alle modules kunt aarden. Je "moet" een luidsprekerbeveiliging achter de modules knallen en dan wil je dat allemaal in een kast stoppen. Dat wordt wel even prutsen :)

Als je een Slimline behuizing pakt van 2U hoog, 35cm diep, dan kun je de 6 modules in een matrix van 2*3 plaatsen en dan heb je nog 20*35cm over voor je voeding en luidsprekerbeveiligingen.
een trafo met 2X50vac is voldoende
Dat is dan wel weer een knap hoge spanning. Pak straks anders gewoon 1 kanaal en kijk vanaf welke spanning hij werkt. Zou me niks verbazen als hij vanaf +/-45Vdc gewoon speelt.
De hoge gain houdt in dat de versterkers te snel 'te hard' spelen?
Dat betekent dat bij een signaal van zeg 100mVac er aan de luidspreker 40 keer zo hoog uit komt, 4Vac. Dat soort gain's heb je nodig als je het maximale vermogen uit het printje wilt persen met een standaard voorversterker. Eigenlijk komt het hele verhaal er op neer dat 6 L15D's praktischer was geweest :sure:
Laatst gewijzigd door SuperR op do 03 jan 2013, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
meiborg

Bericht door meiborg »

nou ben ik niet zo'n elektro techneut dus heb ik gewoon de aanbevolen trafo genomen, het werkt perfect! De ripoles knallen als een dolle ;).

mvg Reinder
SuperR

Bericht door SuperR »

Ik heb de mijne zo gemaakt;
1 kastje met voeding (2 stuks 48Vac 250VA, gelijkrichters en 2 10.000uF 100Vdc elco's)
1 kastje met de L20D en een luidsprekerbeveiliging.

Beetje overkill, maar dat waren de componenten die ik destijds beschikbaar had.
Bijlagen
foto (12).JPG
foto (11).JPG
Elmopol

Bericht door Elmopol »

Er komt bij het gebruik van veel schakelende versterkers wel wat meer kijken dan alleen een voeding maken, dus je mag je ook verdiepen in andere materie :)
Hard life ;)
een trafo met 2X50vac is voldoende
Dat is dan wel weer een knap hoge spanning. Pak straks anders gewoon 1 kanaal en kijk vanaf welke spanning hij werkt. Zou me niks verbazen als hij vanaf +/-45Vdc gewoon speelt.
Gewoon even een kanaal pakken en kijken vanaf welke spanning hij werkt is niet zo makkelijk als je niks in huis hebt. Hypex heeft 500VA 42VAC trafo's in de aanbieding, als ik daar een bordje zoals deze: http://www.ebay.com/itm/68pcs-80V150UF- ... 1c25cc03ad aan hang wordt de spanning wortel2 x zo groot dus ongeveer 59VAC, dat zou moeten werken toch? 500VA is misschien wat weinig voor 6 bordjes, dus dan voed ik ze bijv per 3? Denk ik zo een beetje in de juiste richting?
De hoge gain houdt in dat de versterkers te snel 'te hard' spelen?
Dat betekent dat bij een signaal van zeg 100mVac er aan de luidspreker 40 keer zo hoog uit komt, 4Vac. Dat soort gain's heb je nodig als je het maximale vermogen uit het printje wilt persen met een standaard voorversterker. Eigenlijk komt het hele verhaal er op neer dat 6 L15D's praktischer was geweest :sure:
De L15D heeft een voltage gain van 36 toch? dat scheelt maar 10%, of is dit te simpel gedacht?

Wel bedankt voor de leerzame input!
SuperR

Bericht door SuperR »

Elmopol schreef:
500VA is misschien wat weinig voor 6 bordjes, dus dan voed ik ze bijv per 3? Denk ik zo een beetje in de juiste richting?
Dat is een halve kiloWatt! Met 80-90% rendement kun je daar een hele woonwijk mee voorzien van muziek. Het is echt niet zo dat je per pcb X VA's nodig hebt. Maak het jezelf dus vooral niet te moeilijk en neem er dan 1. Die ringkern van Hypex is idd een koopje en denk ik goed bruikbaar. Dat elco-bord lijkt me ook wel prima, afgezien van de toch vrij lage capaciteit van 2*5000uF (2*5mF)
Gewoon even een kanaal pakken en kijken vanaf welke spanning hij werkt is niet zo makkelijk als je niks in huis hebt.
Tjah, je moet ergens beginnen met hobbyen natuurlijk :) Heb je wel de "essentials"?
Soldeerbout + tin
Striptang
Krimpkous
Multimeter
etc..
Elmopol

Bericht door Elmopol »

SuperR schreef:
Dat is een halve kiloWatt! Met 80-90% rendement kun je daar een hele woonwijk mee voorzien van muziek. Het is echt niet zo dat je per pcb X VA's nodig hebt. Maak het jezelf dus vooral niet te moeilijk en neem er dan 1. Die ringkern van Hypex is idd een koopje en denk ik goed bruikbaar. Dat elco-bord lijkt me ook wel prima, afgezien van de toch vrij lage capaciteit van 2*5000uF (2*5mF)
Ik ben het met je eens, op diyaudio is men erg gefocust op vermogen, ik moet daar niet teveel waarde aan hechten. Ik zal nog eens rondkijken op ebay naar andere bordjes met elco's. Als ik teveel capaciteit neem heb ik ook een softstart nodig he?
Tjah, je moet ergens beginnen met hobbyen natuurlijk :) Heb je wel de "essentials"?
Soldeerbout + tin
Striptang
Krimpkous
Multimeter
etc..
Dit is mijn verlanglijst voor de komende tijd, eea. gaat harder dan de bedoeling was, het was mijn bedoeling om me eerst rustig in te lezen en te orienteren maar ik kon de verleiding van die 6 versterkerbordjes niet weerstaan ;).
SuperR

Bericht door SuperR »

Elmopol schreef:
Dit is mijn verlanglijst voor de komende tijd, eea. gaat harder dan de bedoeling was, het was mijn bedoeling om me eerst rustig in te lezen en te orienteren maar ik kon de verleiding van die 6 versterkerbordjes niet weerstaan ;).
We've all been there. Wat betreft de softstart is dat wel aan te raden met zo'n trafo. Het is niet alleen het vullen van elco's, maar ook het opbouwen van het magnetisch veld wat een stroompiek kan veroorzaken.
Als je een beetje geduld hebt kun je straks mijn ontwerpje van een uitgebreide softstart gebruiken. Dan kun je meteen in- en uitschakelploppen van de pcb's voorkomen, mocht je luidsprekerbeveiligingen niet nodig vinden.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

SuperR schreef:
.... neem er dan 1. Die ringkern van Hypex is idd een koopje en denk ik goed bruikbaar.
iirc was er wat met mogelijk brommen als je meerdere versterker modules vanaf 1 trafo voedt.. (Vinculum & LM4780 iirc)
SuperR

Bericht door SuperR »

Henkjan schreef:
SuperR schreef:
.... neem er dan 1. Die ringkern van Hypex is idd een koopje en denk ik goed bruikbaar.
iirc was er wat met mogelijk brommen als je meerdere versterker modules vanaf 1 trafo voedt.. (Vinculum & LM4780 iirc)
Dat is een kwestie van een fatsoenlijke bekabeling maken. Alle versterkers kunnen brommen als de voedingslijnen niet goed zijn gelegd. Natuurlijk is het met 6 PCB's lastiger dan met 2 PCB's, maar als de TS braaf de tips volgt die online worden gegeven, zal het allemaal wel meevallen.
Om mee te beginnen zou ik de voedingen aansluiten zoals op de bijlage.
En even goed nadenken welke onderdelen op welke plek aan de aarde liggen. Je bron hangt via je PCB aan de gnd. Die hoeft dan dus niet aan je chassis. Je luidspreker_gnd kan op je pcb, of in de ster. Op de ster lijkt me beter, maar daar moet ik nog ff over nadenken :)

Edit;
Of je maakt twee 3-kanaals eindversterkers, dus voor iedere luidspreker 1. Dan moet je wel twee ringkernen gebruiken en is het misschien wat eenvoudiger werken. Op de foto zitten er 5 in, die van jou zou dus nog drukke worden :)
Bijlagen
multi_L20D.jpg
Laatst gewijzigd door SuperR op do 03 jan 2013, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Elmopol

Bericht door Elmopol »

De discussie is inderdaad net aan de gang op diyaudio, ik absorbeer zo veel mogelijk informatie.

http://www.diyaudio.com/forums/class-d/ ... 8r-62.html

'Peterhenk' post ook in die thread en zit volgens mij hier ook op zba, dus ik verwacht binnenkort nog meer voorbeeldplaatjes.
koifarm
Ook commercieel actief

Bericht door koifarm »

Ik heb ook de active home jaren gebruikt en deze daarna vervangen voor 2 x 3 ucd180st. Ik had ook de dcx2496 voor de filtering. Het verschil is zeer groot ten gunste van de UCD's. En een 2 x 3 ucd180 in een mooie modushop behuizing hoeft niet duur te zijn.
Plaats reactie