van Medevoort ad65 luidsprekers aanschaf

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
ff lunche
Berichten: 673
Lid geworden op: do 22 sep 2011, 22:17
Locatie: Arnhem

van Medevoort ad65 luidsprekers aanschaf

Bericht door ff lunche »

audiovrienden
deze op de kop getikt voor 4 tientjes incl met zand gevulde stands en 25 mtr monster cable.
Ik probeer meer over deze LS te weten te komen, leeftijd, waarde etc
wie kent ze ?
Bijlagen
IMG_1547.JPG
IMG_1548.JPG
Gebruikersavatar
reddoortranscendence
Berichten: 280
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 11:38
Locatie: Waalwijk

Re: van Medevoort ad65 luidsprekers aanschaf

Bericht door reddoortranscendence »

Niet zeker of het om exact hetzelfde model gaat. Ik heb ze, in de witte uitvoering, begin jaren 90 beluisterd bij Staffhorst in Utrecht.
Ik vond ze toen vrij kil klinken. Prijs zat dacht ik rond de 600 gulden per stuk.
ff lunche
Berichten: 673
Lid geworden op: do 22 sep 2011, 22:17
Locatie: Arnhem

Re: van Medevoort ad65 luidsprekers aanschaf

Bericht door ff lunche »

ze hebben een beetje een driade look , zijn wel mooi gebouwd en fraai om te zien
en klinken vrij "eerlijk" zal ik maar zeggen, jij noemt het kil
icm de buizenbak is het niet verkeerd. Veel detail en plaatsing, zijn geen speakers voor zwaar rockwerk
weet echter niet of ik ze houd. Neig ernaar ze weer op de "markt" te gooien. Heb er 4 tientjes voor betaald en verlies zal ik er niet op lijden denk ik zo. De stands zijn die 4 tientjes alleen al waard.
Gebruikersavatar
reddoortranscendence
Berichten: 280
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 11:38
Locatie: Waalwijk

Re: van Medevoort ad65 luidsprekers aanschaf

Bericht door reddoortranscendence »

Ik heb ze toen met een Denon cd speler en Van Medevoort versterker gehoord.
Met een andere (buizen)versterker klinken ze wellicht wat warmer.
Je zult er zeker een leuk bedrag voor krijgen bij verkoop, een mooie speaker.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: van Medevoort ad65 luidsprekers aanschaf

Bericht door dre »

geen plaatje zonder frontjes? :shock:
ff lunche
Berichten: 673
Lid geworden op: do 22 sep 2011, 22:17
Locatie: Arnhem

Re: van Medevoort ad65 luidsprekers aanschaf

Bericht door ff lunche »

kunnen er niet af. dwz kan wel maar dan beschadigt er wel wat.
het zit "kunstig" bevestigd zeg maar.
Het doek zit niet op een los frontje met een framepje maar lijkt op de een of andere "andere" manier aan de kast bevestigd te zitten.
Ligt ook helemaal vlak met de rest van het front.
Biarritz
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 23 mar 2005, 11:32

Re: van Medevoort ad65 luidsprekers aanschaf

Bericht door Biarritz »

Voor degene die het nog willen weten:

Zojuist ook een setje goedkoop op de kop getikt.
Klinken niet onaardig, moet nog even aan het geluid wennen.
Misschien iets voor in de bijkeuken.
Frontjes zijn bevestigd met klittenband.
Speaker units zijn verlijmd dus niet makkelijk te verwijderen.
Ik zie wel dat zowel de tweeter als de woofer gemodificeerd zijn.
Woofer is volgens mij van Visaton (Visaton ws-17e)
Tweeter weet ik niet. Heb een tweeter weten te verwijderen, maar is een Van Medevoort sticker op geplakt.
Bijlagen
2018-08-18 11.51.51.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: van Medevoort ad65 luidsprekers aanschaf

Bericht door Shadow »

Da’s goeie marge, er zit voor 20 euro aan drivers in deze speaker :goeie:
Plaats reactie