Squeezebox opvolger maken
Moderator: Beheerdersteam
Re: Squeezebox opvolger maken
Het resultaat is nu dus te zien in het menu, dat de mogelijkheid geeft om de output te selecteren, ik heb net geswitcht van Headphone naar auto en vice versa.
Duidelijk is wel dat er nog een probleempje zit voor de XMOS chip, die nu nog maar 1 negatieve melding geeft.
SqueezeLite doet in ieder geval makkelijk, en Webmin is nu ook weer via het menu te installeren.
Ook zijn op de juiste plaatsen de editors toegevoegd om de .conf files te bewerken.
Duidelijk is wel dat er nog een probleempje zit voor de XMOS chip, die nu nog maar 1 negatieve melding geeft.
SqueezeLite doet in ieder geval makkelijk, en Webmin is nu ook weer via het menu te installeren.
Ook zijn op de juiste plaatsen de editors toegevoegd om de .conf files te bewerken.
Re: Squeezebox opvolger maken
Wat wel vreemd is dat het hotpluggen wisselen van de USB kaart en/of muis toetsenbord niet werkt, wel vreemd.
Re: Squeezebox opvolger maken
Nog steeds hetzelfde resultaat met Squeezeplug 6.
Volgens mij ligt het aan een instelling van Alsa. Hierbij een vergelijk met een simpele USB soundcard die het perfect doet met samplerates tot en met 192kHz:
en de Amanero, waarbij er iets vreemds gebeurt met de samplerate:
Volgens mij ligt het aan een instelling van Alsa. Hierbij een vergelijk met een simpele USB soundcard die het perfect doet met samplerates tot en met 192kHz:
CODE: Selecteer alles
root@squeezeplug:~# squeezelite -o hw:CARD=USBD2A,DEV=0 -z
root@squeezeplug:~# cat /proc/asound/card0/stream0
Andrea Electronics Corporation Andrea USB USBD2-A at usb-bcm2708_usb-1.3, full : USB Audio
Playback:
Status: Running
Interface = 1
Altset = 1
URBs = 2 [ 2 3 ]
Packet Size = 192
Momentary freq = 48000 Hz (0x30.0000)
Interface 1
Altset 1
Format: S16_LE
Channels: 2
Endpoint: 1 OUT (ADAPTIVE)
Rates: 8000, 11025, 16000, 22050, 44100, 48000
CODE: Selecteer alles
root@squeezeplug:~# squeezelite -o hw:CARD=Amanero,DEV=0 -z
root@squeezeplug:~# cat /proc/asound/card0/stream0
Amanero Technologies Combo384 Amanero at usb-bcm2708_usb-1.3, high speed : USB Audio
Playback:
Status: Running
Interface = 2
Altset = 1
URBs = 2 [ 25 26 ]
Packet Size = 1024
Momentary freq = 44104 Hz (0x5.8356)
Feedback Format = 16.16
Interface 2
Altset 1
Format: S32_LE
Channels: 2
Endpoint: 5 OUT (ASYNC)
Rates: 44100, 48000, 88200, 96000, 176400, 192000, 352800, 384000
Data packet interval: 125 usRe: Squeezebox opvolger maken
Die Amanero lijkt 32bits benaderd te worden. Zou het kunnen zijn dat de RPi niet in staat is daar de gewenste date voor te leveren??
Re: Squeezebox opvolger maken
Ik kan het gekraak laten toenemen door de Pi's cpu zwaarder te belasten, al is de belasting dan nog steeds onder de 30%.
Re: Squeezebox opvolger maken
Even hetzelfde gedaan bij mijn RPI, ik weet niet hoe je die code op het scherm krijgt.
Maar even met het fototoestel gedaan.
Maar even met het fototoestel gedaan.
Re: Squeezebox opvolger maken
Zou best kunnen. USB werkt op interrupt basis en als dat niet op tijd afgehandeld wordt...knuisje schreef:Ik kan het gekraak laten toenemen door de Pi's cpu zwaarder te belasten, al is de belasting dan nog steeds onder de 30%.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Squeezebox opvolger maken
Als ik dit lees, wordt ik niet vrolijk:
"However, having followed this discussion from the beginning, I'm starting to believe that the USB case is hopeless. The designers of the Pi were mislead by the alleged "USB host" capability of the SoC, which is just badly designed and has limitations that were apparently never really tested or challenged before the SoC was used in the Pi and went into widespread use. Well, shit happens and the Pi might still be mostly sufficient when used just with a keyboard and mouse attached for "educational programming". But the official Pi homepage is still full of "success stories", even for _commercial_ projects, without any prominent warning that there are USB problems. So it is no surprise that there are buyers who are disappointed (to say the least) with the product when they find out the hard way that the USB ports don't work as expected."
Bron: raspberry Pi forum.
"However, having followed this discussion from the beginning, I'm starting to believe that the USB case is hopeless. The designers of the Pi were mislead by the alleged "USB host" capability of the SoC, which is just badly designed and has limitations that were apparently never really tested or challenged before the SoC was used in the Pi and went into widespread use. Well, shit happens and the Pi might still be mostly sufficient when used just with a keyboard and mouse attached for "educational programming". But the official Pi homepage is still full of "success stories", even for _commercial_ projects, without any prominent warning that there are USB problems. So it is no surprise that there are buyers who are disappointed (to say the least) with the product when they find out the hard way that the USB ports don't work as expected."
Bron: raspberry Pi forum.
Re: Squeezebox opvolger maken
Dat is inderdaad geen leuk nieuws. Toch vind ik het raar dat de eerste usb soundcard het wel doet maar de Amanero niet. Misschien omdat de Amanero een high speed device is?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Squeezebox opvolger maken
En als je even verder spit kom je dit tegen:
Mensen op het Pi forum die kritiek uiten over de usb problemen worden gewoon gebanned.....
http://hardware.slashdot.org/story/12/0 ... spberry-pi
Ben bang dat de enige manier om dit betrouwbaar te krijgen een HDMI naar spdif of I2S omzetter is.
Mensen op het Pi forum die kritiek uiten over de usb problemen worden gewoon gebanned.....
http://hardware.slashdot.org/story/12/0 ... spberry-pi
Ben bang dat de enige manier om dit betrouwbaar te krijgen een HDMI naar spdif of I2S omzetter is.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Squeezebox opvolger maken
En hier staat ook nog wat:
http://www.element14.com/community/thre ... 0&tstart=0
Komt er uiteindelijk op neer dat de gebruikte synopsis usb driver rammelt aan alle kanten. Zolang Broadcom dat niet oplost, blijven er USB ( en ethernet, want die loopt via de usb) gerelateerde problemen blijven bestaan.
http://www.element14.com/community/thre ... 0&tstart=0
Komt er uiteindelijk op neer dat de gebruikte synopsis usb driver rammelt aan alle kanten. Zolang Broadcom dat niet oplost, blijven er USB ( en ethernet, want die loopt via de usb) gerelateerde problemen blijven bestaan.
Re: Squeezebox opvolger maken
Tsja 
Als de Raspberry eenmaal goed draait is dat een waardige opvolger.
Maar... op dit moment is mijn SqueezeBox opvolger simpelweg een HTPC, met daarop SqueezePlay en XBMC. Nee, da's niet de beste oplossing, maar ik weet zo niet of er een tablet is met digitaal uit. Als dat er is dan zou dat een veel betere optie zijn.
Dus een PC'tje... wat is de goedkoopste combo mainboard / CPU / memory / OS, welke XMBC en een SqueezeBox client draait?
Als de Raspberry eenmaal goed draait is dat een waardige opvolger.
Maar... op dit moment is mijn SqueezeBox opvolger simpelweg een HTPC, met daarop SqueezePlay en XBMC. Nee, da's niet de beste oplossing, maar ik weet zo niet of er een tablet is met digitaal uit. Als dat er is dan zou dat een veel betere optie zijn.
Dus een PC'tje... wat is de goedkoopste combo mainboard / CPU / memory / OS, welke XMBC en een SqueezeBox client draait?
Re: Squeezebox opvolger maken
Zoiets heb ik nu draaien voor mijn server.
Hier staan wel wat leuke boardjes maar waar zijn die te koop voor een leuke prijs.
http://www.viaembedded.com/en/products/boards/
Hier staan wel wat leuke boardjes maar waar zijn die te koop voor een leuke prijs.
http://www.viaembedded.com/en/products/boards/
Re: Squeezebox opvolger maken
Komt ook nog een displaytje bij als je een muziekspelertje er mee wilt maken. Dat gaat het idee van een SB opvolger ver voorbij. Al met al ben je dan niet beter af met een noteboekje/netboekje?ds23man schreef:Ben bang dat het rete duur is.mischa72 schreef:
Re: Squeezebox opvolger maken
Deze combi is wel enigszins betaalbaar.
http://www.mini-box.com/INNOLUX-4-3-TFT ... ouchscreen
http://www.mini-box.com/INNOLUX-4-3-TFT ... ouchscreen
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Squeezebox opvolger maken
$105 voor t bordje (heeft wel wat weinig geheugen) en t scherm, en dan moet er nog een audio interface bij, en een SD kaart, en een wifi dongle (maar dat moet je met de RPI ook)hannesie schreef:Deze combi is wel enigszins betaalbaar.
http://www.mini-box.com/INNOLUX-4-3-TFT ... ouchscreen
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Squeezebox opvolger maken
Waarom moet er een schermpje bij???
Bediening doen we toch gewoon vanaf pc, ipad, iphone of andriodding?
Het moet gewoon een doosje worden wat alleen maar streamt?
Bediening doen we toch gewoon vanaf pc, ipad, iphone of andriodding?
Het moet gewoon een doosje worden wat alleen maar streamt?
Re: Squeezebox opvolger maken
Dat wil Pjotr toch.............?
Ik doe het wel met wat anders.
Ik doe het wel met wat anders.
