wie heeft ervaring met Tripath amps zoals de topping tp60
Moderator: Beheerdersteam
wie heeft ervaring met Tripath amps zoals de topping tp60
wie heeft er op het forum al ervaring met Tripath gebaseerde klasse d versterker zoals de Topping TP 60,
ik zat op het net wat te pluizen naar zo'n versterker en mijn interesse is wel gewekt , hoe wordt er hier op het forum gedacht over zulke techniek en versterkers?en dan ook met name de bouwkwaliteit ervan , je leest namelijk dat er mensen zijn die er alweer mods voor bedacht hebben
ik heb een paar zelfbouw monitoren met elk een fostex Fe 126 unit , vrij makkelijk aan te sturen dus.
ik zat op het net wat te pluizen naar zo'n versterker en mijn interesse is wel gewekt , hoe wordt er hier op het forum gedacht over zulke techniek en versterkers?en dan ook met name de bouwkwaliteit ervan , je leest namelijk dat er mensen zijn die er alweer mods voor bedacht hebben
ik heb een paar zelfbouw monitoren met elk een fostex Fe 126 unit , vrij makkelijk aan te sturen dus.
Re: wie heeft ervaring met Tripath amps zoals de topping tp6
Die ebay kant-en-klaar versterkertjes zijn prima. Voor die 215 dollar (170 euro?) krijg je erg veel versterker. Wat betreft de mods, dat is een kwestie van hoe veel tijd/geld en energie je er in wilt steken. Ik denk dat de verschillen marginaal zijn, zeker vergeleken met de investering van de mods.janjaimy schreef:wie heeft er op het forum al ervaring met Tripath gebaseerde klasse d versterker zoals de Topping TP 60,
ik zat op het net wat te pluizen naar zo'n versterker en mijn interesse is wel gewekt , hoe wordt er hier op het forum gedacht over zulke techniek en versterkers?en dan ook met name de bouwkwaliteit ervan , je leest namelijk dat er mensen zijn die er alweer mods voor bedacht hebben
ik heb een paar zelfbouw monitoren met elk een fostex Fe 126 unit , vrij makkelijk aan te sturen dus.
Re: wie heeft ervaring met Tripath amps zoals de topping tp6
Ik kan deze bestellen via tripath audio, hij adverteert op marktplaats.
De mods die je dan veel ziet zijn het vervangen van de condensatoren voor betere, en bekabeling, verder weet ik zelf niet wat er nog meer mogelijk is, maar er zullen vast nog wel meer verbeterpunten zijn .
De mods die je dan veel ziet zijn het vervangen van de condensatoren voor betere, en bekabeling, verder weet ik zelf niet wat er nog meer mogelijk is, maar er zullen vast nog wel meer verbeterpunten zijn .
Re: wie heeft ervaring met Tripath amps zoals de topping tp6
Die man heeft een aardig handeltje in ebay spullen 
Ik persoonlijk zou hem liever bij een ebay seller halen. Service is prima omdat ze graag hun tevredenheidsrating hoog willen houden. Daarnaast is de prijs een stuk vriendelijker. Als je hem over 3 dagen in huis wilt hebben moet je natuurlijk die van Marktplaats kiezen, maar meer dan 220 oid zou ik er dan niet voor betalen. Voor omgerekend 205 euro heb je over 7 werkdagen deze in huis;
http://www.ebay.com/itm/TOPPING-TP-60-T ... 2a1d86c92e
Ik persoonlijk zou hem liever bij een ebay seller halen. Service is prima omdat ze graag hun tevredenheidsrating hoog willen houden. Daarnaast is de prijs een stuk vriendelijker. Als je hem over 3 dagen in huis wilt hebben moet je natuurlijk die van Marktplaats kiezen, maar meer dan 220 oid zou ik er dan niet voor betalen. Voor omgerekend 205 euro heb je over 7 werkdagen deze in huis;
http://www.ebay.com/itm/TOPPING-TP-60-T ... 2a1d86c92e
Re: wie heeft ervaring met Tripath amps zoals de topping tp6
Waarom geen SMSL TDA7494 versterker? Ongeveer hetzelfde vermogen, klinkt ook goed en een stuk goedkoper.
mvg Reinder
mvg Reinder
Re: wie heeft ervaring met Tripath amps zoals de topping tp6
Is dit misschien iets? Eigenaar spreekt/schrijft Nederlands...
http://www.ebay.com/itm/MKIII-Tripath-T ... 3ccd3a3511
Groet, Frank
http://www.ebay.com/itm/MKIII-Tripath-T ... 3ccd3a3511
Groet, Frank
Re: wie heeft ervaring met Tripath amps zoals de topping tp6
Dat zier er wel goed uit , de 100watt stereo ziet er ook wel goed uit, alleen ik heb nog nooit zoiets in elkaar gezet, jemoet er neem ik aan ook een voeding bij bouwen.
Re: wie heeft ervaring met Tripath amps zoals de topping tp6
Ik heb zelf een aantal versterkermodules van Hifimediy(.com) in gebruik. Afgelopen jaar met succes een versterker ermee gebouwd met actieve scheidingsfilters (2weg) van Elliott Sound Products (zelfbouw!) . Hiermee stuur ik een zelfbouw/ontwerp Vifa/Focal tweeter luidsprekerset aan. Klinkt zeer goed.
Met een sta508 (stereo)module en een goed en eenvoudig gebouwd opamp voorversterkertje had ik daarvoor al een geluidskwaliteit waarbij mijn Accuphase E205 versterker werd geëvenaard zonder problemen.
de voeding is erbij te koop en laat zich eenvoudig aansluiten. Wel moet je het allemaal in een behuizing bouwen of in de luidsprekerkast/voet natuurlijk.
Echt een aanrader wat mij betreft. Zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding.
Met een sta508 (stereo)module en een goed en eenvoudig gebouwd opamp voorversterkertje had ik daarvoor al een geluidskwaliteit waarbij mijn Accuphase E205 versterker werd geëvenaard zonder problemen.
de voeding is erbij te koop en laat zich eenvoudig aansluiten. Wel moet je het allemaal in een behuizing bouwen of in de luidsprekerkast/voet natuurlijk.
Echt een aanrader wat mij betreft. Zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding.
Re: wie heeft ervaring met Tripath amps zoals de topping tp6
Hangt er helemaal vanaf wie hij als transport gebruikt, want FedEx meldt alles netjes bij de douane en dan kan je er 21% BTW + invoerrechten over betalen. Kom je ook op ongeveer het Marktplaats bedrag uit.SuperR schreef:Voor omgerekend 205 euro heb je over 7 werkdagen deze in huis;
http://www.ebay.com/itm/TOPPING-TP-60-T ... 2a1d86c92e
Re: wie heeft ervaring met Tripath amps zoals de topping tp6
En owee als ze eenmaal bij een steekproef inklaringskosten hebben kunnen rekenen, elk pakketje aan je thuisadres wordt voortaan gescreend.
Heb dat ooit gehad en sindsdien, tjing tjing iedere keer raak. Ook zaken die in de eurozone niet te krijgen zijn zoals nos Russische condensatoren, jawel inkomstenderving.. wordt gewoon op geheven hoor over de verzamel naam "printer onderdelen". Klacht ingediend maar geen succes mee gehad
.
mvg Reinder
Heb dat ooit gehad en sindsdien, tjing tjing iedere keer raak. Ook zaken die in de eurozone niet te krijgen zijn zoals nos Russische condensatoren, jawel inkomstenderving.. wordt gewoon op geheven hoor over de verzamel naam "printer onderdelen". Klacht ingediend maar geen succes mee gehad
mvg Reinder
