Beste mensen,
Ik zie regelmatig de vele mooie speakersets die reeds gemaakt zijn op showcases en natuurlijk begint het dan weer te kriebelen.
Jullie kennen dat gevoel wel hé, daarom wil ik wel eens iets nieuws proberen te realiseren, Ik heb reeds een set staan maar die
neemt iets teveel plaats in en ik dacht zo : " met iets minder brut geweld moet het ook wel kunnen", een beetje het concept less is
more ,ik had gedacht aan (weeral) een
tweeweg vloerstaander , compact, slank, die toch wel diep kan gaan, mogelijk met een TL , liefst met een driver die niet al te
groot is zodat ik de slanke lijn van deze vloerstaander kan behouden, enig idee welke drivers hiervoor in aanmerking komen?
Ik hoor het graag van jullie.
kriebelen
Moderator: Beheerdersteam
- RobertD
- Contacteer:
Re: kriebelen
Breedbandertje aan de voorkant
TL of BR Sub aan de zijkant.
Ik ga binnenkort aan de Visaton Stella Light beginnen. Soortgelijk concept.
Het wordt voor mij min of meer een vingeroefening om weer eens wat te bouwen. Later wil ik iets gaan doen met een betere breedbander en een woofer aan de zijkant.
TL of BR Sub aan de zijkant.
Ik ga binnenkort aan de Visaton Stella Light beginnen. Soortgelijk concept.
Het wordt voor mij min of meer een vingeroefening om weer eens wat te bouwen. Later wil ik iets gaan doen met een betere breedbander en een woofer aan de zijkant.
Naar afmetingen zou ik iets van een +/- 14 cm willen aan de voorzijde dus vrij slank, misschien een 4 inch of iets gebruiken ,
Nu heb ik kasten staan in de woonkamer waar vooraan 6.5 inch in zit wat een voorzijde van 24 cm geeft , en een zij gerichte woofer (10 inch) maar dit is niet echt een subwoofer, in totaal is zo'n kast al vlug 85 liter, wat gewoon te groot is, misschien moet ik de woofer vervangen voor een subwoofer en de kasten aanpassen want over de grote lijn heeft een sub toch wel minder volume nodig dan die 85 liter, mischien enige goede voorstellen voor een degelijke sub driver?
Nu heb ik kasten staan in de woonkamer waar vooraan 6.5 inch in zit wat een voorzijde van 24 cm geeft , en een zij gerichte woofer (10 inch) maar dit is niet echt een subwoofer, in totaal is zo'n kast al vlug 85 liter, wat gewoon te groot is, misschien moet ik de woofer vervangen voor een subwoofer en de kasten aanpassen want over de grote lijn heeft een sub toch wel minder volume nodig dan die 85 liter, mischien enige goede voorstellen voor een degelijke sub driver?
- bartsegers
peerless SDS 5,5" woofer in 14cm bafflebreedte bijvoorbeeld
http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=3348
eventueel meer woofers om een volwassen laag te verkrijgen ?
de HDS serie heeft ook een woofer met afgezette randen.
Ideetje eventueel met extra woofer zijkant.

http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=3348
eventueel meer woofers om een volwassen laag te verkrijgen ?
de HDS serie heeft ook een woofer met afgezette randen.
Ideetje eventueel met extra woofer zijkant.