Dus die accu was niet echt veel van z'n lading verloren in die tussentijd.
Ik snap dat gedoe over lege accu's niet zo, ik heb er altijd 1 in de machine, en de ander staat 24/7 op de (druppel)lader.
(Bosch PSR nogwat, daarvoor een Metabo.)
Je hebt dan ook wel de krachtpatsers te pakken Ik heb voor de hobby en om de zolder af te timmeren de DeWalt met 10.8v 1.3Ah accu, en moet zeggen dat met 5x80 schroeven de machine super werkt (en ik werk dagelijks met de panasonic 14.4 3.3Ah).
Voor het lichte werk (dakramen inbouwen met +/-4x40 schroeven) is de Panasonic misschien wel wat te lomp, voor ZBA praktijken zou ik dan persoonlijk een lichtere/kleine accuboor nemen. Wil je een huis serieus verbouwen en wil je met schroeven gaan werken van 5x100 of groter dan zou ik eerder gaan voor de zwaardere variant gaan of zelfs een slagboor machine (wel meer kabaal, maar stukken sterker).
Na de Galactica's moet er nog een TV/Hifi-dressoir komen, een mooie grote servieskast en na al dat MDFgeweld wil ik ook eens wat doen met ruwhoutbouw, overkappingkje oid.
moet de toekomstige boor wel een beetje tegen kunnen
Alles op maat hè Je hebt weinig aan een power house als je dat niet nodig hebt, is alleen maar nodeloos lomp en zwaar dan.
Die oude DRC-10 die ik hier postte is in vergelijk met het moderne spul een lichtgewicht maar draait ook moeiteloos 6mm x 10 cm schroeven in tuinschutting palen. Gaat alleen wat langzamer maar heeft wel weer het voordeel dat ie je pols dan minder snel stuk maakt
ook de li-ion batterijen gaan redelijk snel achteruit in capaciteit.........
eigenlijk weinig verschil met de nicd kwa levensduur(bij dagelijk gebruik uiteraard)
thuis blijven de li-ion`s inderdaad wel langer op spanning staan.
Alles op maat hè Je hebt weinig aan een power house als je dat niet nodig hebt, is alleen maar nodeloos lomp en zwaar dan.
Die oude DRC-10 die ik hier postte is in vergelijk met het moderne spul een lichtgewicht maar draait ook moeiteloos 6mm x 10 cm schroeven in tuinschutting palen. Gaat alleen wat langzamer maar heeft wel weer het voordeel dat ie je pols dan minder snel stuk maakt
Zelf heb ik dit formaat met het gewicht van ruim een kilo, met langzame stand zijn een paar grotere schroeven met kleine machines (of grotere gaten boren) goed te doen. De 2 accu's zijn in 40 minuten van 'leeg' naar helemaal vol, constant doorwerken is dus gewoon mogelijk
B.t.w. laden van LiIon in 10 minuten is goed mogelijk (zij het tot 90%) maar is nodeloos duur qua lader en elektronica en verkort de levensduur alleen maar.
B.t.w. laden van LiIon in 10 minuten is goed mogelijk (zij het tot 90%) maar is nodeloos duur qua lader en elektronica en verkort de levensduur alleen maar.
De lader heeft zelfs een ventilator die via koelsleuven in de accupack de handel koel houdt.
Ach, en als ie stuk is halen we toch een nieuwe!
Het blijft gereedschap en is onderhevig aan slijtage....... Ga die schroefjes eens allemaal met een handschroeverdraaier indraaien en kijk dan hoeveel schroevedraaiers je dan verslijt.
....... Ga die schroefjes eens allemaal met een handschroeverdraaier indraaien en kijk dan hoeveel schroevedraaiers je dan verslijt.
Moet je toch voorboren.......
Aad
Voorboren???? Er was eens een tijd dat die accuboormachines er nog niet waren en iedereen alles met de hand deed! Wat denk je van al die electriciens met hun beugeltje om de 50cm en twee zaagsnede schroefjes......
Voorboren???? Er was eens een tijd dat die accuboormachines er nog niet waren en iedereen alles met de hand deed! Wat denk je van al die electriciens met hun beugeltje om de 50cm en twee zaagsnede schroefjes......
Amerikaans schroeven, hamer erop, vaak kan je de oude schroeven er niet meer schroevend uitkrijgen omdat de sleuf dichtgeslagen is en gescheurd hout natuurlijk.
Verschillende makita's gehad waarvan de accu's het begeven. Ook op het werk kappen ze er regelmatig mee. Zijn allemaal Li-ion accu's. Die dingen izjn opgebouwd uit cellen en vaak kapt 1 van de 12 cellen ermee waardoor de hele accu ermee uitscheidt. Cellen opzich kosten niet veel (paar euro) maar ze zitten ge puntlast. Beetje lastig na te bootsen. Cellen komen overigens uit canada, vraag is op het probleem dan ook bij makita ligt.....