VIDA is klaar!!! (Vifa XT19TD00-04 & Dayton RS-150)

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

Ik heb het filter nu helemaal gesoldeerd en opgebouwd met goede componenten (Bandspoel, Audyn Cap Plus caps, bypass caps etc :D )

De metingen zijn praktisch gelijk met die metingen met "standaard" componenten maar de weergave is nu gewoon WOW!!!
Super gedetailleerd, fantastisch hoog, zeer goed rondstraal gedrag, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Die Vifa XT19 past perfekt bij de Dayton RS-150.

Ik ben zeer tevreden met het resultaat, nu snel die andere kast bouwen!!!
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ben erg benieuwd wat je combi doet zo met die XT19. Zoals ik in mijn draadje al schreef ken ik alleen de XT25, maar ben wel nieuwsgierig.
Zeker met mijn ervaringen Dayton. Erg leuke drivers voor niet al te veel geld....nu nog een verkooppunt in Nederland... :)
Ga je je gebruikte filter nog plaatsen hier?

Groet,
Edo
Laatst gewijzigd door Edo op wo 13 feb 2008, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

Er moet inderdaad een leverancier voor die Daytons komen, goed ingezet zijn ze een concurrent voor een aantal "gerenomeerde" merken.
Ik ga zeker het filter plaatsen, ik kan alleen niet de waarde voor mijn afgewikkelde spoel achterhalen. Ik kan natuurlijk wel aangeven welke spoel ik gebruikt heb en hoeveel wikkelingen eraf zijn.

De twee mooiste "nieuwe" merken vindt ik toch wel Tang Band en Dayton.
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Juoigâ »

is dit een hint ofzo? :wink:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Juoigâ schreef:
is dit een hint ofzo? :wink:
JA.... :)
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

De subwoofers, dus de Dayton Reference 12HF (en dus ook de 10" en 15") zijn heel erg mooi in een gesloten kast. Klinkt extreem schoon
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

is dit een hint ofzo?
Wat denk je zelf 8)
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

Hier is de crossover #-o
Bijlagen
VIDA crossover.jpg
mimic82
Berichten: 222
Lid geworden op: di 25 sep 2007, 20:37

Bericht door mimic82 »

ik vraag mij altijd af hoe die mooie facetten worden gemaakt. Doe je dit uit de losse hand of is hier een ander trucje voor?
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

mimic82 schreef:
ik vraag mij altijd af hoe die mooie facetten worden gemaakt. Doe je dit uit de losse hand of is hier een ander trucje voor?

Met heel veel geduld.

Aftekenen,handschaaf,plankje met daarop gelijmt schuurpapier en dan maar schuren :wink:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

CarloPJB schreef:
Aftekenen,handschaaf,plankje met daarop gelijmt schuurpapier en dan maar schuren :wink:
:D
mimic82
Berichten: 222
Lid geworden op: di 25 sep 2007, 20:37

Bericht door mimic82 »

respect!

Hmz ik betwijvel of ik zoveel geduld op kan brengen :)
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

Toevallig ga ik vanavond de facetten van de tweede kast zagen. Ik gebruik tevens twee alu-profielen(met een ronde zijde eraan) die ik tegen de kast monteer als geleiding. Ik zal wel een plaatje posten, dat zegt meer dan genoeg 8)
mimic82
Berichten: 222
Lid geworden op: di 25 sep 2007, 20:37

Bericht door mimic82 »

ben benieuwd naar het resultaat, maar nog benieuwder naar de geleiders, ofwel de foto`s daarvan :)
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

Hier is een plaatje van het zagen van de facetten, de profilen zijn gewoon bij de bouwmarkt te krijgen. Je moet de profielen hebben die aan een zijde rond zijn, hierdoor zaagt het zich makkelijker en blijft de zaag scherper :wink:
Bijlagen
facetten zagen.jpg
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

Binnekort begin ik toch echt met de afwerking van deze kastjes.
Wat zal ik doen, hoogglans wit of gebubbeld wit :D
Zie download.php?id=7563 voor het bubbel effect
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

Toen ik de foto zag van je schets, moest ik direct aan mijn eigen project denken.... :) Smal, naar achter hellend, zelfde facetten onder en boven. Maar wel zonder knik in de zijkanten.
viewtopic.php?t=3514&postdays=0&postord ... &start=100

Leuk project. Succes met de afwerking.

O ja, ik zelf zou voor witte bubbles kiezen. Maar dat blijft natuurlijk persoonlijk, zoals met alle uiterlijkheden :wink: En je vriendin heeft misschien wel een voorkeur? Dan gaat dat hem vast wel worden :roll: .....
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

Hoi Hans, inderdaad, de bovenkant van beide ontwerpen zijn vrijwel identiek :D
Ik vind de bubbels ook het coolst, is tenminste eens wat anders dan pianolak wit. En, als het MDF gaat werken zie je het niet 8)

Jouw project is ook erg cool!
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

Het gaat er eindelijk van komen, ik ga de behuizingen afwerken.
dat betekent binnekort mooie plaatjes :D

En er zit een nieuw project in de pipe-line.
Ik ben van plan zelf een coax te gaan maken met de volgende drivers.

http://www.eminence.com/proaudio_speake ... B_CAT_ID=2

en de

http://www.parts-express.com/pe/showdet ... er=275-025

Ik heb reeds goede ervaringen opgedaan met de eminence alpha 8a, deze heeft een papieren membraan dat praktisch geen resonanties vertoond. De driver loopt zonder mokken tot 3500hz. Ik verwacht dus dat die 6,5" het nog mooier doet. Misschien moet ik hem een beetje tweaken, maar ik heb er alle vertrouwen in.

De coax zal in het laag worden onderstuend door twee 6,5" woofers zodat de coax geen flinke uitslagen hoeft te maken wat de klank ten goede zal komen.
Bijlagen
dayton tweet.jpg
dayton tweet.jpg (12.58 KiB) 3004 keer bekeken
alpha-6a.jpg
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

8)
Bijlagen
Afb070.jpg
Afb069.jpg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ziet er gelikt uit 8)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

zeker, drivers vind ik qua looks ook overeenkomen :)
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Heel netjes geworden. Complie-tjes.
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

Als er weer een DIY komt, of een luisterdag hier in de buurt dan neem ik ze mee 8)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Gesloten