Hallo iedereen. Heb gisteren een paar HIFI speakers gekregen. Het zijn Visaton drivers van het type T25 (heel oud maar nog steeds in goede staat). Het zijn woofers (staat er achteraan op). Even een mailtje gestuurd naar Visaton voor de T/S parameters te weten.
TYP T 25 (NG)
Impedanz 8 Ohm
Rdc 6,5 Ohm
fs 40 Hz
Qms 4,92
Qes 1,21
Qts 0,97
VAS 100,0
SD 350 cm²
Mmd 27,0 g
B x L 6,3 Tm
L 1,10 mH
Iemand een idee/voorstel wat ik zou kunnen doen met deze drivers. Nieuw projectje mss? 2-weg ? Subje?
Greetz gerdinio
Visaton T25 drivers
Moderator: Beheerdersteam
Als de xmax te klein is om deze driver in een dipool sub te steken, kun je er een dipool mid/laag van maken. Verder kun je er vrijwel nix mee.
Ga eens lekker op i-net rond zoeken naar verschillende dipool behuizingen, je kunt vast een hoop waardevolle info vinden. Ik heb zo gauw geen sites achter de hand.
Ga eens lekker op i-net rond zoeken naar verschillende dipool behuizingen, je kunt vast een hoop waardevolle info vinden. Ik heb zo gauw geen sites achter de hand.
