Visaton T25 drivers

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
gerdinio
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 17:06

Visaton T25 drivers

Bericht door gerdinio »

Hallo iedereen. Heb gisteren een paar HIFI speakers gekregen. Het zijn Visaton drivers van het type T25 (heel oud maar nog steeds in goede staat). Het zijn woofers (staat er achteraan op). Even een mailtje gestuurd naar Visaton voor de T/S parameters te weten.

TYP T 25 (NG)
Impedanz 8 Ohm
Rdc 6,5 Ohm
fs 40 Hz
Qms 4,92
Qes 1,21
Qts 0,97
VAS 100,0
SD 350 cm²
Mmd 27,0 g
B x L 6,3 Tm
L 1,10 mH

Iemand een idee/voorstel wat ik zou kunnen doen met deze drivers. Nieuw projectje mss? 2-weg ? Subje?

Greetz gerdinio
Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 607
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 12:02
Locatie: Hellevoetsluis/Vlissingen

Bericht door michiel »

Dipool is het enige wat gaat werken met zo'n hoge Qes. En ik heb daar sinds gister hele goede ervaring mee!!!
Nadeeltje is dat je redelijk wat Xmax nodig hebt, en ik weet niet of deze drivers voldoende uit kunnen slaan.

Hoeveel drivers heb je?
gerdinio
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 17:06

Bericht door gerdinio »

hoi michiel,

heb twee van deze drivers. deze zaten in een zelfgemaakte bastube (kwam geen meter bas uit wel :? ). Heb deze uit elkaar gehaald ondertussen.
voorstel?

gerdinio
Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 607
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 12:02
Locatie: Hellevoetsluis/Vlissingen

Bericht door michiel »

Als de xmax te klein is om deze driver in een dipool sub te steken, kun je er een dipool mid/laag van maken. Verder kun je er vrijwel nix mee.

Ga eens lekker op i-net rond zoeken naar verschillende dipool behuizingen, je kunt vast een hoop waardevolle info vinden. Ik heb zo gauw geen sites achter de hand.
gerdinio
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 17:06

Bericht door gerdinio »

ok zal ik zeker eens doen. Bedankt voor de hulp & info.

gerdinio
Plaats reactie