Test koptelefoon via RADAR
Moderator: Beheerdersteam
- bartsegers
Test koptelefoon via RADAR
Radar koptelefoontest:
http://www.trosradar.nl/uitzending/arch ... telefoons/
Heb hem net bekeken, maar echt professioneel vond ik de test niet helaas
Re: Test koptelefoon via RADAR
Het slechtste is nog dat de luistertest door de 'experts' gedaan werden met een iPod ... Op zich representatief voor de doelgroep, maar niet om de beste koptelefoon te bepalen.
Ik vind 't wel erg vreemd dat zo'n 'beats by dr dre' zo recht meet volgens die kerel.. Dat ding klinkt echt voor geen meter....
Die Bowers en Wilkins P5 klinkt wel erg goed trouwens, dus wat dat betreft..
Die Bowers en Wilkins P5 klinkt wel erg goed trouwens, dus wat dat betreft..
- bas focal m180
- Contacteer:
Mischien waren de slechte in staat de slechte ipod opname te maskeren terwijl de goede juist lieten horen hoe slecht de opname was .
Collega van mij heeft zo'n Beats hoofdtelefoon.... Wat een
geluid!
Man man, echt niet normaal hoe het laag benadrukt wordt. Wilde ik daar normaal geluid uit krijgen, dan moest ik in iTunes: 32Hz op -10dB, 64Hz op -5dB en 125Hz op -2dB zetten.
Die gevallen zijn duidelijk gemaakt om je gehoor zo snel mogelijk naar de eeuwige jachtvelden te helpen. Drama
Man man, echt niet normaal hoe het laag benadrukt wordt. Wilde ik daar normaal geluid uit krijgen, dan moest ik in iTunes: 32Hz op -10dB, 64Hz op -5dB en 125Hz op -2dB zetten.
Die gevallen zijn duidelijk gemaakt om je gehoor zo snel mogelijk naar de eeuwige jachtvelden te helpen. Drama
Meettechnisch lijken de Sennheiser en de Beyerdynamic wel aan hun stand verplicht te scoren. Die Beats meet inderdaad beter dan je zou verwachten. Tegelijk jammer dat Radar dan niet ook even een DT880 of 990 of een HD598 pakt, qua prijs vergelijkbaar met de Studio en de P5.
Overigens vind je op headphone.com ook de metingen en de beoordelingen. En daar blijkt de Beats niet zo recht te meten.
Overigens vind je op headphone.com ook de metingen en de beoordelingen. En daar blijkt de Beats niet zo recht te meten.
Grappige test, maar toch met wat kanttekeningen.
Het is jammer dat ze totaal geen rekening houden met de uitgangsimpedantie van de ipod (is ca. 10ohm).
Brede schommelingen van 3-4dB in het frequentieverloop van deze koptelefoons zijn daardoor geen uitzondering.
En dat laten ze dan weer niet zien.
Daarnaast wordt er wel overdreven veel nadruk gelegd op de vervormingspieken.
Resonanties & amplitude verschillen zijn zover ik weet veel beter hoorbaar/meer bepalend voor 'natuurgetrouw geluid'.
Het is jammer dat ze totaal geen rekening houden met de uitgangsimpedantie van de ipod (is ca. 10ohm).
Brede schommelingen van 3-4dB in het frequentieverloop van deze koptelefoons zijn daardoor geen uitzondering.
En dat laten ze dan weer niet zien.
Daarnaast wordt er wel overdreven veel nadruk gelegd op de vervormingspieken.
Resonanties & amplitude verschillen zijn zover ik weet veel beter hoorbaar/meer bepalend voor 'natuurgetrouw geluid'.
Dit zijn koptelefoons. Een beetje liefhebber heeft natuurlijk liever een hoofdtelefoon.bartsegers schreef:Radar koptelefoontest: