alu potmeterknop

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
KoenVW
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 09 feb 2007, 23:03
Locatie: De Bilt

alu potmeterknop

Bericht door KoenVW »

Hallo,

Ik ben bezig met mijn lm4780 amp in een mooie modushop behuizing te zetten, het enige wat nog mist is een mooie masieve aluminium potmeterknop. Nu heb ik al flink gezocht op ebay, maar ik kan niet echt iets vinden naar mijn smaak.

Weet iemand een winkeltje of een website waar ik mooie massieve aluminium potmeterknoppen kan kopen? Voor het volume ben ik op zoek naar een knop met afmetingen rond de 5-6 cm doorsnee en 2 a 3 cm dik. en voor de ingansselectie 3-4 cm doorsnee en 2 a 3 cm dik.

Alvast bedankt!

Koen van Wijk
dirklammers
Berichten: 424
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 16:55

Re: alu potmeterknop

Bericht door dirklammers »

+1

Ik herken het probleem. Er zijn allerlei plastic-achtige knoppen te koop al dan niet met een laagje aluminium over over. Maar het voelt weinig degelijk aan. Ik lees hier en daar dat mensen die knoppen laten draaien (hahaha, nee niet als ze eenmaal gemonteerd zijn, maar als fabricage). maar ja, dan moet je maar net over zulke kennis (sen en apparatuur) beschikken.

Ook ik zoek dus naar "echte kwaliteit".
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: alu potmeterknop

Bericht door Henkjan »

Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: alu potmeterknop

Bericht door AatV »

Henkjan, dat is toch veuls te klein... :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Re: alu potmeterknop

Bericht door daniel »

http://www.acoustic-dimension.com/

niet de goedkoopste, wel mooie knoppen
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: alu potmeterknop

Bericht door ray5150 »

http://www.acoustic-dimension.com/hardw ... s-page.htm om precies te zijn... :lol:
Ik heb een paar stuks "02" in gebruik, niet goedkoop, maar wel hele fijne knoppen...
(het lijkt wel of ik het over mijn vrouw heb... :rofl: :rofl: :mrgreen: )
Neok
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 18 nov 2011, 17:36

Re: alu potmeterknop

Bericht door Neok »

Heb hier een aantal knoppen vandaan en bevallen goed. Van het model 08 heb ik nog een zwarte en zilvere liggen (..mocht je interesse hebben).
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: alu potmeterknop

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
http://www.acoustic-dimension.com/hardw ... s-page.htm om precies te zijn... :lol:
Ik heb een paar stuks "02" in gebruik, niet goedkoop, maar wel hele fijne knoppen...
(het lijkt wel of ik het over mijn vrouw heb... :rofl: :rofl: :mrgreen: )
Is ze dit soms :kwijl:
Anne
Bijlagen
ptu.JPG
sander2m6
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 22 mei 2011, 13:55

Re: alu potmeterknop

Bericht door sander2m6 »

@ Neok,

Ik heb wel interesse in de zwarte model 08.

Groet,

Sander
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: alu potmeterknop

Bericht door ray5150 »

Ah!buis schreef:
ray5150 schreef:
http://www.acoustic-dimension.com/hardw ... s-page.htm om precies te zijn... :lol:
Ik heb een paar stuks "02" in gebruik, niet goedkoop, maar wel hele fijne knoppen...
(het lijkt wel of ik het over mijn vrouw heb... :rofl: :rofl: :mrgreen: )
Is ze dit soms :kwijl:
Anne
Dat zijn geen knoppen, maar tiptoetsen... :rofl: :rofl:
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: alu potmeterknop

Bericht door molekuul »

Ik heb nog een knopje liggen in massief alu iets van 40x49 mm in het rond, komt van hifi2000 af, http://www.hifi2000.it/default.asp?id=84&mnu=84
Gebruikersavatar
KoenVW
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 09 feb 2007, 23:03
Locatie: De Bilt

Re: alu potmeterknop

Bericht door KoenVW »

bedankt voor de tips allemaal, ik heb inmiddels deze besteld: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=473054

Ik ben benieuwd wat voor kwaliteit het is, ik laat het wel even weten!
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: alu potmeterknop

Bericht door nl3prc »

Ik heb het idee dat dit knoppen zijn van plastic met een dun laagje alu erop Maar kan het verkeert hebben natuurlijk
Gebruikersavatar
Kaplaars
Berichten: 55
Lid geworden op: za 30 apr 2011, 0:34

Re: alu potmeterknop

Bericht door Kaplaars »

Misschien nog een tip, hier hebben ze ook erg mooie knopjes en ongeveer wat je zoekt:

http://jukebox-revival.eu/aluminium-knop-mat-groot.html
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Re: alu potmeterknop

Bericht door scanspeakman »

Nog een tip. Heb ik ze zelf vandaan gehaald laatst. Deze knakker zit ook op ebay.

http://www.8audio-mall.com/servlet/the- ... Categories

Scanspeakman
esteban
Berichten: 48
Lid geworden op: do 24 apr 2008, 20:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: alu potmeterknop

Bericht door esteban »

Knoppen kan ik maken, op dit moment heb ik alu staf van 60,50,35 en30 mm. liggen. Draaibank werkt ook nog
Steven
Plaats reactie