Hallo,
Ik draai al enige tijd met de HK Dac en Pjotr voeding, alles naar volle tevredenheid. Helaas heeft de HK DAC maar 1 optische ingang en ik gebruik er continue 2. In een ander draadje kwam ik dit tegen: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=606539
Edit: of deze: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/6064 ... -FC684208R
Mn vraag is of ik met een gaatjesprint en een aantal van deze dingen en een stappenschakelaar dit aan de SPDIF ingang van de HK DAC kan hangen en zo kan schakelen? Ik misbruik nu mn optische uitgang op de Denon DA500 om te schakelen. Als ik dit echter in de HK DAC kan integreren kan de DA500 uit de keten...
grt
Satefan
HK DAC met meerdere optische ingangen
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: HK DAC met meerdere optische ingangen
Iets als dit dus...maar ik wil 'gewoon' met een stappenschakelaar werken: http://www.head-fi.org/t/398737/ic-diy- ... witcher/15
Satefan
Satefan
Re: HK DAC met meerdere optische ingangen
Volgens mij moet dat wel kunnen het gebruikte ic voor schakelen is een 4052 "4-Channel Analog Multiplexer" en als daar nou een processor achter dit die het bestuurd of een schakelaar.satefan schreef:Iets als dit dus...maar ik wil 'gewoon' met een stappenschakelaar werken: http://www.head-fi.org/t/398737/ic-diy- ... witcher/15
Satefan
Zelf ben ik ook nog aan het kijken om 4 ingangen (2 opt, 2 coax) te schakelen naar 1 uitgang coax. Hoe ik dat ga doen ben ik ook nog niet uit.
Re: HK DAC met meerdere optische ingangen
Op de site van die jongens van de gedraaide peren verkopen ze wat ik zoek. Helaas out of stock. T schema staat er wel bij...Da's natuurlijk nog leuker om dit na te bakken op een gaatjesprint. Helaas moet er uiteraard wel weer apart prik op komen...
Satefan
Satefan
Re: HK DAC met meerdere optische ingangen
Of zoiets:?
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/3251 ... Detail=005
Verder kun je het uitgangssignaal van een ontvanger prima schakelen naar een zender, zie viewtopic.php?f=7&t=12715&start=25. Daar heb ik het met relais gedaan, maar zou ook prima met een standenschakelaar moeten werken...
Gr rOdy
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/3251 ... Detail=005
Verder kun je het uitgangssignaal van een ontvanger prima schakelen naar een zender, zie viewtopic.php?f=7&t=12715&start=25. Daar heb ik het met relais gedaan, maar zou ook prima met een standenschakelaar moeten werken...
Gr rOdy
Re: HK DAC met meerdere optische ingangen
Thanks Rody.
Ik had dat ding op de conrad site gezien, maar het is echt de bedoeling dat aan de achterkant van mn kastje waar de HK dac in zit de toslink aansluitingen komen en aan de voorkant van de dac een stappenschakelaar. Dan is het een alles-in-een een geen losse rommel en bedrading etc.
Ik zal jouw draadje eens rustig bekijken en van de week even wat spullen halen bij TT Electronics in H'wijk.
Grt
Satefan
Ik had dat ding op de conrad site gezien, maar het is echt de bedoeling dat aan de achterkant van mn kastje waar de HK dac in zit de toslink aansluitingen komen en aan de voorkant van de dac een stappenschakelaar. Dan is het een alles-in-een een geen losse rommel en bedrading etc.
Ik zal jouw draadje eens rustig bekijken en van de week even wat spullen halen bij TT Electronics in H'wijk.
Grt
Satefan
Re: HK DAC met meerdere optische ingangen
Kijk even op de site van Djuke, die heeft ook extra ingangen op zijn HK dac.
Ik ga het zelf op mijn exemplaar ook zo maken, gebruik makend van de extra ingangen die de ingangs IC nog heeft.
(kunnen nog 2 ingangen bij)
Ik ga het zelf op mijn exemplaar ook zo maken, gebruik makend van de extra ingangen die de ingangs IC nog heeft.
(kunnen nog 2 ingangen bij)
