Nog makkelijk is naar de winkel gaan en een paar fabriekskasten kopen...
[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Moderator: Beheerdersteam
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Dat gaat vervormen als je het in een cirkel legt. En dit is toch ook een hele nette oplossing ?
Nog makkelijk is naar de winkel gaan en een paar fabriekskasten kopen...
Nog makkelijk is naar de winkel gaan en een paar fabriekskasten kopen...
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
je weet ook echt gewoon niet wat je hoort als ze klaar zijn, gekkenhuis!ray5150 schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
Jij bent echt iets bijzonders aan het bouwen ! Respect...
Dat doe jij toch nooit?ds23man schreef:Ik wil niet lullig doen, maar was beglazingsband niet eenvoudiger geweest????
ik heb zelfs Monacor MDM-5 liggen
en laat ik dit nou óók nog eens leuk vinden om gedaan te hebben
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik wil 'm helemaal niet bang maken hoor.serum schreef:Bij Kuiperflex of decoflex is het niet therapeutische deel van het fineren al voor je gedaan.
Heb in de jaren aardig wat soorten en m2's aan fineer verbruikt, kuiperflex/decoflex is eigenlijk niet echt fineren meer. (maakt het overigens niet minder leuk om te verwerken)
Hooww, wacht.. Nu zie ik wat je doet! je wilt MechanicalAnimal bang maken voor het fineren! Nou, in dat geval! Wortelnoten! man man, dat je dit aan durft! geacclimatiseerde ruimte, 21 graden C stabiel, relatieve luchtvochtigheid geconditioneerd op 45 procent. Lijmen met beenderlijm, en persen met minimaal 2kg cm/2!
Enige tip die ik je kan geven is dat je het niet verlijmt met contactlijm. Dat is te zacht en veerkrachtig. randen werken minder mooi af dan met relatief hard drogende houtlijm.
Fineer op papierdrager is gewoon heerlijk om mee te werken. Ik wou alleen zeggen dat er fineer-types zijn die je misschien beter niet kiest als hobbyist (met scha en schande achter gekomen).
MA heeft gewoon een heerlijk fineertje gekozen. Kwa tekening, kleur en verwerkbaarheid een toppertje.
MA, die vijverfolie ziet er heel erg netjes uit hoor!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Thanks en dat fineren komt wel goed, eerst eens een klein stukje proefplakken op Arno's MDF-Testkaasstuk
Dat is een blok MDF met allerlei onmogelijk hoeken erop gezaagd
.....daar heb ik even op geoefend met het beplakken van 3mm MDF.
Daar plak ik eerst even een stukje Kuiperflex op om gevoel te krijgen voor het verlijmen van dat spul.

Dat is een blok MDF met allerlei onmogelijk hoeken erop gezaagd
Daar plak ik eerst even een stukje Kuiperflex op om gevoel te krijgen voor het verlijmen van dat spul.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Het lijken wel koppakkingen.rho schreef:MA, die vijverfolie ziet er heel erg netjes uit hoor!
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ondertussen, ergens in het midden van Nederland, tikken zenuwslopende uren langzaam weg. Psychische voorbereiding op het plakken van fineer.
Totale afzondering, iedere vorm van communicatie met de buitenwereld en familie is verboden. 3 dagen geen eten, gescheiden van bed en tafel met de ega. Van slaap is al lang geen sprake meer. Gezelligheid in Huize MA is eveneens ver te zoeken. Het breekpunt is bijna bereikt. Nog een dag of 2 en het grote fineer festijn breekt aan. Misschien treffen we het geluk zelfs nog een fotootje te mogen bewonderen van de inspanningen.
Totale afzondering, iedere vorm van communicatie met de buitenwereld en familie is verboden. 3 dagen geen eten, gescheiden van bed en tafel met de ega. Van slaap is al lang geen sprake meer. Gezelligheid in Huize MA is eveneens ver te zoeken. Het breekpunt is bijna bereikt. Nog een dag of 2 en het grote fineer festijn breekt aan. Misschien treffen we het geluk zelfs nog een fotootje te mogen bewonderen van de inspanningen.
Laatst gewijzigd door serum op do 22 nov 2012, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Kan ie niet een webcam aanleggen?

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Over die webcam, MechanicalAnimal; Zie het op zijn minst als een morele verplichting. Wil dat mysterieuze laminaat toch wel eens in actie zien. Kan je die laminaatkabouters geen omscholing geven? dat ze laminaat schoon kunnen maken geloven we nou wel, maar kunnen ze zich niet beter focussen op het fineren?
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
even een safe, je viel bijna van de eerste pagina af.
foto's, status, filmpjes
iets?
foto's, status, filmpjes
iets?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Heey jongens, sorrie maar weinig vooruitgang hier. Even wat dingen overdenken en er gaat nog wat tijd zitten in wat klusjes in&om 't huis.
Ik heb wel nieuwe ringen gemaakt voor de tweeter-uitsparingen. De vorige waren 6.x mm hoog en net niet hoog genoeg om de uitsparing te vullen. Dus uit 8mm MDF maar nieuwe gemaakt die ik aankomend weekend vlak kan gaan schuren.
Ik heb wel nieuwe ringen gemaakt voor de tweeter-uitsparingen. De vorige waren 6.x mm hoog en net niet hoog genoeg om de uitsparing te vullen. Dus uit 8mm MDF maar nieuwe gemaakt die ik aankomend weekend vlak kan gaan schuren.
Heey John, ouwe rakker, kom jij zo ineens weer ff om de hoek kijken, leuk man! Hoe staat het met jouw projecten? Nog iets in de pijplijn?gervenja schreef:even een safe, je viel bijna van de eerste pagina af.
foto's, status, filmpjes
iets?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hop, tussen de bedrijven even de ringen vlakgeschuurd.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Het is natuurlijk een erg dun randje, maar het blijft een kopse kant.
Misschien dat je het nooit gaat zien na het fineren, maar misschien kan het toch helpen als je het ook even met grondverf insmeert.
Verder is dat wel weer heel netjes gedaan hoor!
Misschien dat je het nooit gaat zien na het fineren, maar misschien kan het toch helpen als je het ook even met grondverf insmeert.
Verder is dat wel weer heel netjes gedaan hoor!
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
een laagje grond lijkt me een prima plan.
ik heb wel het idee dat de gang er weer een beetje uit is.
ik heb wel het idee dat de gang er weer een beetje uit is.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Is de Termino filter behuizing al wel af dan?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
tuurlijk niet.
wel zijn er weer een hoop verbeteringen aan de gang!
wel zijn er weer een hoop verbeteringen aan de gang!
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Verbetering in de apparatuur eromheen of toch ook weer de luidsprekers zelf?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Hifi_goeroe
- Berichten: 151
- Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
- Locatie: Almere
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Wat is alles? En wat voor een apparatuur gaat er komen?
Van speakers weet ik niet zoveel af
van apparatuur daarentegen wel.
Ik ben nu wel heel erg benieuwd hoe dat fineerwerk eruit ziet.
Van speakers weet ik niet zoveel af
Ik ben nu wel heel erg benieuwd hoe dat fineerwerk eruit ziet.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Volgens mij moet de webcam nog binnenkomen, live beelden van het fineerwerk!

- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Kalm aan makkers
Er wordt nog helemaal niet gefineerd, laagkasten liggen nog in delen op zolder. In de Kerstvakantie sleep ik de boel naar beneden en dan moet ik eerst de kasten gaan verlijmen,
de voetstukken moeten daarna geplaatst worden en dan kan ik eens aan de fineerplaten gaan denken
.
Hebben jullie haast ofzo?
Er wordt nog helemaal niet gefineerd, laagkasten liggen nog in delen op zolder. In de Kerstvakantie sleep ik de boel naar beneden en dan moet ik eerst de kasten gaan verlijmen,
de voetstukken moeten daarna geplaatst worden en dan kan ik eens aan de fineerplaten gaan denken
Hebben jullie haast ofzo?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Taaadaaaaaa.......
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ah, zo te zien aan de bouwplannen op het magneetbord begin je een nieuw setje
.
